پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد
سرخط خبرها

مسعود ریاضی: ماراتن بین‌المللی مشهد به‌احتمال بهار سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد

  • کد خبر: ۴۸۱۰۵
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
مسعود ریاضی: ماراتن بین‌المللی مشهد به‌احتمال بهار سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد از احتمال برگزاری ماراتن بین‌المللی مشهد در بهار سال1400 خبر داد.
گروه مشهد شهرآرانیوز | فدراسیون دوومیدانی ایران قصد دارد سومین دوره ماراتن بین‌المللی ایران را این‌بار در مشهد برگزار کند تا پس از شیراز و تهران به‌عنوان میزبانان گذشته این رویداد، دومین کلان‌شهر ایران نیز از فرصت دیپلماسی بین‌المللی ورزشی بهره‌مند شود. اینک رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد از احتمال برگزاری ماراتن مشهد در بهار سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مسعود ریاضی با اعلام این خبر به شهرآرانیوز گفت: مسئله برگزاری این رویداد بین‌المللی چندی است که میان اعضای شورای شهر مطرح شده است و باتوجه‌به وجهه بین‌المللی چنین رویدادی که در سراسر جهان هم برپا می‌شود، ما نیز از این پیشنهاد استقبال کردیم و برگزاری آن را به پایان کرونا منوط کردیم.

وی ادامه داد: بحران همه‌گیری کرونا در جهان سبب شد تا بسیاری از رقابت‌های جهانی از جمله ماراتن‌ها نیز لغو شود و به‌جای آن، این رویداد با نظارت مجازی و از طریق ابزاری که بتواند رکورد دونده را نشان دهد، برگزار شود. تاکنون هم چنین رویدادی برگزار شده است و باتوجه‌به استمرار کرونا در جهان، بسیاری از میزبانان به فکر برگزاری محدود آن افتادند و نزدیک‌ترین رویداد ماراتن به ما، ماراتن استانبول است که کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار خواهد شد.

ریاضی افزود: ریاست شورای اسلامی شهر مشهد دراین‌باره گفت‌وگویی با ریاست فدراسیون دوومیدانی داشته‌اند و بنده نیز برای ادامه مذاکرات، یکشنبه آینده دیداری با ایشان در تهران خواهم داشت و امیدوارم زمینه‌های میزبانی مشهد مهیا شود.

وی درباره چگونگی برگزاری ماراتن در مشهد و زمان احتمالی آن گفت: همه ماراتن‌های سطح جهانی تابع شرایط ویژه‌ای است که به‌عنوان مثال هوای معتدل رو به سرما یکی از آن شرایط است. با فرض دریافت میزبانی و آغاز اقدامات لازم برای برگزاری مطلوب آن، این رویداد در بهار ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ریاضی درباره مسیر‌های مناسب با ماراتن در مشهد خاطرنشان کرد: همه ماراتن‌ها به طول ۴۲ کیلومتر و در ۶ ساعت برگزار می‌شود و بر این اساس، باید مسیر‌هایی را در آینده بررسی و آماده کنیم که شرایط کافی، چه از نظر طولی و چه زمان دویدن، در آن مهیا باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد ادامه داد: چند ویژگی درباره انتخاب مسیر در ماراتن‌ها اهمیت دارد؛ نخست، مسیر دارای یادمان‌های تاریخی، فرهنگی، نماد‌های ملی یا شهری و به‌طور کلی نقاط برجسته یک شهر باشد. دوم، کد ارتفاعی مسیر است که نقطه آغاز و پایان از یک ارتفاع تبعیت کند تا دونده دچار مشکل نشود. سوم، دسترس‌پذیری به مسیر آغاز ماراتن است که معمولا باید به ایستگاه‌های قطارشهری و حمل‌ونقل عمومی نزدیک باشد و در آخر، امکان کنترل ترافیک به‌وسیله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد تا پس از گذشتن از هر مسیر مشخص‌شده، معابر برای استفاده روزمره شهروندان باز شود. به همین منظور باید حداقل و حاکثر سرعت دویدن ورزش‌کاران را نیز در نظر داشته باشیم تا کنترل ترافیک به نحو مطلوبی انجام شود.

ریاضی درباره اینکه میزبان رویداد، اداره ورزش و جوانان خواهد بود یا شهرداری مشهد، تصریح کرد: در ماراتن‌هایی که در سراسر دنیا برگزار شده است، معمولا میزبانی برعهده مدیریت شهری و شهردار آن شهر است که این رویداد را افتتاح می‌کند و در کنار آن، اداره ورزش آن شهر و فدراسیون دوومیدانی نیز کلیات فنی، داوری و پشتیبانی‌های ورزشی را برعهده می‌گیرد.

وی درباره هزینه‌های برگزاری این ماراتن گفت: هنوز برای پیش‌بینی هزینه‌ها قدری زود است و با اعلام میزبانی مشهد باید برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کنیم. اما به نظر می‌رسد هزینه‌های سنگینی تحمیل نخواهد شد و به‌علت کرونا نیز باید محدودیت حضور دوندگان را در نظر بگیریم. از سوی دیگر، در ماراتن‌ها، از ورزش‌کار متقاضی ورودی می‌گیرند که عمده آن صرف هزینه‌های جاری در طول مسافت مسابقه همچون آب آشامیدنی، تغذیه، تعبیه کانکس‌های سرویس بهداشتی و... می‌شود. همچنین حامیان مالی با درج تبلیغات خود در طول مسیر، بخش مهمی از هزینه‌های این رویداد‌ها را تأمین می‌کنند. اما قطعا باید به فکر جایزه‌ای بزرگ و در سطح بین‌المللی باشیم، زیرا امیدواری ما نیز حضور دوندگان از سایر نقاط جهان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->