پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) اعترافات مردی که همسرش را با نخ بادکنک به قتل رساند پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نشست سران قوا توسط رئیس مجلس + فیلم افزایش آمار ازدواج در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به فصل قبل از آن | بهار وصلت  در بهار وزیر آموزش و پرورش: صندوقی جهت کمک به دانش‌آموزان غزه و لبنان راه‌اندازی خواهد شد گفتگو با مصدوم جنایت روستای «زاک» در حوالی مشهد که دوستش مقابل چشمش به قتل رسید فرصت جدید برای ۳۰۰ دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی برای فصل پاییز ۱۴۰۳ | پاییز مشهد، غبار بیشتر، بارش کمتر آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان مهار شد + فیلم | آتش گرفتن ظروف یک بار مصرف علت دود زیاد به مناسبت هفته فراجا، ستاد‌های ترخیص خودرو تا ساعت ۱۷ فعال خواهند بود پاک‌سازی داروخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی از اقلام قاچاق و غیرمجاز هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، سد راه زوجین نابارور افزایش ۲۰ درصدی کشف جرم های سایبری در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ ناهماهنگی در توزیع، علت تاخیر در تحویل کتاب‌های دانش‌آموزان مشهدی است چگونه خودمان را برای مقابله با ویروس‌ها آماده کنیم؟ آخرین وضعیت پرداخت طلب داروخانه‌ها از طرح دارویار از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تدابیر حفظ سلامتی در فصل پاییز ۱۵ کشته و زخمی در نتیجه واژگونی اتوبوس در جاده شوش به اهواز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود
سرخط خبرها

ویروس‌شناس روس: ایجاد ایمنی جمعی برابر ویروس کرونا غیرممکن است

  • کد خبر: ۴۸۳۰۶
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
ویروس‌شناس روس: ایجاد ایمنی جمعی برابر ویروس کرونا غیرممکن است
محقق ویروس‌شناس روس که در آزمایشی خود را برای دومین‌بار به ویروس کرونا آلوده کرده است، می‌گوید ایجاد مصونیت/ایمنی گله‌ای در برابر این ویروس ناممکن است.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «الکساندر چپورنوف» ۶۹ ساله اولین بار در ماه فوریه در سفر به فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شد. پس از بهبود در خانه در سیبری و بدون بستری شدن در بیمارستان، او و تیمش در انستیتوی پزشکی بالینی و تجربی در نووسیبرسک مطالعه‌ای درباره آنتی بادی‌های ویروس کرونا انجام دادند.

وی گفت: آن‌ها نحوه رفتار آنتی بادی‌ها، میزان قدرت آن‌ها و مدت زمان ماندن در بدن را مطالعه کردند و دریافتند که به سرعت کاهش می‌یابند. وی گفت: از هنگام بیماری تا پایان ماه سوم، آنتی بادی‌ها دیگر تشخیص داده نمی‌شدند.

وی تصمیم گرفت احتمال عفونت مجدد را بررسی کند. وقتی او برای بار دوم خودش را بدون ماسک در معرض این ویروس قرار داد مجددا به این ویروس مبتلا شد. وی گفت:سیستم دفاعی بدن من دقیقاً شش ماه پس از ابتلا به اولین عفونت مجددا بیمار شد. اولین علامت گلودرد بود. عفونت دوم وی بسیار جدی‌تر بود و در بیمارستان بستری شد.

وی گفت: به مدت پنج روز دمای بدن من بالاتر از ۳۹ درجه سانتیگراد بود. حس بویایی را از دست دادم، حس چشایی‌ام نیز تغییر کرد. در روز ششم بیماری، سی تی اسکن از ریه‌ها مشخص بود و سه روز پس از اسکن با کمک اشعه ایکس دریافتیم عفونت ذات الریه دو برابر شده است.

ویروس خیلی زود از بین رفت. بعد از دو هفته دیگر در ناحیه حلق یا سایر نمونه‌ها تشخیص داده نشد. نتیجه گیری او بر اساس پرونده خود این است که مصونیت جمعی یا گله امیدی ناممکن است. ویروس همچنان در جهان ماندگار است و اگرچه واکسن‌ها ممکن است ایمنی ایجاد کنند، اما این امر موقتی است. ما به واکسنی نیاز داریم که بتوان چندین بار استفاده کرد، یک واکسن نوترکیب مناسب نخواهد بود. به محض تزریق واکسن مبتنی بر آدنوویروس، دیگر قادر به تکرار آن نخواهیم بود، زیرا ایمنی در برابر حامل آدنو ویروس مداخله می‌کند. این متخصص تولیدکننده دومین واکسن کرونای روسیه به نام EpiVacCorona نیز بوده است.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->