آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در ایام آخر ماه صفر فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام رضا (ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد
سرخط خبرها

عملیات عمرانی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد تا بهمن ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۴۹۰۹۰
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
  • ۱
عملیات عمرانی طرح تقدم عابر پیاده در مشهد تا بهمن ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد اعلام کرد: طرح تقدم عابر پیاده در بیش از ۶۰ تقاطع شهر مشهد، به‌صورت هم‌زمان در حال اجراست و با سرعتی که تا امروز پیش می‌رود، فازِ عمرانی و عملیاتی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده تا بهمن‌ماه تمام می‌شود.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی کلان‌پروژه تقدم عابرپیاده از مهرماه امسال آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: امسال براساس آن چیزی که مشخص شده، قرار است این‌طرح در ۶۷ چهارراه منتخب شهر مشهد که پیش از این‌انتخاب شده‌اند انجام شود.
وی افزود: فعالیت عمرانی در این‌تقاطع‌ها به دلیل بالارفتن سرعت کار به‌صورت هم‌زمان درحال اجراست.


اعتبار ۳۳ میلیاردی برای اصلاح ۶۷ تقاطع

وی با اشاره به جزئیات دیگر این‌پروژه ادامه داد: اعتباری که برای فعالیت‌های عمرانی کلان‌پروژه تقدم عابر پیاده در نظرگرفته شده چیزی در حدود ۳۳ میلیارد تومان است. کاظمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم این‌پروژه تا قبل از پایان سال به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا کار در این ۶۷ چهارراه تا ۲۲ بهمن‌ماه تمام شود. البته ممکن است در برخی از تقاطع‌ها با مشکلاتی مواجه شویم که این‌زمان به تأخیر بیفتد، اما بیشتر این‌اصلاح‌های هندسی و دیگرفعالیت‌های عمرانی تا همان تاریخ اعلام‌شده به پایان خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تفاوت اصلاح هندسی و آشکارسازی خطوط در تقاطع‌های مختلف براساس میزان تردد و ترافیک آن‌ها گفت: کاری که برای چهارراه‌های پرتردد و پرخطر انجام می‌شود، با تقاطعی که برحسب ارزیابی‌ها کم‌خطر شناخته شده، کاملا متفاوت است. به عنوان نمونه در تقاطع خیام که چهارراه پرتردد و پرخطری است، خطوط عابرپیاده رنگی نخواهد بود و «تایل‌فرش» خواهد شد و برای تقاطعی دیگر با حجم تردد کمتر وضعیت فرق می‌کند.

فاز اجرایی کلان‌پروژه طرح تقدم عابرپیاده از مهرماه امسال به صورت رسمی آغاز شد؛ طرحی که براساس گفته‌های مدیران سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، قرار است همکاری مشترکی باشد بین این‌سازمان، معاونت فنی و عمران و ترافیک شهرداری و پلیس راهور خراسان رضوی. با اتمام فاز مطالعاتی و هم‌زمان با آغاز گام آموزشی و ترویجی در بیش از ۴۰ تقاطع مشهد توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، فعالیت‌های عمرانی این‌طرح که همان اصلاح هندسی بخشی از معابر و آشکارسازی و تغییر خطوط عابر پیاده است، توسط معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شروع شد و هنوز ادامه دارد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد آغاز شود و به مرحله اجرا برسد این‌بود که مردم آن‌چنان که باید و شاید توجهی به ماجرای عبور امن عابران پیاده از گذرگا‌ه‌هایی که برای آن‌ها ساخته شده است نداشتند. از طرف دیگر بعضی از زیرساخت‌های شهری برای این‌عبور امن و بدون استرس مهیا نبود. در‌همین‌رابطه در ۴۰ تقاطع شهر مشهد ایستگاه‌های ترویجی و آموزشی ویژه عابران و رانندگان ایجاد شده است و در بیش از ۷۵ بیلبورد و استرابورد شهری هم اکران‌های عمومی با همین موضوع در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
سلام طرح سنگین چین نسبت به این نوع رنگ خیلی بهتره بیاید چهارراه لشگر رو ببینید همه ی رانندگان معترضند که اصلا خط عابر دیده نمی شود
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->