کمتر از یک درصد، سهم خراسان‌ رضوی از شبکه آزادراهی کشور| فقط پنج درصد منابع بانکی کشور در اختیار استان است آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار شد| رونمایی از کتاب ۵۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی یکی از چالش‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی، کمبود زمین است پایان خرداد ۱۴۰۴، پایان مشکلات کارگاه خط ۲  قطار شهری مشهد | پاسخ به مطالبات ساکنان طبرسی شمالی ۵۸ سه کیلوگرم تریاک از معده سه قاچاقچی در تربت‌حیدریه کشف شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) عارف: خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران غنی سازی در خاک ایران است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید از‌ ام‌القری اسلام و حرمی که شهید سلیمانی به‌درستی نام گذاشت، صیانت کنیم از سردیس شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه رونمایی شد + فیلم بوستان‌های کرامت و اسماعیل‌آباد مشهد آماده افتتاح هستند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: احداث ۷ کیلومتر مترو در دوره ششم معادل ۲۰ درصد اقدامات ۲۵ سال گذشته است افتتاح ۹۴ پروژه فضای سبز در ۷ منطقه مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهید رئیسی فتح‌الفتوح امام(ره) در تربیت مردم ازخودگذشته و کارآمد بود + فیلم دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طراحی الگوی حکمرانی شهید رئیسی با مشارکت بیش از ۸۰۰ اندیشمند خبر داد + فیلم برای اولین‌بار در کشور و با مشارکت مدیریت شهری مشهد املاک قولنامه‌ای سامان‌دهی می‌شود محسن رضایی در مشهد: حکمرانی سیدابراهیم رئیسی، عبور از تردید در روابط بین‌الملل بود هوای مشهد همچنان آلوده است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری، زمان خدمات ویژه و تلاش شبانه‌روزی است اکران گسترده شهری در مشهد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت بازگشایی ورودی ایستگاه شهدای خط۳ متروی مشهد از ساختمان هدایت شهرداری مشهد، برترین دستگاه استان در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نگاهی به نخستین سرشماری دقیق در مشهد | احوالات نفوس ارض اقدس
سرخط خبرها

مرداد ۱۴۰۰، خط ۲ قطارشهری مشهد به ایستگاه «سلامت» می‌رسد

  • کد خبر: ۵۱۵۲۰
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مرداد ۱۴۰۰، خط ۲ قطارشهری مشهد به ایستگاه «سلامت» می‌رسد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در همین راستا وعده داد که در صورت تأمین منابع مالی، در مردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات عمرانی ایستگاه سلامت در خط ۲ قطارشهری تمام خواهد شد و این خط مترویی به این ایستگاه می‌رسد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ حوزه ساخت قطارشهری مشهد این روز‌ها در چندبخش فعال است، از ساخت ایستگاه‌های دسترسی در برخی ایستگاه‌های خط ۲ گرفته تا تلاش مدیران، مهندسان، متخصصان و کارگران در ساخت ۶ کیلومتر از مسیر خط ۳.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در همین راستا وعده داد که در صورت تأمین منابع مالی، در مردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات عمرانی ایستگاه سلامت در خط ۲ قطارشهری تمام خواهد شد و این خط مترویی به این ایستگاه می‌رسد.
کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: رقم اعتباری پیش بینی شده برای رسیدن قطارشهری در خط ۲ به ایستگاه سلامت ۱۳۰ میلیارد تومان است. انجام عملیات ساختمانی و ساخت مسیر‌های دسترسی در ۴ ایستگاه خط ۲ مترو نیز در حال انجام است.


ساخت مسیر دسترسی در ۴ ایستگاه

وی ادامه داد: نبود دسترسی‌های دوم ویژه تردد شهروندان یکی از نواقص برخی ایستگاه هاست که دراین راستا عملیات ساخت این دسترسی‌ها در ۴ ایستگاه سعدی، کوهسنگی، الندشت و شهید کاوه در حال انجام است. وی افزود: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی این مسیر‌های دسترسی بالاست و براساس برنامه، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی تا پایان آذرماه، دسترسی سوم ایستگاه شهید کاوه تا پایان دی ماه، دسترسی دوم ایستگاه سعدی تا اواخر بهمن ماه و دسترسی دوم ایستگاه الندشت تا خردادماه سال ۱۴۰۰ با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.


بهره برداری از ۶ کیلومتر خط ۳ تا آذر ۱۴۰۰

کیامرز در ادامه به آخرین وضعیت ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما در این خط بهره برداری از ۶ کیلومتر این خط از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته این مسیر باید تا آذرماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
وی رقم اعتباری برای این ۶ کیلومتر را ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: خوشبختانه در موضوع تأمین منابع مالی در سال ۹۹ مشکلی وجود ندارد و امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۰ هم ادامه داشته باشد.

مدیرعامل قطارشهری مشهد افزود: اکنون قسمت تونلی این ۶ کیلومتر یا همان هسته مرکزی پروژه از سی درصدی برخوردار است و پیشرفت فیزیکی بخش دسترسی جانبی نیز ۵ درصد است. وی درباره آخرین وضعیت حفر تونل در ادامه مسیر گفت: اکنون در جبهه شرقی دستگاه حفر تونل یک کیلومتر از پایانه امام رضا (ع) فاصله گرفته و به سیدی رسیده است، اما در بخش غربی باید برنامه ریزی کنیم تا ببینیم چگونه برای حفر تونل از امامت تا امیریه کار پیش رود.


پیشرفت ۲۸ درصدی شفت خط ۴

کیامرز در ادامه به آخرین وضعیت خط ۴ قطارشهری مشهد اشاره و اظهار کرد: عملیات حفر شفت در منطقه مهرمادر برای آماده شدن عملیات حفاری تونل خط ۴ طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه این عملیات تا پایان بهمن ماه امسال به پایان می‌رسد و در همین زمان عملیات حفر تونل نیز آغاز خواهد شد.


خرید ۶۰ واگن دیگر در دستورکار

تأمین واگن قطارشهری موضوع دیگری بود که کیامرز به آن پرداخت. وی دراین باره گفت: ما در خط ۲ مترو، کمبود واگن نداریم، اما اکنون ۶۰ واگن در خط یک فعال است که با توجه به ممنوعیت خرید خارجی و براساس قراردادی که با شرکت مپنا امضا شده است، فعالیت برای خرید ۶۰ واگن دیگر در این خط در حال انجام است. خوشبختانه شرکت مپنا در راستای تولید بومی واگن‌های ال آرتی اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم تا پایان سال برای تأمین این واگن‌ها به مرحله تجاری سازی و واریز پول برسیم. کیامرز ادامه داد: دورنمای ما برای تأمین واگن خط ۳ متروی مشهد خوب نیست، اما درعین حال با توجه به تکمیل بودن واگن‌های خط ۲، در زمان بهره برداری خط ۳ می‌توانیم از واگن‌های خط ۲ استفاده کنیم.

او در ادامه به مشکلات تأمین منابع مالی پروژه‌های قطارشهری پرداخت و گفت: شرکت قطارشهری همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. ساخت مترو هزینه زیادی دارد و منابع فعلی بسیار کم است. دورنمای ما هم برای تأمین منابع مالی به هیچ وجه خوب نیست و امیدواریم شرایط اقتصادی به گونه‌ای شود که بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->