جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ارسال لایحه حذف تبصره ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به دولت تا ۲ هفته آینده

  • کد خبر: ۵۱۸۳
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
ارسال لایحه حذف تبصره ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به دولت تا ۲ هفته آینده
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال تا دو هفته آینده به دولت خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار گفت: معاونت به هیچ عنوان مخالف ازدواج در سن جوانی نیست بلکه ازدواج در جوانی یعنی دورانی که فرد به بلوغ جسمی و بلوغ روانی و فکری رسیده باشد را ضروری می‌داند.
وی خاطرنشان کرد:لایحه "حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال" حداکثر طی دو هفته آینده در کمیسیون لوایح نهایی خواهد شد و به دولت ارسال می‌شود..
وی با اشاره به اینکه این معاونت به طور جدی پیگیر لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال است، افزود: دولت نیز در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح "کودک همسری" رای موافق خود را اعلام کرده است.
ابتکار تاکید کرد: آیت الله مکارم شیرازی نیز صریح نظر خود را در این باره اعلام کرده‌اند، به نظر نمایندگان مجلس در این زمینه رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی و اتفاقات رخ داده در این زمینه حاکی از آن است که باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشیم، اظهار کرد: باید مراقب مسئله "ازدواج" باشیم. معاونت به هیچ عنوان مخالف ازدواج در سن جوانی نیست، بلکه ازدواج در سن جوانی یعنی دورانی که فرد به بلوغ جسمی، روانی و فکری رسیده باشد را ضروری می‌داند.
ابتکار افزود: برخی جوامع رویکردشان این است که نباید ازدواج در سن جوانی رخ دهد، اما رابطه آزاد جنسی اتفاق بیفتد. یعنی سن ازدواج بالاست، ممنوعیت برای ازدواج کودکان جدی است، اما رابطه زیاد است و با معضلی به نام دختران نوجوان باردار مواجه‌اند.
بنابر اظهارات وی، همه بر روی موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر سن ۱۳ سال توافق دارند و وزارت بهداشت نیز در این زمینه با ما اتفاق نظر دارد. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «اجازه دهیم کودکان در دوران کودکی، کودکی کنند» چراکه کودکی کردن به بلوغ شخصیتی کمک می‌کند. در واقع کسانی که در دوره خردسالی و کودکی، اجازه کودکی و بازی را ندارند کودک درونشان به دلیل مواجهه با محدودیت‌ها مشکل دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->