برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) راه اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان در اورژانس ۱۱۵ اعترافات مردی که همسرش را با نخ بادکنک به قتل رساند
سرخط خبرها

اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ضروری است

  • کد خبر: ۵۱۹۸۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
  • ۱
اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ضروری است
یکی از روش‌های درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی است. اقبال بهبود یافتگان کرونا در خراسان رضوی به اهدای پلاسما کم است و تاکنون درصد اندکی از بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ در این زمینه اقدام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۰۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در خراسان رضوی برای اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که درصد اندکی از کل بهبودیافتگان را شامل می‌شوند.

دکتر مجیدعبداللهی ادامه داد: این در حالی است که استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی به عنوان یکی از روش‌های درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه به درخواست مراکز درمانی پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در اختیار این مراکز قرار می گیرد، گفت: در برخی اوقات فرد از بیماری کرونا نجات یافته است، اما میزان آنتی بادی خون وی در حد مورد نیاز نیست و باید دو هفته بعد مراجعه کند.

وی افزود: اکنون ذخایر خونی در استان خراسان رضوی به نسبت بهبود یافته است اما در بخش ذخایر پلاسما کمبودهایی احساس می شود لذا از بهبود یافتگان کرونا تقاضا داریم با اهدای پلاسما خون خود جان بیماران کرونایی را که اکنون در بیمارستانها بستری هستند نجات دهند.

خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس رتبه سوم کشور را از نظر تولید خون دارد و تامین خون ۶۰ بیمارستان استان را عهده دار است.
۱۲ پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه از این تعداد در مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان دایر هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
من کرونا گرفتم بعد از کلی گرفتاری و .... خوب شدم حالا برا اهدا پلاسما رفتم سازمان انتقال خون شهر همدان بهم میگن ما ست دریافت پلاسما نداریم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->