انفجار کپسول گاز در کوره آجرپزی نیشابور (۱۹ دی ۱۴۰۳) واژگونی اتوبوس تهران مشهد در اتوبان بعثت|۱۶ نفر مصدوم شدند (۱۹ دی ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام قطعی حج تمتع ۱۴۰۴ از امروز (۱۹ دی ۱۴۰۳) مروری بر زندگی دکتر ابوالقاسم بختیار، نخستین پزشک جراح ایرانی | روزگار غریب ابوالقاسم در زمان رانندگی حواستان باشد که حقی از دیگران به گردنتان نماند | با فرمان ناحقی نرانیم! واریز وام ۳۰ میلیون تومانی برای برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۹ دی ۱۴۰۳) آغاز توزیع ۴ داروی پژوهشکده گیاهان دارویی در داروخانه‌های کشور (۱۹ دی ۱۴۰۳) خطر ابتلا به ویروس «متاپنومای انسانی» وجود دارد بهسازی زیرساخت‌های جاده‌ای در راه‌های خراسان رضوی چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نمی‌شود؟ (۱۹ دی ۱۴۰۳) ثبت ۲۲ هزار قلم شیء تاریخی خراسان رضوی در سامانه جام افزایش قیمت تجهیزات پزشکی تا ۷ برابر در سال ۱۴۰۴ هشدار مدیر کل دارو درباره مسئولان فنی غیرحضوری در شرکت‌های دارویی غربالگری سرطان پستان برای بانوان ۳۰ تا ۶۹ ساله در مراکز بهداشتی  آزادی ۲۴ زندانی از زندان مرکزی مشهد به مناسبت دهه بصیرت و مقاومت بازسازی صحنه جنایت جوانی که در نزاع خیابانی، فردی را کشت | جشن تولدی که به خون نشست وزیر علوم: برنامه‌ریزی برای حفظ و نگهداشت نخبگان از اولویت‌های وزارت علوم است فیش حقوقی دی‌ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و مستمری‌بگیران صادر شد + لینک سایت انتقاد از تعداد کم تخت‌های آی‌سی‌یو در بخش خصوصی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی، امروز (چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۳) | آغاز روند افزایش دما از فردا دارو بی‌سروصدا گران شد مینو محرز در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز: مردم نگران نباشند، ویروس چینی تبدیل به پاندمی نخواهد شد آیا ویروس جدید چینی وارد ایران شده است؟ (۱۹ دی ۱۴۰۳) خبر خوش شورای عالی انقلاب فرهنگی برای داوطلبان کنکور هشدار مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در خصوص افزایش آمار سگ‌های ولگرد ردپای نه‌چندان‌کمرنگ کووید۱۹ در بین بیماری‌های عفونی | اعلام سازمان بهداشت جهانی درصورت همه‌گیری انسداد هزار و ۳۴۳ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان رضوی طی ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با فواید محبوب ترین نوشیدنی جهان «چای سیاه» آشنا شوید عشق پوشالی، دختر نوجوان را کارتن‌خواب کرد خراسان رضوی ایستاده بر سکوی نخست فرونشست زمین! ورود سامانه بارشی جدید به کشور از هفته آینده (۱۹ دی ۱۴۰۳) رقم عیدی ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین‌اجتماعی چقدر خواهد بود؟
سرخط خبرها

مهربانی راننده تاکسی اینترنتی با پرستار کرونا و واکنش فضای مجازی به آن

  • کد خبر: ۵۲۳۸۹
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مهربانی راننده تاکسی اینترنتی با پرستار کرونا و واکنش فضای مجازی به آن
صوت منتشرشده از گپ‌وگفت راننده تاکسی ‌اینترنتی با اپراتور شرکت، واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ حضور و فعالیت شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی در فضای مجازی، مدت‌هاست که محدود شده است به جست‌و‌جوی نام شرکت در فضای توئیتر و اینستاگرام و کامنت گذاشتن پای توئیت و پست مشتریان ناراضی.
 
یک روز رشته توئیتی از برخورد یک راننده با مسافر و زدوخورد و پیاده کردن او بین راه منتشر می‌شود و ادمین‌های شرکت مربوط، ضمن عذرخواهی و اعلام تعلیق راننده، قول رسیدگی می‌دهند. یک‌بار هم اصرار راننده‌ای به ماسک نزدن یا بوی بد و شرایط نامناسب ماشین یا مزاحمت‌های او باعث می‌شود که ادمین صفحه زیر پست شکایت‌آمیز مشتری، با او هم‌کلام شود و خانم یا آقای ناراضی را به آرامش فرابخواند و قول رسیدگی زود به مشکل را بدهد.
 
وقوع این اتفاقات، زشت و ناپسند است، اما نکته مثبت در این بین، مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی درست و به‌موقع این شرکت‌هاست. احترامی که البته به‌علت رقابت بین دو شرکت اصلی در این حوزه و مسئله مهم اعتبار برند و گستردگی این دو شرکت به اندازه یک کشور و مشتریان میلیونی، اتفاق می‌افتد، زیرا در غیر این صورت، ترند شدن یک هشتگ «نه به فلان شرکت» کافی است تا مشکلات زیادی برای کسب‌وکار آنان رقم بخورد.
 
اما اصولا چنین برخورد‌هایی در بسیاری از مشاغل و کسب‌وکار‌های دیگر دیده نمی‌شود و معمولا آن کس که خدمت یا کالایی را می‌فروشد، به‌جای خدمتگزار دانستن، خود را از مشتری یا خدمت‌گیرنده طلبکار می‌داند و این دست برخورد شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی را می‌توان حرکتی رو به جلو دانست.
 
اما به‌تازگی نام یکی از این شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی نه به‌علت رفتار غلط راننده یا برخورد نامناسب اپراتور یا حتی اعتصاب رانندگان که به‌دلیل انتشار صوت مکالمه‌ای بین یکی از رانندگان و اپراتور این شرکت، سر زبان‌ها افتاده است؛ مکالمه‌ای که در آن آقای راننده از پشتیبان شرکت می‌خواهد که هزینه سفر مسافر آخرش را به حساب او برگرداند و اعلام می‌کند که هیچ‌وقت از پرستاران کرونایی، کرایه نمی‌گیرد و این‌بار هم این خانم آنلاین پرداخت کرده و نتوانسته است هزینه را برگرداند.
 
این مکالمه کوتاه که به‌سرعت و وسعت زیادی در فضای مجازی پخش شد، پیش از هر چیز، احساسات عده زیادی از کاربران را رقیق کرد و آنان از بلندی طبع و بزرگواری این راننده تاکسی حرف زدند. عده‌ای با بازنشر آن در صفحه شخصی خود، تلاش کردند که دیگران هم آن را بشنوند و این حال خوب را به‌نوعی منتقل کنند.
 
البته بعضی هم آن را نوعی حرکت تبلیغی دانسته‌اند تا به این وسیله، نام شرکت سر زبان‌ها بیفتد. هرچند اغلب واکنش‌ها به این مسئله مثبت بوده است، مطلبی با عنوان «کراهت پنهان، پشت سیر مهربانی و مدافع سلامت» با انتقاد شدید از انتشار این صوت، آن را تقلبی و تبلیغاتی خوانده است و در ادامه به انتقاد از این شرکت‌ها پرداخته است. در پاسخ به این مطلب، عده‌ای آن را تایید کرده‌اند و دیگرانی هم از این سیاه دیدن مطلق، انتقاد کرده‌اند.
 
مثلا یکی از کاربران نوشته است: «نمی‌دونم چرا دوست داریم همیشه منفی و سیاه نگاه کنیم؟ خواهر من، پشتیبانی یکی از این شرکت‌هاست و هرچند همیشه اتفاقات منفی پخش می‌شه، اما اتفاقات مثبت مثل این هم زیاد داشته.»
 
یکی دیگر از کاربران هم نوشته است که: «این متن بیشتر از انتقاد از این حرکت، انتقاد به این شرکت‌هاست که می‌تونه درست باشه، اما نه به بهانه این کار خوب!» یک نفر هم طور دیگری به ماجرا نگاه کرده و نوشته است: «حتی اگر به‌عنوان تبلیغ برند از این گفتگو استفاده شده، دلیل بر تقلبی بودن این صدا نیست».
 
حتما کسب‌وکار در شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی مثل همه کسب‌وکار‌های مجازی و غیرمجازی، منتقدانی دارد و حتما استفاده از احساسات افراد برای تبلیغ، کار ناشایستی است، اما حرکت بزرگوارانه یک راننده تاکسی را در این شرایط اقتصادی که لحن و چینش کلمات و مکالمه‌اش با اپراتور به‌وضوح تقلبی نیست، می‌توان با نیت مثبت و البته به قصد انتشار و تبلیغ یک کار خوب نگاه کرد، نه با عینک بدبینی و توهم تقلب.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->