گذری بر تاریخ تعدادی از روستاهایی که حالا جزو حریم شهری مشهد شده‌اند | باغ‌هایی مدفون زیر آهن و سیمان ایستگاه‌های دوچرخه بایدو خیابان سناباد مشهد به‌زودی توسعه می‌یابد بی‌توجهی شهروندان به جایگاه‌های استقرار کارگران ساختمانی | وقتی به ایست‌کار بها نمی‌دهیم شهروند خبرنگار | درخواست توسعه ایستگاه‌های دوچرخه بایدو در مشهد اعمال‌قانون ۱۵۱۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۲۶ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های شهید سلیمانی و آزادی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تأمین ۲۵ درصد منابع آب فضای سبز مشهد از بازچرخانی و پساب فاضلاب + فیلم اصلاح الگوی کشت فضای سبز مشهد مطابق با منابع آبی آمار متوفیان مشهد در شش‌ماه نخست ۱۴۰۳ | به طور میانگین روزانه ۶۳ نفر در مشهد فوت کرده‌اند مه و باران در بعضی محور‌های خراسان رضوی باعث لغزندگی جاده‌ها شده است (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳) احداث بیش از ۱۰۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته در خراسان رضوی صدور بیش از ۳۰۰ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌های بازار‌های سیار در مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) سیلوی گندم مشهد در فهرست میراث صنعتی کشور ثبت شد طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد| تراکم منطقه بین ۲ تا ۶ طبقه پیش‌بینی تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای برگزاری مسابقه ایران _ قطر برگزاری سومین رویداد «عطر و طعم پاییز» در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است + فیلم اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی
سرخط خبرها

توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل

  • کد خبر: ۵۲۸۴۴
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل
علی باخرد - مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد
بی‌شک بدون درنظرگرفتن اهمیت حمل‌ونقل درون‌شهری اعم از ناوگان مسافربری و ناوگان حمل‌ونقل کالا نمی‌توان تعریف جامع و درستی از معنای توسعه شهری به‌دست داد. این مهم زمانی بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در دنیایی که تبدیل به دهکده جهانی شده است، سرعت تبادل اطلاعات به‌همراه فرصت کم شهروندان، مدیران این حوزه را بیش‌ازپیش بر لزوم برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت بر این ناوگان همراه با توسعه متوازن با دیگر بخش‌های مدیریت‌شهری ترغیب و تشویق و به این امر ملزم می‌کند. از سوی دیگر، تبادل کالا در حوزه تعریف‌شده شهری اگر با سامان‌دهی مناسب و چابکی لازم همراه نباشد، با گسترش پهنه شهری، علاوه بر ایجاد ترافیک در حمل‌ونقل، باعث افزایش هزینه‌های تبعی می‌شود و در توزیع کالا اخلال ایجاد می‌کند.
 
از این رو، اهمیت سامان‌دهی زمانی بیشتر نمایان خواهد شد که بدانیم یکی از وظایف اصلی دولت‌ها اطمینان از توزیع متوازن و آسان کالا به‌ویژه کالا‌های اساسی و ضروری به‌دنبال نیازمندی بازار به تنظیم و عدالت‌محوری در توزیع این کالاهاست. وجود شبکه‌های مویرگی در تنظیم بازار و انتقال کالا‌های اساسی تا حصول اطمینان رسیدن به دست مصرف‌کننده، نیاز ضروری به سامان‌پذیری حمل‌ونقل و نقش آن در مدیریت صحیح شهری را دوچندان‌ می‌کند.

بیست‌و ششم آذر روز ملی «حمل‌ونقل و رانندگان» بهانه‌ای است که با مرور دوباره و چندباره اهمیت نقش حمل‌ونقل در مدیریت‌شهری، نگاه دوباره‌ای به کمبودها، بیشبودها، الزامات و نیز استفاده از آخرین فناوری‌های مؤثر در این حوزه داشته باشیم و با استفاده از جزئی از ارکان مدیریت، به نقش مصرف‌کنندگان و افزایش رضایتمندی ایشان از ناوگان حمل‌ونقل در حوزه شهری، اهمیت بیشتری بدهیم و ضمن ارزش‌گذاری و ارج‌نهادن به جایگاه رانندگان و مدیران بخش‌خصوصی در این حوزه، با رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط‌قوت و ارائه گزارش به مردم به‌عنوان بالاترین شاخص در تشخیص درستی یا نادرستی عملکرد مدیران این بخش شهری، اهمیت ناوگان حمل‌ونقل بیش‌ازپیش تبلیغ و ترویج کنیم.
 
در این میان، وضع قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در تسهیل امور حمل‌ونقل و نیز پشتیبانی و حمایت مدیریت‌شهری از اموری که منجر به اقتصادی‌شدن ناوگان مرتبط می‌شود، به‌همراه افزایش رضایتمندی در استفاده‌کنندگان از خدمات حمل‌ونقل، جزو جدایی ناپذیر از وظایف همه مدیرانی است که دل در گرو توسعه متوازن کلان‌شهر مشهد مقدس دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->