رویداد نشان مشهدالرضا(ع) انگیزه فعالان اقتصادی را تقویت می‌کند مشاهده موقعیت و زمان رسیدن اتوبوس‌ها در سطح منطقه ۱۱ مشهد توسط کد QR بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی مشهد در روز ملی این شهر رایگان شد گره پروژه‌های برزمین‌مانده شهر با عزم جدی شهرداری مشهد باز شد | ۷۰ پروژه بزرگ در مسیر احیا پیشرفت ۴۵ درصدی در احداث تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد شهردار مشهد مقدس: ایمنی مردم، خط قرمز مدیریت شهری است | بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی در دهه فجر ۱۴۰۳ + فیلم هوای کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی، آلوده است (۹ دی ۱۴۰۳) مروری بر وقایع ۹ دی ۱۳۵۷ مشهد از دریچه گزارش‌های ساواک | روز خون و آتش شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی مشهدی‌ها فعلاً نفس عمیق نکشند | آسمان در هاله‌ای از غبار از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شهردار مشهد: عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان امسال آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۵۳۸۸۶
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
شهردار مشهد: عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان امسال آغاز می‌شود
شهردار مشهد با اشاره به اینکه سرعت پروژه‌های مترویی به هیچ عنوان کم نخواهد شد، گفت: تا پایان سال هر دو هفته یک بار یک پروژه حوزه مترو را به بهره‌برداری می‌رسانیم، هزینه اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی امروز و در مراسم افتتاح دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهردار و مدیران شهری برگزار شد، افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف چند ماه آینده تمامی پروژه‌هایی که نیازمند تامین تجهیزات است و تاسیسات پیچیده‌ای دارد، به اتمام برسانیم.


وی با بیان اینکه کلان پروژه خطوط ریلی مشهد آن قدر بزرگ است که اجزای آن شاید به چشم نیاید، اظهارکرد: هرکدام اجزای پروژه‌های خطوط ریلی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه بر هستند، یکی از این پروژه‌ها که به اندازه یک پروژه بزرگ مهم است، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی بود که امروز، افتتاح شد.


وی تصریح کرد: ما باید الگویی برای سالم سازی فضا برای افراد دارای معلولیت و تسهیل دسترسی ایجاد کنیم که این اتفاق و الگو سازی در این ایستگاه رخ داده و در تمام ایستگاه‌های خط سه مد نظر قرار خواهد گرفت.
کلائی با اشاره به اینکه تاکید ما بر حمل ونقل ریلی است، خاطرنشان کرد: درست است که هزینه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و تامین تجهیزات با وجود تحریم‌ها نیز مشکل شده است، اما انشاالله این حوزه را با سرعت بالا پیش خواهیم برد، دراین مسیر قول‌های مساعدی را برای تامین مالی بیرونی گرفته ایم که این موضوع هم می‌تواند کمکی برای پیشبرد پروژه باشد.


شهردارمشهد ادامه داد: موضوعاتی مبنی بر اینکه انتقال دستگاه حفار به خط چهار و حفاری تونل این خط به پایان این دوره هم نمی‌رسد، از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که این موضوع کذب است و به طور قاطع اعلام می‌کنم به لطف خدا تا پایان سال فعالیت‌های یک سال و نیمه‌ای که برای ایجاد شفت چهار و زمینه‌های لازم برای حفر تونل انجام شده، به نتیجه خواهد رسید.


وی تصریح کرد: دستگاه حفار درهمین سال ۹۹ حفار تونل خط چهار را از منطقه مهر مادرکه محله کم برخورداری است و می‌تواند بخش زیادی از مناطق کم برخوردار را از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی به هم متصل کند، آغاز خواهد شد و ما بر این تصمیم مصمم هستیم و قول می‌دهیم که اینکار را به سرانجام برسانیم، لذا بی دلیل مردم را نا امید نکنید.


وی اضافه کرد: از این مساله مهم تر، تاکید بر استفاده از مدل‌های جدید حمل ونقل و تاکید بر پیاده مداری است.


کلائی گفت: به هرحال ما در آستانه سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید هستیم و نباید منفعلانه با این موضوع برخورد کنیم، همه مولفه‌ها نشان می‌دهد که شهر مشهد طی یک دهه آینده، شهری پیشتاز در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.


شهردار مشهد افزود: با توجه به این موضوع باید با کمک مردم گام‌هایی بزرگ را در تقویت و توسعه پیاده محوری برداریم که گام اول آن به رسمیت شمردن حق تقدم عابر پیاده است.


وی با بیان اینکه در این راستا طی یکسال گذشته، در ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز طرح حق تقدم عابر پیاده به نقطه مطلوبی رسیده ایم، اظهارکرد: البته هنوز تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله زیادی داریم، اما با ایجاد پیاده رو‌ها و پیاده راه ها، اصلاح تقاطع‌ها و مناسب سازی مسیر‌های گذر‌های عابر پیاده و ایمن سازی آن، گام بلندی برداشته شده است.


کلائی تصریح کرد: اکنون باید با مردم مشهد هم صدا شویم و تلاش کنیم این پروژه به سرانجام برسد؛ لذا شهروندان باید در کنار هم عبور از گذرگاه عابر پیاده و توقف پشت خطوط عابر را تمرین کنند.


وی ادامه داد: رعایت حق تقدم عابر پیاده باید در سال آینده اجباری شود و این خیلی ساده است، اگر شهروندان ما در گذرگاه‌های عابر پیاده به چراغ‌ها توجه و از خطوط عابر پیاده عبور کنند و خودرو‌ها نیز هنگام رسیدن به گذر عابر پیاده سرعت خود را کم کنند و متوقف شوند، این طرح محقق خواهد شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->