۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اولین گروهی که در ایران واکسن کرونا می‌زنند چه کسانی هستند؟

  • کد خبر: ۵۳۹۷۵
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
اولین گروهی که در ایران واکسن کرونا می‌زنند چه کسانی هستند؟
وزیر کشور: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت زمانبندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما اظهار کرد: موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تأیید وزارت بهداشت، دو سه مورد مراحل خوبی رسیده اند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.

 

وی ادامه داد: همزمان در ستاد و جلسات با حضور رییس جمهوری، دکتر روحانی به تامین و تهیه واکسن تا زمان تولید واکسن ایرانی تاکید کردند و وزیر بهداشت نیز پیگیر این موضوع است. 

 

وزیر کشور عنوان کرد: امروز نیز در ستاد، گزارشی ارائه شد که با زمانبندی انجام شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است. 

 

رحمانی فضلی توضیح داد: ما با تحریم و مشکل انتقال منابع مالی روبرو هستیم؛ نخست قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم هزینه های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رییس جمهوری این موضوع انجام می شود. تاکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پایین و درجه صحت آن بالا باشد. 

 

وی یادآور شد: ما دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین، تهیه واکسن انجام شود. وزارت بهداشت که متولی تخصصی موضوع بهداشت است، موارد را در تهیه واکسن در نظر می گیرند. 

 

رییس ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: سه چهارم فضای مجازی در جهت تحریک افکار عمومی برای تهیه واکسن است. وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه، افراد با سن بالا هستند و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای دارند. تعداد این افراد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و بیشتر فوتی‌های ما نیز مربوط به این گروه بوده است.  

 

رحمانی فضلی ادامه داد: گروه دوم، کادر درمانی و گروه هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم. 

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->