خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم انجام حدود ۱۶۰ میلیون سفر با اتوبوس، در شش‌ماهه ابتدایی امسال در مشهد برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد رفع چالش‌های اجرایی در حریم مسیل‌های شهر مشهد علت آلودگی هوای امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) مشهد چیست؟ هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۹ مهر ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است + فیلم مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا: «مشهد چهره» بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است + فیلم اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار قطارشهری اواسط اسفندماه

  • کد خبر: ۵۵۴۳۸
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار قطارشهری اواسط اسفندماه
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: عملیات حفاری تونل خط چهار قطار‌شهری اواسط اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرای احداث، تکمیل و تجهیز ایستگاه پایانه امام رضا (ع) که با حضور محمد رضا کلائی، شهردار مشهد، و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی که انجام شده قرار بود تمام دسترسی‌های دوم ایستگاه‌های قطار شهری را در یک برنامه زمان‌بندی به اتمام برسانیم.


وی اضافه کرد: براین اساس دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه اوایل بهمن، ایستگاه میدان سعدی و میدان شهدا اواخر اسفند و ایستگاه الندشت خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، با انجام این کار دسترسی‌های ایستگاه‌های قطار شهری به جز ایستگاه ام دو و ایستگاه سلامت کامل خواهد شد که این دو ایستگاه نیز تا شهریور سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند. با این فعالیت عملیات مربوط به ایستگاه‌های خط دو قطار‌شهری مشهد به اتمام خواهد رسید.


وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای دسترسی‌های دوم این ایستگاه‌ها هزینه می‌شود اظهار کرد: این هزینه جدا از هزینه ایستگاه دو است که به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کاظمی درادامه تصریح کرد: در خصوص خط سه قطار‌شهری نیز با تاکیدات شهردار و شورای شهر مشهد، برای اتصال خط یک و دو به حرم مطهر قرار شد تا ۵/۲ کیلومتر هسته مرکزی با سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایاینه مسافربری امام رضا (ع) را احداث کرده و درسال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در سال ۹۵ عملیات حفاری خط سه به طول ۲۸ کیلومتر از میدان فردوسی در دو جبهه آغاز شد، اظهار کرد: در جبهه شرق ۱۳/۸ کیلومتر و جبهه غربی ۱۴/۲ کیلومتر عملیات حفاری انجام می‌شود که تا کنون در جبهه شرقی بیش از ۱۰ کیلومتر حفاری انجام و تنها ۳ کیلومتر باقی مانده است.


وی ادامه داد: دستگاه حفار در جبهه شرق روزی ۱۷-۲۰ متر را حفاری می‌کند که با این سرعت در شش ماهه سال ۱۴۰۰ حفاری تونل خط سه در این جبهه به پایان خواهد رسید.


کاظمی گفت: از سوی شورا و شهردار مشهد تاکید براین شده بود که در کنار حفاری جبهه شرقی بلافاصله ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) در هسته مرکزی اجرا شود که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پایانه امام رضا (ع) هستیم.


وی افزود: این ایستگاه با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان ریالی و ۱۵ میلیون یورو ارزی توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) احداث می‌شود که در کنار ایستگاه، کلیه دسترسی ها، تاسیسات برقی و مکانیکی، اگزوز فن‌ها، تجهیزات آتش نشانی، ۱۲ پله برقی و ۴ آسانسور اجرا و تا شهریور ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.


معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر آن چیز که مهم است آغاز حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد است، اظهارکرد: در این راستا اکنون شفت ورود دستگاه حفار توسط قرارگاه خاتم النبیا (ص) در منطقه مهر مادر درحال آماده شدن است و تا اواسط اسفند ماه با انتقال دستگاه حفار عملیات حفاری خط چهار نیز آغاز می‌شود.


وی با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار، ادامه حفر تونل خط سه قطار‌شهری در جبهه غربی نیز به‌صورت دستی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: علت اینکه دستگاه حفار به خط چهار منتقل خواهد شد و ادامه عملیات حفاری خط سه به‌صورت دستی انجام می‌شود وضعیت شنی و روسی خاک تونل جبهه غربی است که به این دلیل عملیات حفاری سخت نیست.


کاظمی افزود: این درحالی است که ما در محدوده مهر مادر در عمق ۱۰-۱۲ متر به آب رسیده‌ایم، بنابراین حفاری به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست و تونل باید به‌وسیله دستگاه حفار انجام شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->