آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

اتوبوس‌های برقی ایران‌ساخت به ناوگان حمل و نقل شهری مشهد می‌پیوندد

  • کد خبر: ۵۹۴۲۰
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
اتوبوس‌های برقی ایران‌ساخت به ناوگان حمل و نقل شهری مشهد می‌پیوندد
تفاهم‌نامه‌ای برای تولید اتوبوس‌های برقی ایران‌ساخت و ارائه به ناوگان شهری با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و شهردار مشهد منعقد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ورود فناوری‌های پیشرفته به حوزه حمل و نقل، به ویژه در جابه‌جایی‌های درون شهری، ایفاگر نقشی پررنگ و پرشتاب شده است.

فناوری‌های نو در این حوزه، ضمن کمک به کاهش هزینه‌ها، آلایندگی و محدودیت‌های انرژی، ارائه خدماتی کارآمد و سالمتر به جامعه را فراهم می‌کند. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به حوزه حمل و نقل پیشرفته ورود کرده‌اند و از توانایی برای فناور کردن حوزه جابه‌جایی‌های درون‌شهری برخوردارند. اما باید زمینه‌ای برای ورود نوآوری‌های این زیست‌بوم به ناوگان حمل و نقل شهری فراهم شود تا شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.


امضای تفاهم‌نامه‌ای برای فناور شدن حمل و نقل شهری

براساس همین ضرورت امروز و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و محمدرضا کلانی شهردار مشهد تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه اتوبوس‌های بردافزا، با مشارکت یک شرکت فناور فعال در این حوزه منعقد شد. تفاهم‌نامه‌ای که بر مبنای آن، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید نمونه آزمایشی یک دستگاه اتوبوس برقی، در دستور کار قرار می‌گیرد تا مسیر ورود فناوری‌های بومی به حمل و نقل شهری هموار شود.

این تفاهم‌نامه همکاری توسط منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و وحید اصفهانیان مدیرعامل شرکت دانشگاهی انرژی نوآور افق به امضا رسید تا پهنه‌های شهری شاهد حضور یک وسیله حمل و نقل پیشرفته و ایران‌ساخت باشد و نیاز کشور به واردات و فناوری‌های غیر بومی در داخل کشور تامین شود.

این اتوبوس از نوع بردافزا یا هیبریدی است به این معنا که از دو نوع منبع سوختی برای حرکت استفاده می‌کنند و با کمک گاز و برق شهری، خدماتی با کیفیت‌تر و آلایندگی پایین‌تر از نمونه‌های پیشین اتوبوس‌ها ارائه می‌دهد.


توسعه حمل و نقل شهری مشهد با اتوبوس ایران‌ساخت

در این تفاهم‌نامه همکاری شرکت دانش‌بنیان مجری طرح موظف شده است تا مشخصات فنی اتوبوس را ظرف مدت یک هفته به شهرداری مشهد ارائه دهد تا با احصاء نیاز‌های فنی و توانمندی‌های مورد نیاز حرکت در مسیر تولید آغاز شود.

همچنین مجری هزینه برآوردی اتوبوس را به همراه سهم مشارکت و پیشنهاد درباره میزان مشارکت طرف کارفرما اعلام می‌کند. با انجام فرآیند تولید اتوبوس‌های فناور در صورت موفق بودن تست‌های میدانی، قراداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بردافزا منعقد خواهد شد.

برای اجرای مناسب این تفاهم‌نامه، کمیته راهبردی با حضور نمایندگان شهرداری مشهد، نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اهدافی، چون راهبری سیاست‌گذاری تعیین اهداف کمی و کیفی و شیوه‌های اجرایی و نظارت بر همکاری مشترک و توسعه تعاملات برای اجرایی شدن تصمیمات همکاری می‌کنند. همچنین با همکاری کمیته راهبری یادشده، به صورت مستمر، ضمن انتشار گزارش سه ماهه بر پیشرفت عملکرد تفاهم‌نامه نظارت می‌شود.

هزینه‌های تسهیل‌گری در حوزه حمل و نقل پیشرفته، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری مشهد تامین می‌شود و کمیته راهبری بر اساس پیشنهاد‌های ارائه شده، چگونگی و میزان اعتبارات مورد نیاز، موضوعات نفاهم‌نامه را پیگیری و نظارت خواهد کرد

 

منبع: معاونت علمی رئیس جمهور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->