هشدار محققان به کسانی که چای کیسه‌ای استفاده می‌کنند پس از چند روز بی‌خبری، بالاخره کاوشگر «پارکر» از مأموریت خورشیدی‌اش سیگنال فرستاد هشدار پاوز به کاربران: امتیازات خود را قبل از اسنپ شات برگردانید! + آموزش و تاریخ بزرگ‌ترین شکست‌های حوزه فناوری در سال ۲۰۲۴ بالاخره تاریخ لیست بازی شکست خورده «تپ سواپ» مشخص شد! اختلال واتساپ برطرف شد (۷ دی ۱۴۰۳) OpenAI قصد دارد ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته بسازد فلز طلا چطور در پوسته زمین شکل می‌گیرد؟ | تحقیقی جدید پاسخ می‌دهد فضانوردان ناسا از ایستگاه فضایی بین‌المللی سال نو میلادی را تبریک گفتند + فیلم محققان اسکاتلندی: افزایش بیماری‌های روانی ارتباطی مسقیم با آلودگی هوا دارند ۱۰ دنیای رنگی برای ۷ تا ۱۸ ساله‌ها در گوگل، اسکویید گیم بازی کنید! + آموزش هم‌افزایی در راستای تحقق ۵۵هزار اتصال فیبر نوری در خراسان رضوی فضاپیمای ناسا رکورد نزدیک‌شدن به خورشید را شکست! افغانستان و ایران تفاهم‌نامه اتصال شبکه‌های اینترنت امضا کردند ۵۰۰۰ پهپاد، به مناسبت کریسمس، رکورد طولانی‌ترین نمایش پهپاد‌ها را شکستند + فیلم ویدئو | پشتک‌زدن ربات انسان‌نمای «بوستون داینامیکس» با لباس بابانوئل رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی رسماً آغاز شد (۵ دی ۱۴۰۳) تشخیص دیابت با هوش مصنوعی در بیمارستان‌های انگلیس زمان رفع فیلتر واتس‌آپ و گوگل پلی مشخص شد
سرخط خبرها

روان شناسی به اشتراک گذاشتن محتوا (بخش دوم: پرسونا)

  • کد خبر: ۵۹۵۷۸
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
روان شناسی به اشتراک گذاشتن محتوا (بخش دوم: پرسونا)
به عنوان تولیدکننده محتوا، بعد از اینکه انگیزه‌های مخاطبان خود را برای به اشتراک گذاشتن یک محتوا به دقت ارزیابی کردید، می‌توانید به سراغ پرسونای مخاطب بروید. در نتایج پژوهش نیویورک تایمز، به ۶ شخصیت ویژه افراد در بازنشر محتوا اشاره شده است. بعد از خواندن این یادداشت، پرسونای مخاطب خود را بیابید و به دقت بررسی کنید این شخصیت با مخاطب هدف از پیش تعیین شده شما چه اشتراکاتی دارد؟
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - هفته گذشته درباره اهمیت به اشتراک گذاشته شدن محتوا در فضای مجازی نوشتیم و گفتیم محتوایی که توسط مخاطبان دست به دست نشود محتوای خوبی نیست. در این بین، هر برند یا کسب و کاری بتواند سهم بزرگ تری از سبد محتوای منتشرشده مخاطبان را به خود اختصاص دهد، مسیر موفقیت را سریع‌تر طی خواهد کرد. هم چنین به انگیزه‌های مختلف افراد برای انتشار محتوا اشاره کردیم که از پژوهش گسترده نیویورک تایمز به دست آمده بود.

به عنوان تولیدکننده محتوا، بعد از اینکه انگیزه‌های مخاطبان خود را برای به اشتراک گذاشتن یک محتوا به دقت ارزیابی کردید، می‌توانید به سراغ پرسونای مخاطب بروید. در نتایج پژوهش نیویورک تایمز، به ۶ شخصیت ویژه افراد در بازنشر محتوا اشاره شده است. بعد از خواندن این یادداشت، پرسونای مخاطب خود را بیابید و به دقت بررسی کنید این شخصیت با مخاطب هدف از پیش تعیین شده شما چه اشتراکاتی دارد؟ محتوایی که تولید می‌کنید تا چه اندازه احتمال بازنشر توسط مخاطبان را دارد؟ فکر می‌کنید فراخوانی‌ها یا CTA‌های شما چه قدر با پرسونا و روان شناسی مخاطب شما هم خوانی دارد؟


روان شناسی به اشتراک گذاشتن محتوا (بخش دوم: پرسونا)

خیرخواهان یا به دنیا نشان دهیم آدم مهربانی هستیم

برخی افراد محتوا را با هدف کمک به دیگران برای آن‌ها به اشتراک می‌گذارند. فرض کنید دوست شما در تعمیر خودرو خود به مشکلی برخورده است و شما پستی در اینستاگرام می‌بینید که درست به همان مشکل اشاره می‌کند. اگر این مطلب را برای دوست خود ارسال کنید، در دسته نخست قرار می‌گیرید، یعنی همنوع دوستان یا خیرخواهان. هم چنین ممکن است نارضایتی خود از یک خرید اینترنتی را در همان صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید تا دیگران تجربه ناخوشایند خرید شما را تکرار نکنند که باز هم نوع دوستی خود را نشان داده اید.

اگر فکر می‌کنید مخاطب محتوای شما این گروه از افراد هستند، تلاش کنید مطالبی را در اختیار او قرار دهید که دقیقا به یک مشکل پرتکرارتر اشاره کنند.


کاری‌ها یا همه چیز فدای شغل و حرفه من

دسته دوم را باید به افراد حرفه ای، تحصیل کرده و به طور معمول موفق اختصاص داد که شبکه‌ای از ارتباطات شخصی و کاری برای خود ایجاد کرده اند. هدف این افراد از انتشار محتوا ایجاد حسن شهرت درباره خود و در یک حوزه تخصصی ویژه است. این گروه به طور معمول تمایل دارد محتوایی را منتشر کند که سرآغاز یک بحث جدی باشد یا ایده‌هایی را به اشتراک بگذارد.

افرادی که در صفحه اینستاگرام خود به طور مداوم از فعالیت‌های خود گزارش می‌دهند، ایده‌های نو را به اشتراک می‌گذارند و همه چیز را به شغل خود مرتبط می‌کنند، جزو همین گروه اند.


خوش تیپ‌ها یا سوار بر امواج ترند

این گروه فضای دیجیتال را به خوبی می‌شناسند و به اشتراک گذاشتن محتوا توسط آن‌ها کاری روتین است. هدف آن‌ها از انتشار محتوا در فضای مجازی نمایش به روز بودن خود است. این افراد به طور معمول در مباحثی شرکت می‌کنند که به شکلی آن‌ها را مرتبط با کل جهان بدانند. مطالب ویروسی، فناوری‌های عجیب وغریب و محتوا‌های سرگرم کننده مهم‌ترین محتوا‌هایی است آن‌ها منتشر می‌کنند.

این افراد مخاطب خیلی خاصی ندارند و تلاش می‌کنند دوستان خود را به هر شکل افزایش دهند، حتی اگر یک بار هم اسم آن‌ها را نشنیده باشند.


بومرنگی‌ها یا همه چیز باید به خودمان برگردد

بومرنگی‌ها به دنبال محتوایی هستند که به شکلی به خود آن‌ها بازگردد. همه چیزی که آن‌ها به دنبال آن هستند بازخورد است. به طور معمول، فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی دارند و دوست دارند در مباحث مشارکت جدی داشته باشند. محتوایی که این گروه منتشر می‌کنند بیشتر موضوعات چالشی است و اگر بازخوردی دریافت نکنند، به شدت سرخورده می‌شوند.


ارتباط گیر‌ها یا رفیق ماندن در فضای مجازی

بخش زیادی از این گروه را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. هدف این گروه از به اشتراک گذاشتن محتوا، حفظ ارتباط با دوستان خود است و معمولا از محتوا‌های سرگرم کننده استقبال می‌کنند. اگر این شکل از ارتباط به ایجاد فرصت‌های هم نشینی در دنیای واقعی بینجامد، رضایت حداکثری خواهد شد. با این حال، حفظ ارتباط در شبکه‌های اجتماعی به این شکل ممکن است در طولانی مدت به تکرار برسد. به همین دلیل، داشتن خلاقیت از ویژگی‌های اساسی این گروه است.
اگر می‌خواهید محتوای شما به دست این عده منتشر شود، تمرکز خود را روی رویداد‌ها بگذارید. تخفیف، معرفی خدمات و فرصت‌های دورهم نشینی نیز به احتمال زیاد از سوی این افراد منتشر می‌شود.


گزینشگر‌ها یا ارتباط با بزرگان فامیل

شبیه به گروه اول یا خیرخواهان هستند، اما آن محتوای ارزشمند را با گروه یا فرد خاصی به اشتراک می‌گذارند. گروه اول انتظار خاصی از دریافت بازخورد ندارد، اما انتخاب کننده‌ها به شدت به دنبال دریافت پاسخ هستند. این افراد به طور معمول از سایر گروه‌ها مسن ترند و روش‌های سنتی‌تر را برای انتشار محتوا در نظر می‌گیرند.

محتوایی که این گروه منتشر می‌کند بیشتر خبری است یا اطلاعات زیادی درباره یک موضوع منتقل می‌کند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->