درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم سردار رادان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس اعلام شد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مهم‌ترین پیام انتخابات، حمایت قاطع مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران بود مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد دختر جوان، پسر فامیل را به تعرض متهم کرد سخنگوی وزارت خارجه: دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای تامین منافع ملی به کار بست تأیید استعفای مسعود پزشکیان از مجلس با تنفیذ رهبر معظم انقلاب نخست‌وزیر جدید انگلیس: به‌رسمیت‌شناختن فلسطین حق انکارناپذیر فلسطینیان است برای ثبت در تاریخ یا برای اثبات به تاریخ نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه | هیچ ائتلافی اکثریت پارلمانی را کسب نکرد وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد
سرخط خبرها

هشدار طالبان به آمریکا درباره عواقب شکست توافق صلح دوحه

  • کد خبر: ۶۰۲۳۴
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
هشدار طالبان به آمریکا درباره عواقب شکست توافق صلح دوحه
وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان، به پایتخت‌های افغانستان و قطر سفر خواهد کرد تا گفتگو‌ها را با سران افغانستان، مقامات دولتی و نمایندگان طالبان از سر بگیرد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که خلیل زاد همچنین از دیگر پایتخت‌های منطقه که «دستیابی به یک توافق سیاسی عادلانه و بادوام» و نیز «آتش بس دائمی و جامع» در افغانستان به نفع آن‌ها خواهد بود، بازدید کرده و با مقامات آن کشور‌ها رایزنی می‌کند.

یک سال از توافق میان ایالات متحده آمریکا و طالبان می‌گذرد. براساس توافق نامه‌ای که میان این دو در دوحه امضا شد، واشینگتن موافقت کرد که در ازای قطع ارتباط و همکاری میان طالبان و مبارزان القاعده و آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان، همه نیرو‌های خود را از خاک این کشور خارج کند. به گزارش «الجزیره»، پس از این گفت‎ وگو‌ها در سپتامبر سال گذشته، پیشرفتی در روند صلح افغانستان صورت نگرفته و خشونت‌ها در این کشور افزایش یافته است.
 
بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا، نیرو‌های خارجی باید تا اول ماه می، یعنی کمتر از دوماه دیگر، خاک افغانستان را ترک کنند. این در حالی است که دولت بایدن هنوز در حال بررسی توافق نامه امضاشده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با طالبان است و مقامات ارتش آمریکا نیز بار‌ها از میزان زیاد خشونت‌ها در افغانستان انتقاد کرده اند.
 
به گزارش «میدل ایست مانیتور»، طالبان نیز به مناسبت سالگرد توافق دوحه، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که به تعهدات خود در این توافق نامه، از جمله متوقف کردن حملات به مراکز استان‌ها و مراکز بزرگ نظامی و اطلاعاتی پایبند بوده است. در این بیانیه طالبان مجددا بر خواسته‌های خود تأکید کردند: خروج همه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا تاریخ اول ماه می، حذف رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل و همچنین آزادی تعداد بیشتری از زندانیان طالبان. این گروه همچنین به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که هرگونه تلاش برای تغییر شرایط توافق شده منجر به «شکست صلح» خواهد شد. این در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع دولت بایدن، هفته گذشته اعلام کرد که عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی به پیشرفت مذاکرات صلح درون افغانستان و کاهش حملات طالبان بستگی دارد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->