واریز مرحله اول تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی هشدار سازمان غذا و دارو: فعالیت بیش از ۱۰۰۰ صفحه مجازی متخلف در فروش داروهای گیاهی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۳ تا ۵ خرداد ۱۴۰۴) | صدور هشدار نارنجی بارش باران و تگرگ برای برخی استان‌ها قدردانی استاندار خراسان رضوی از یک خانواده به خاطر اهدای عضو آتش‌سوزی گسترده در پارک ملی دز خوزستان + فیلم ویدیو | سقوط یک هواپیمای کوچک در منطقه مسکونی سن‌دیه‌گو آمریکا انجام عمل قلب در تبریز توسط پزشکیان + عکس فوت یک زائر ایرانی هنگام طواف مستحبی در حج (یکم خرداد ۱۴۰۴) اطلاعیه آموزش و پرورش در خصوص پخش برنامه «الو امتحان» اصلاح شرط سنی شرکت در آزمون نظام روانشناسی و مشاوره صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان رضوی و ۳ استان دیگر در پی پیش‌بینی رگبار باران (یکم خرداد ۱۴۰۴) ظفرقندی: سازمان بهداشت جهانی توجه بیشتری به حضور ۴.۵ میلیون پناهجو در ایران داشته باشد برخورد با اوباش، زورگیری در تهران را ۳۳ درصد کاهش داده است همکاری شهرداری مشهد و دانشگاه علوم پزشکی برای نجات بینایی هزاران نفر | شرایط اهدای قرنیه: از مرگ مغزی تا مرگ قلبی + فیلم جزئیات جدید از متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (یکم خرداد ۱۴۰۴) اسراف در مصرف، بلای جان کشور | روایت شهرآرانیوز از ناگفته‌های تلخ الگوی مصرف، به‌مناسبت روز ملی بهره‌وری پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به کشور (یکم خرداد ۱۴۰۴) شیرین‌بیان، گیاهی تلخ با خواصی شیرین برای بدن واکسن زونا می‌تواند از سلامت قلب محافظت کند هشدار به زنان: از هر ۸ زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود ادعای هولناک دختر ۱۸ ساله: خواستگارم مرا ربود و تجاوز کرد جزئیات انفجار مهیب در دکه فروش غیرمجاز بنزین در پیشوا (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) با گرفتن کارت اهدای عضو، مهم‌ترین وصیتتان را به اطلاع خانواده برسانید | تصمیم حیاتی انهدام باند سارقان خودرو در مشهد چناران خراسان رضوی یکی از مقاصد محبوب گردشگران خارجی گواهی انحصار وراثت از مردادماه سیستمی صادر می‌شود والدین چگونه می‌توانند در ایام امتحانات، حامی فرزندان خود باشند؟ همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی ممنوع شد دستگیری ۴ آدم‌ربای فراری از سیستان و بلوچستان در مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) امضای تفاهم‌نامه وزارت کشور و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای | زنگ جوانمردی از شنبه در مدارس به صدا درمی‌آید سازمان ثبت احوال: نسبت‌ تولد به مرگ در ایران، ۲ به یک است
سرخط خبرها

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند

  • کد خبر: ۶۰۷۹
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن علت حادثه خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان_تهران را باز شدن پیچ و فنر و پابند‌های این ریل توسط افراد ناشناس اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: بررسی اعلام نتایج سوانح ریلی بستگی به نوع و پیچیدگی دارد که از چند ساعت تا نهایتا چند روز به طول می‌انجامد، اما علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابند‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است.
ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته گذشته خبر وقوع سانحه ناگوار خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان –تهران منتشر شد که در این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند، اما با وجود بروز این اتفاق و تاکید مسئولان مختلف، طی روز‌های گذشته علت بروز این سانحه از سوی شرکت راه‌آهن اعلام نشد.
پس از گذشت شش روز از این سانحه، غضنفر فولادی- رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن - درباره علت وقوع حادثه خارج و واژگون شدن پنج واگن قطار زاهدان-تهران، به ایسنا گفت: پس از انجام بررسی‌های مختلف، علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال کردیم. بر اساس این گزارش، علت حادثه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ، پابند‌ها و فنر‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده است.
وی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابند‌های ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است، ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد، اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.
فولادی درباره اینکه چه راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز این سانحه وجود دارد؟، گفت: در هر ایستگاه راه‌آهن راهبان‌هایی داریم که هر روز به سمت یکدیگر حرکت کرده و نهایتا در وسط یک خط کارنامه‌هایشان را با یکدیگر به منظور تایید چک نهایی خط تعویض کرده و از همان مسیر بر می‌گردند. اما ممکن است در یک ایستگاه رفت و برگشت مسیر حدود هشت ساعت و حتی بیشتر طول بکشد و طی این مدت افراد ناشناس اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌ها کرده باشند.
وی اظهارکرد: راه دیگری برای بازدید و رصد مسیر وجود ندارد، گرچه پس از بروز این سانحه تصمیم بر آن شد تا کنترل و رصد‌های بیشتری صورت گیرد، اما در همه کشور‌های دنیا نیز روال همینگونه است و نمی‌توان طول ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی را به صورت متر به متر از روش‌های آنلاین، تصویری و... رصد کرد.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن اعلام کرد: ممکن است همین الان نیز چنین اتفاقی در یکی از محور‌ها و مناطق بیافتد و برای متر به متر آن نمی‌توان نگهبان استخدام کرد و تنها به رفاه، امنیت و دیگر پارامتر‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برمی‌گردد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->