بابک زنجانی آزاد شد؟ + عکس آیت‌الله علم‌الهدی: حرکت مردم در ۹ دی یک حرکت بسیار اصیل و ریشه‌داری بود | دشمن تحریم‌های توفنده و کوبنده اقتصادی نسبت به ما دارد بازخوانی ۲۰ جمله کلیدی از رهبر معظم انقلاب به مناسبت یوم الله ۹ دی | بصیرت، نورافکن و قطب‌نماست عارف: تکمیل و بهره‌برداری کامل از آزادراه تهران-شمال، از اولویت‌های دولت چهاردهم است کمیسیون‌های تخصصی مجلس، میزبان هفت وزیر از کابینه چهاردهم خواهند بود فضائلی: تصمیمات و مصوبات شورای عالی فضای مجازی به تأیید رهبری احتیاج ندارد وزیر امور خارجه عمان به تهران سفر خواهد کرد سپاه و بسیج، آماده برای دفاع از امنیت ملی و مقابله با نقشه‌های دشمن سقوط هواپیمای مسافربری کره جنوبی | احتمال فوت ۱۷۹ نفر + فیلم نهم دی زنگ بیداری برای خواص بود نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی به سرطان مبتلا شد حماس خواهان اعزام ناظران بین‌المللی به غزه شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی زیر تیغ جراحی می‌رود دولت آمریکا درصدد به رسمیت شناختن دولت شورشیان سوری برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در نوار غزه انهدام سیزدهمین پهپاد آمریکایی توسط یمن حمله انتحاری به مقر انتظامی در بندر لنگه| یک فرما‌نده پلیس به شهادت رسید (۸ دی ۱۴۰۳) نشست مشترک استاندار خراسان رضوی با علمای اهل سنت پهپاد آمریکایی توسط یمنی‌ها سرنگون شد (۸ دی ۱۴۰۳) پهپاد «ام کیو ۹» آمریکا در آسمان یمن سرنگون شد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران یاوه گویی کرد عراقچی: سال ۲۰۲۵ در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران مهم است آیا وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود؟ تجاوز هوایی جدید آمریکا و انگلیس به یمن (۸ دی ۱۴۰۳) دستگیری سرشبکه مرتبط با منافقین در اردبیل (۸ دی ۱۴۰۳) پایگاه هوایی «نواتیم» ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت (۸ دی ۱۴۰۳) تداوم درگیری در امتداد خط مرزی بین پاکستان و افغانستان (۸ دی ۱۴۰۳) عذرخواهی پوتین از جمهوری آذربایجان به خاطر سقوط هواپیما
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->