۳۵ تن در نیجریه کشته شدند (یکم شهریور ۱۴۰۴) عون: درباره ایجاد منطقه حائل در جنوب لبنان اطلاعی نداریم تلفات نظامیان اسرائیلی در نوار غزه به ۸۹۹ تن رسید شهادت ۴۱ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه (یکم شهریور ۱۴۰۴) اولیانوف: کشور‌های اروپایی حق راه‌اندازی اسنپ‌بک را ندارند وزیران خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان پس از تنش‌های اخیر گفت‌و‌گو کردند شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه (یکم شهریور ۱۴۰۴) تظاهرات ضد جنگ غزه در تل‌آویو برگزار شد نامه همسر اردوغان به همسر ترامپ | برای غزه هم مثل اوکراین دل بسوزانید چرب‌زبانی علی اف برای ترامپ ادامه دارد | ترامپ واقعاً شایسته جایزه صلح نوبل است یک نظامی صهیونیست در خان‌یونس به هلاکت رسید (یکم شهریور ۱۴۰۴) آیا رژیم صهیونیستی به عراق حمله می‌کند؟ | هشدار دبیرکل جنبش النجباء عراق در خصوص دخالت نظامی اسرائیل ولایتی: قفقاز همواره حاشیه امنیتی ایران بوده است سردرگمی و وحشت اسرائیل از جدیدترین موشک شلیک شده مقاومت یمن پیام وزیر امور خارجه به مناسبت روز پزشک | پزشکان ایران علیرغم تمام تنگناها در همه میدان‌ها پناه مردم بوده‌اند زلنسکی: اراضی خود را به اشغالگر هدیه نمی‌کنیم تعداد شهدای غزه به بیش از ۶۲ هزار نفر رسید (یکم شهریور ۱۴۰۴) پزشکیان به مناسبت روز پزشک پیام داد یک تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان متلاشی شد| هلاکت ۶ تروریست و کشف انواع سلاح آمریکایی + فیلم (یکم شهریور ۱۴۰۴) بازدید رئیس قوه‌قضائیه از موکب‌های خدمت‌رسان به زائران پیاده امام‌رضا(ع) در مشهد + فیلم و عکس در صورت مذاکره نکردن پوتین درباره جنگ اوکراین، ترامپ چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیت‌الله علم‌الهدی: توجه به جایگاه ملی و بین‌المللی مشهدالرضا (ع) ضروری است | بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی برای رفاه حال زائران دمشق توافق امنیتی با تل‌آویو را تکذیب کرد ماجرای اخراج چند معلم در کردستان چه بود؟ فرماندار مشهد: در بخش زیرساخت‌های هوایی و ریلی با مشکلاتی مواجه هستیم پژمان‌فر: امروز بسیاری از زائران خارجی ایران را تنها با مشهد می‌شناسند معاون استاندار خراسان رضوی: الگوی آستان قدس در پذیرایی از زائران باید توسعه یابد
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->