استاندار خراسان رضوی: مشهد میزبان دبیرخانه دائمی رویداد ملی بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) کشته‌شدن ۲ نظامی روس در حمله به یک پایگاه نظامی در سوریه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) حمله راکتی از غزه به اراضی اشغالی (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) عراقچی: «دیپلماسی استانی» از ابتکارات دولت چهاردهم است مخالفت دیوان عالی رژیم صهیونیستی با تصمیم نتانیاهو برای برکناری رئیس شاباک رئیس‌دفتر شهید جمهور: شهید رئیسی «خدایی‌بودن» و «مردمی‌بودن» را در هم آمیخته بود عراقچی: مردم ایران رنج تحریم‌ها را به خاطر غنی‌سازی تحمل کردند ایران با پیشنهاد عمان برای برگزاری دور پنجم مذاکرات با آمریکا موافقت کرد وزیر ارشاد دولت سیزدهم: شهید رئیسی به همه پیمان‌ها و عهد خود با خدا و مردم وفا کرد آزمایش موشک قاره‌پیما آمریکا با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهید رئیسی همانند یک پدر مهربان، یک مربی دلسوز و یک استاد راهنما بود عمان زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و آمریکا را اعلام کرد واکنش باکو به اعدام فرد حمله کننده به سفارت این کشور در ایران حرف‌های کمترشنیده‌شده آیت‌الله علم‌الهدی از زندگی شخصی و مدیریتی شهید رئیسی تجمع بزرگ مردم مشهد در نخستین سالگرد شهادت شهید جمهور+فیلم وزیر خارجه آمریکا: ایران نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد عراقچی: کشور‌های منطقه نیازمند نظم نوین منطقه‌ای هستند پاپ خواستار ورود کمک‌ها به غزه شد زمان سفر پزشکیان به عمان اعلام شد وندی شرمن: متقاعد کردن ایران برای توقف غنی‌سازی امری غیرممکن است تأکید روسیه بر حق ایران برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای سرلشکر باقری: انسداد مرز‌های شرقی به منظور مقابله با شرارت‌ گروهک‌های تروریستی است افزایش آمار شهدای غزه به ۵۳ هزار و ۶۵۵ نفر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) تأکید کرملین بر ازسرگیری گفت‌و‌گو‌های راهبردی روسیه و آمریکا شهرک‌نشین‌های صهیونیست مانع ورود کامیون‌های کمک‌های انسانی به غزه شدند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) ابراز نگرانی پاپ لئو از اوضاع غزه | درخواست رهبر کاتولیک‌های جهان از رژیم صهیونیستی چه بود؟
سرخط خبرها

کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد

  • کد خبر: ۶۲۳۳۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کشتی غول‌پیکر کانال سوئز را مسدود کرد
به گل نشستن یک کشتی باری در عرض کانال سوئز مانع از رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا شده‌است. تلاش‌ها برای بازگشایی کانال ادامه دارد. اما به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر بسیار دشوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال سوئز یکی از آبراه های اصلی جهان، از روز سه شنبه تاکنون بسته شده و رفت و آمد در آن متوقف شده است. دلیل بسته شدن، گیر کردن یک کشتی باری در عرض کانال است که مانع از رفت و آمد شده است. این اتفاق باعث شده رفت و آمد کشتی های باری بین اروپا و آسیا متوقف شود.

 

به نوشته بی بی سی، مالک ژاپنی یک کشتی بزرگ باربری که یک مسیر مهم کانال سوئز در مصر را از روز سه‌شنبه (۲۳ مارس) به این طرف مسدود کرده برای اخلال تجارت جهانی عذرخواهی کرده است.

 

شویی کیسن کایشا گفته است که به حرکت درآوردن این کشتی غول‌پیکر "بسیار دشوار" بوده است اما به شدت تلاش می‌کند که این مشکل حل شود.

 

این کشتی که "اور گرین" نام دارد و مربوط به شرکت "اور گرین" است، ۴۰۰ متر طول دارد و پس از آن‌که در اثر وزش باد شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و در میان کانال قرار گرفت.

 

در حال حاضر دست‌کم ۱۵۰ کشتی باری منتظر باز شدن این را ه و عبور از کانال هستند.

 

کانال سوئز در حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد، در مصر واقع است و دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. این کانال آبی امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

 

این کشتی در باریک‌ترین قسمت کانال در ورودی آن از سمت دریای سرخ گیر افتاده است.

 

ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز

 

این کشتی در قسمت ورودی کانال از سمت دریای سرخ به گل نشسته است که باریک‌ترین بخش کانال به شمار می‌رود و مسیر رفت‌وآمد کشتی‌ها در آن‌جا یک‌طرفه است.

 

کشتی "اِوِر گرین" که در پاناما ثبت شده از چین به شهر بندری روتردام هلند می‌رفت و سعی داشت وارد مدیترانه شود که گیر افتاد.

 

این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

 

هزینه روزانه


بسته شدن کانال سوئز با به گل نشستن کشتی باربری عظیم اور گرین باعث شده که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار کالای بار دیگر کشتی‌ها در دو سوی این کانال گیر کند.

 

اطلاعات کشتیرانی لویدز لیست نشان می‌دهد که روزانه حدود ۵/۱ میلیارد دلار کالا از طریق کانال سوئز به غرب و حدود ۴/۵ میلیارد دلار کالا به شرق می‌رود.

 

به این ترتیب ارزش کل کالاهایی که روزانه از سوئز می‌گذرد ۹/۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ یعنی ساعتی ۴۰۰ میلیون دلار.

 

سوئز آبراهی میان دریای مدیترانه و دریای سرخ است که مسیری کوتاه برای تجارت بین آسیا و اروپا فراهم می‌کند.

 

بنا به اطلاعات لویدز لیست هم اکنون ۱۶۰ شناور در دو سوی کانال سوئز سرگردان مانده‌اند که ۴۱ کشتی فله‌بر و ۲۱ نفتکش جزو آنها است.

 

اتحادیه بین‌المللی کشتیرانی بیمکو می‌گوید تاخیر در گشایش سوئز به تاخیرهای فزاینده در تامین کالاها خواهد انجامید.

 

کارشناسان کشتیرانی هشدار داده‌اند که هرچه از بسته شدن کانال بگذرد اثرات آن می‌تواند به طور تصاعدی تاخیرهای بیشتری را در تامین کالاها باعث شود.

 

انتظار می‌رود که در صورت طولانی شدن بسته شدن کانال سوئز برخی از کشتی‌ها به جای انتظار پشت کانال مسیر طولانی دور زدن آفریقا را انتخاب کنند.

 

کانال سوئز یکی از ۱۴ گلوگاه حیاتی است که امنیت غذایی جهان به آنها وابسته است.

 

منبع: عصر ایران

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->