تصاویری از حضور بامدادی مردم تهران پشت درب‌های مصلای امام خمینی (ره) + فیلم ویدئو| بمباران وحشیانه جنوب لبنان از سوی رژیم اسرائیل بامداد جمعه (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ویدئو| تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقرهای موساد و یک پایگاه نظامی اسرائیل ویدئو| گفت‌وگوی جالب رئیس‌جمهور با خلبانان نیروی هوایی ارتش ویدئو| جمعه نصر | گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله در نماز جمعه (۱۳ مهر ۱۴۰۳) انگلیس و ایرلند: خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه و لبنان هستیم پزشکیان: رژیم صهیونیستی بعد از فلسطین و لبنان شاید به دیگر کشورها حمله کند رهبر معظم انقلاب: یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است نامه فرزند امام(ره) به مقام معظم رهبری | انقلاب اسلامی با رهبری حضرتعالی یک درخت تنومند و تفکر شکست‌ناپذیر است همه یک ملتیم، ملتِ ایران!  فرزندان رهبر انقلاب از مجروحان لبنانی عیادت کردند (۱۲ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر سخنگوی وزارت امور خارجه: برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینیان، گروه «هفت» از اهرم‌های خود استفاده کند ادامه حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامی صهیونیست‌ها ماجراجویی صهیونیست‌ها با پاسخ قاطع‌تری همراه خواهد شد شهادت مستشار نظامی سپاه در دمشق (۱۲ مهر ۱۴۰۳) بغض و شادی به وقت مرگ بر اسرائیل دیدار نخست وزیر تایلند با رئیس جمهور در دوحه برگزاری نشست هماهنگی برای میزبانی مشهد از دیدار «ایران-قطر» در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ پاسخگویی مدیران خراسان رضوی در سامانه الکترونیکی «سامد» به هم‌استانی‌ها امیر قطر: اسرائیل در حال سوء‌استفاده از عجز جامعه بین‌الملل است آغاز اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا | سخنرانی رئیس جمهور ایران متلاشی‌شدن شبکه تروریستی مستقر در سیستان و بلوچستان نگاهی به ۴ خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در نماز‌های جمعه به امامت ایشان
سرخط خبرها

عراقچی: هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

  • کد خبر: ۶۲۸۷۷
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
عراقچی: هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم
معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

به گزارش شهرآرانیوز،سیدعباس عراقچی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: آنچه ما در وین در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام هست که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بار‌ها اعلام شده است.

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه مستقیم چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشور‌های ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام به آن‌ها اعلام خواهیم کرد. بازگشت و خواسته ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

 

عراقچی تصریح کرد: اگر کشور‌های ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را از این جهت و به هر روشی که خودشان می‌دانند راضی کنند، طبیعی است که ما به آن عمل می‌کنیم. گفتگو‌های ما با ۱+۴ در وین گفتگو‌های کاملاً فنی در مورد تحریم‌هایی است که باید برداشته شود و اقداماتی که ایران انجام دهد و ترتیب اینکه آمریکایی‌ها باید ابتدا انجام بدهند و راستی‌آزمایی شود.

 

وی عنوان کرد: این را هم بگویم که ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گام ایران نداریم و قبول نمی‌کنیم یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمام تحریم‌هایی که بعد از خروج ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آن عوض شد این‌ها باید مشخص شود و آمریکا باید این‌ها را بردارد بعد ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به تعهداتمان برمی‌گردیم.

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اینکه گام نهایی که آن‌ها باید انجام دهند ما باید انجام دهیم دقیقاً باید تعریف شود این فقط در گفتگو‌های فنی ما با کشور‌های ۱+۴ انجام می‌شود.

 

هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه به صورت برخط با حضور نمایندگان ایران و ۱+۴ به صورت برخط برگزار شد و قرار است این گفتگو‌ها روز سه شنبه این هفته به صورت حضوری در وین برگزار شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->