زمان بومی‌سازی کتابخانه‌های هوشمند فرارسیده است «لی‌لی» آماده پخش می‌شود آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ اعجاز ایجاز ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی
سرخط خبرها

انجمن هنر‌های چنددستگی!

  • کد خبر: ۶۶۱۸
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
انجمن هنر‌های چنددستگی!
تلاش موافقان و مخالفان برای برگزاری انتخابات انجمن هنر‌های تجسمی ادامه دارد

گروه هنر| انتخابات هیئت‌مدیره انجمن هنرهای تجسمی قرار بود در تاریخ 11مهر برگزار شود که به‌علت به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کننده‌ها، رسمیت پیدا نکرد و به هفته بعد با هر تعداد شرکت‌کننده موکول شد. این بی‌رغبتی هنرمندان برای پذیرش مسئولیت انجمن درحالی است که معاون هنری‌سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌گوید عزمش را برای سپردن مدیریت هنرهای تجسمی به هنرمندان، جزم کرده است و از همه هنرمندان رشته‌های هنرهای تجسمی، خواسته است که خودشان را پنجشنبه این هفته به مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌رضا(ع) برسانند تا انتخابات هیئت‌مدیره این انجمن با حداکثر آرا برگزار شود و ازطرفی کشمکش میان هنرمندان برای حضور یافتن یا نیافتن در انتخابات ادامه دارد. در بیانیه تعدادی از هنرمندان هنرهای تجسمی که به‌طور اختصاصی دراختیار شهرآرا قرار داده‌اند و خود را «کاندیداهای انتخابات» انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی معرفی کرده‌اند، از وضع مدیریت انجمن هنرهای تجسمی در سال‌های اخیر گلایه کرده و از عموم هنرمندان خراسانی خواسته‌اند که در انتخابات هیئت‌مدیره شرکت کنند و به حرف مخالف‌ها و بهانه‌گیر‌ها گوش ندهند. در بخشی از این بیانیه که به امضای مانیاد فروتن، کاندیدای هنرهای جدید، مهدی زابل‌عباسی، کاندیدای عکاسی، مهدی اشراقی، کاندیدای گرافیک، لاله خرازیان، کاندیدای تصویرسازی، قدیر وقاری، کاندیدای کاریکاتور، حسن شجاعی، کاندیدای سفالگری، امین قوی‌اندام، کاندیدای مجسمه، حسین قائمی، کاندیدای خوش‌نویسی و محمودرضا سلیمانی، کاندیدای نگارگری رسیده، آمده است:
«... عده‌ای از هنرمندان نقاش که قبلا در انجمن هنرهای تجسمی مسئولیتی داشته‌اند ولی نتوانسته‌اند آن‌چنان که باید و شاید در شأن هنرمندان رشته‌های هنرهای تجسمی و حتی در شأن هنرمندان رشته نقاشی فعالیتی درخور انجام دهند، امروز که عده‌ای از هنرمندان رشته‌های مختلف هنر‌های تجسمی دورهم گرد آمده‌اند و با تلاش مسئولان قصد کرده‌اند که این کشتی به گل‌نشسته را به ساحلی برسانند که نه برای یک رشته بلکه برای همه رشته‌ها، ساحل امن‌تری باشد، هنرمندان و دست‌اندرکاران قبلی با مخالفت‌ها و بهانه‌ها و خرده‌گیری‌های ناعادلانه و غیرمنصفانه قصد دارند حرکتی را که بر صراط قانون می‌رود، زیر سوال برده، باعث اختلال در این امر شوند‌. اگرچه آنچه اتفاق افتاده و می‌افتد، در راه قانونی و درست و خلل‌ناپذیر است اما ما هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، حمایت قاطع خود را از این حرکت و انتخابات و هیئت موسس انجمن هنر‌های تجسمی ابراز می‌داریم...».
هرچند امضاکنندگان این بیانیه‌، به طور علنی، خود را کاندیدای رشته‌های مختلف هنری معرفی کرده‌اند، بارها در جلساتی که مسئولان ارشاد برگزار کرده‌اند، حضور فعال داشته‌اند.
با این حال 57نفر از هنرمندان مشهدی، مخالفت خود را با روند انتخابات انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی اعلام کرده‌ ولی هیچ‌کدام از آن‌ها مشخص نکرده‌اند که به چه علت با این روند مخالفند و همچنین پیشنهادی برای اصلاح این روند نداده‌اند.
به نظر می‌رسد چنددستگی موجود در جامعه هنری مشهد، درمیان هنرمندان هنرهای تجسمی بیشتر است، تاجایی‌که آن‌ها حتی حاضر نیستند در یک انتخابات برای به دست گرفتن کارهای خود شرکت کنند؛ البته این بی‌اعتمادی درمیان هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی می‌تواند ریشه در عملکرد هیئت‌مدیره پیشین داشته باشد. باید منتظر ماند و دید هنرمندان نزدیک به اداره فرهنگ و ارشاد استان که تلاش می‌کنند انتخابات را رونق بدهند، موفق می‌شوند اوضاع آن «کشتی به گل‌نشسته» را سامان دهند یا همچنان اوضاع این انجمن بر همان منوال، ادامه خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->