پیام تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت و مردم بوسنی و هرزگوین حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به جنوب لبنان | تهدید مردم به تخلیه خانه‌هایشان+فیلم اطلاعیه هشدار امنیت پرواز برای غرب ایران تکذیب شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت ۱۱ سربازش را توسط حزب الله پذیرفت رژیم صهیونیستی: دو پایگاه هوایی ما در حمله اخیر ایران هدف قرار گرفت حزب‌الله خبرسازی رسانه‌های غربی درباره سرنوشت رهبران خود را تکذیب کرد سید حسن خمینی: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت کوتاه نخواهد آمد نشست سران قوا به میزبانی پزشکیان برگزار شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی دوباره سوریه را مورد حمله پهپادی قرار داد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرمانده سنتکام وارد اراضی اشغالی شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حمله راکتی حزب‌الله به شرکت صنایع نظامی در شمال اسرائیل (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آخرین خبر‌ها از سرنوشت هاشم صفی الدین سخنگوی وزارت خارجه: منطقه باید قدردان فداکاری‌های سوریه در مصاف با تروریسم باشد عراقچی: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت شد یک فرمانده حماس در لبنان به شهادت رسید (۱۴ مهر ۱۴۰۳) ضعف رژیم صهیونیستی در برخورد با پهپاد‌های مقاومت عراق ضاحیه بیروت دوباره تحت حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفت (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب الله به شهرک «کرمئیل» در شمال فلسطین اشغالی انتقاد شدید عراقچی در دیدار با وزیر خارجه سوریه از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفتگو و رایزنی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل آیت‌الله علم‌الهدی: موقعیت‌شناسی و مقابله با جریان نفوذ وظیفه اصلی پلیس هوشمند است
سرخط خبرها

روز قدس و «وجوب» مرگ بر اسرائیل!

  • کد خبر: ۶۶۲۵۴
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
روز قدس و «وجوب» مرگ بر اسرائیل!
غلامرضا بنی‌اسدی - روزنامه‌نگار
کرونا باشد یا نباشد، تاریخ راه خود را می‌رود. رویداد‌های تاریخی در جای خود پای می‌کوبند. تقویم‌ها ورق از پی ورق به پیش می‌روند و ما را با روز‌ها و مناسبت‌های خاص روبه‌رو می‌کنند. حواسمان جمع ماجرا‌ها و تاریخ و مسئولیت‌ها باشد یا نه، باز فرقی نمی‌کند. حقیقت‌ها سر جای خود هستند و واقعیت‌ها هم چهره پنهان نمی‌کنند. مثل «روز قدس» که هست، صهیونیست‌ها هنوز هستند و به غصب و ستم بر زمین و گرده مردم می‌کوبند. هنوز حکایت سنگ‌های بسته و سگ‌های هار و رهاشده، هر روز روایتی نو می‌شود در فلسطین.
 
هنوز می‌زنند و می‌بندند و می‌کشند و می‌برند. هنوز آپارتاید نژادی به بدترین شکل ممکن ستم را تئوریزه و اجرا می‌کند و این حنجره فلسطین است که بیش از ۷۰ سال زخم برمی‌دارد از فریاد‌هایی کشیده در برابر گوش بسته سازمان‌های پرطمطراق مدعی حقوق بشر، در برابر دنیایی که انگشت خود را در گوش فرو می‌کند تا نشنود و چشم‌های خود را می‌بندد تا نبیند زخم برداشته حنجره فلسطین را به تظلم، به حق‌خواهی و به گریه‌های پرصدایی که بر گور جوانان خود سر داده است.
 
این هم همان «یاللمسلمین» است که هرکس به یاری برنخیزد و همت در کار نکند، در مسلمانی‌اش هزار تردید رواست. هنوز پرصداست آن فریاد یاری‌خواه و ما هستیم؛ انسانیم، مسلمانیم، غیرت ایرانی داریم، ظلم سیستماتیک به انسانیت را تاب نمی‌آوریم. درست است که راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود، اما فضای رسانه‌ای هست. هر رسانه یک خیابان، هر گروه و کانال و... یک کوچه؛ نمی‌گذاریم در آرامش کرونایی، بکشند مظلومان را. فریادمان را این‌بار نه از خیابان که از رسانه‌ها به گوش جهان می‌رسانیم، چنان بلند که گوش ناشنوا هم بشنود، چنان پرنور که چشم‌ها از پی پلک‌های بسته هم ببینند.
 
فراتر از این، هر کداممان به دعا راه آسمان را در پیش می‌گیریم، وقتی راه زمین را کرونا بسته است. ما فراموش نمی‌کنیم «وجوب مرگ بر اسرائیل» را؛ جرثومه فسادی که نه‌فقط برای فلسطین، که برای هر آزادی‌خواه به‌ویژه هر ایرانی هم مرگ می‌خواهد و تیر‌های توطئه در خشاب جنایت می‌کند. ترور دانشمندان دفاعی‌هسته‌ای، انفجارها، مانع‌تراشی‌ها، جاسوسی‌ها، همه و همه بر ذمه این جنایتکاران است. تحریم‌های گوناگون را به اسم اینان باید نوشت. مطالبات این نوشته را هم باید احقاق حق کرد.
 
بدانیم و بداند دنیا که تا اینان هستند و قدرت دارند، جهان روی آرامش نمی‌بیند. برای توسعه صلح، برای سلامت و سعادت انسانی باید در برابرشان ایستاد. مرگ بر اسرائیل مثل مرگ بر آمریکا، مرگ بر انسان نیست که شهروند آن دیار باشد، مرگ بر رفتار‌های ضدانسانی است. مرگ بر «مرگ‌خواهی» برای دیگر مردمان است. مرگ بر جنایت است. مرگ بر نژادپرستی است. مرگ بر بیداد و ستم است. مرگ بر ترور و تروریسم است. پس مرگ بر اسرائیل!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->