وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود

  • کد خبر: ۶۹۱۷۷
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که برخی از افراد هنوز اطلاعات خود را در سامانه املاک ثبت نکرده‌اند؛ پیشنهاد تمدید مهلت ثبت نام را داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه درخواست تمدید مهلت ثبت نام برای سامانه املاک و اسکان داده شده است، گفت: برای جلوگیری از تراکم زیاد مردم در دفاتر خدمات الکترونیکی و با هدف ایجاد فرصت کافی برای کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند، ثبت نام انجام دهند، درخواست تمدید مهلت ثبت نام را داده‌ایم.

او ادامه داد: متقاضیان برای ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان تا ۱۹ خرداد ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و در صورت عدم بارگذاری اطلاعات طبق قانون مشمول جرائم مالیاتی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سامانه املاک و اسکان از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد و افراد می‌توانند به راحتی در این سامانه اطلاعات خود را بارگذاری کنند، افزود: ممکن است در برخی از شهر‌ها سرعت اینترنت پایین باشد که همین موضوع باعث می‌شود که متقاضیان در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند؛ بنابراین با توجه به الزام قانونی در این بخش پیشنهاد تمدید را داده‌ایم.

محمودزاده با اشاره به فصل جا به جایی و نقل و انتقالات مستاجران درباره نحوه ثبت اطلاعات آن‌ها گفت: مستاجران در صورت جا به جایی یک ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و تمامی این موارد در قانون لحاظ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: واحد‌های مسکونی واقع در تمامی شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشند به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هرماه بیش از زمان اعلام شده ماهانه مشمول مالیات بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می‌شوند.

گفتنی است، سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل دوازده برابر مالیات متعلقه، سال سوم به بعد معادل هجده برابر مالیات متعلقه است.

براساس این گزارش واحد‌های نوساز پس از ۱۲ ماه و در پروژه‌های انبوه سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مصوب ۱۱ تیرماه ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مشمول مالیات موضوع این ماده می‌شوند.

همچنین مالکان واحد‌های مسکونی تمام کشور اعم از شهری و روستایی موظف هستند، اطلاعات املاک تحت تملک خود را با تعیین نوع بهره‌برداری، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پس از انتشار دستورالعمل مربوطه، در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند. ثبت واحد‌های مسکونی دارای جهات امنیتی، براساس دستورالعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود.

براساس این گزارش متقاضیان تا ۱۹ خرداد ماه فرصت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان را دارند که در این بخش تمامی افراد اعم از مستاجران و مالکان باید به صورت کامل اطلاعات خود را در این سامانه درج کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->