ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم
سرخط خبرها

یارکشی فراآتلانتیکی «بایدن» در رویارویی با روسیه و چین

  • کد خبر: ۷۰۷۹۱
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
یارکشی فراآتلانتیکی «بایدن» در رویارویی با روسیه و چین
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در این هفته پس از نشست با رهبران «گروه ۷» در انگلیس و سپس ملاقات با رهبران عضو ناتو در بروکسل، روز سه‌شنبه با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد.

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در این هفته پس از نشست با رهبران «گروه ۷» در انگلیس و سپس ملاقات با رهبران عضو ناتو در بروکسل، روز سه‌شنبه با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد. به گزارش فرانس ۲۴، بایدن در این مذاکرات در تلاش است تا با کاهش تنش‌های تجاری با متحدان اروپایی خود، روابط میان آمریکا و کشور‌های اروپایی را در دوران پساترامپ بهبود بخشد و از مشورت متحدان اروپایی خود برای دیدار روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کمک بگیرد.


سخنان بایدن در حاشیه نشست‌های این روز‌ها نشان می‌دهد که وی به‌دنبال حمایت گسترده اروپا از تلاش‌های خود برای مقابله با روسیه و چین است. بر همین اساس انتظار می‌رود که در بیانیه مذاکرات میان بایدن، شارل میشل و فون در لاین، بر همبستگی غربی برای مقابله با تهدید‌ها ازسوی روسیه و چین تأکید شود.


پیش از این، در بیانیه نهایی اجلاس ناتو روز دوشنبه، موضع قاطع رهبران کشور‌های عضو این اتحاد در مقابل چین مشهود بود. رهبران ناتو در این بیانیه اعلام کردند: «بلندپروازی‌های چین و اقدامات این دولت، چالش‌های سیستماتیکی برای نظم بین‌المللی ایجاد می‌کند.»
بایدن در دیدار با رهبران ناتو، ضمن اشاره به اهمیت این اتحاد برای آمریکا، از آن‌ها خواسته بود تا دربرابر اقتدارگرایی چین و افزایش قدرت نظامی آن ایستادگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->