مرگ دردناک راننده خودرو ۴۰۵ در محور اسفراین بر اثر آتش گرفتن خودرو کشف ۴.۵ میلیارد ریال ارز قاچاق در تایباد برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) درباره «پیمان آخال» در دوره قاجار که مناطقی از شمال‌شرق ایران را جدا کرد | «فیروزه» افتاده از انگشتر خراسان راهکارهایی برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در شروع سال تحصیلی | باز آمد بوی ماه ترافیک! جزئیات به‌کارگیری سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان مشهد برای اطفای حریق انبار چوب رباط طرق + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) بیماری‌هایی که مرد‌ها از آن غافل هستند | مردان، ستون‌های قدرت خرما‌های تریاکی با هشیاری پلیس کرمان به مقصد نرسید جزئیات روند بررسی پرونده سرقت ۵۱ میلیون تومان از بانک سپه مشهد خواص استثنایی یک لیوان شیر چقدر است؟ اسامی عطرهای غیرمجاز اعلام شد آیا ۹ تالاب ایران در تابستان جاری خشک شده‌اند؟ ۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری تأمین مایحتاج دانش‌آموزان بهزیستی با اجرای پویش‌های «مشق مهربانی» و «همه حاضر» در کشور | اجرای این پویش‌ها در خراسان رضوی چگونه است؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | برقراری جوّ پایدار از یکشنبه زائران عمره مفرده ۱۴۰۳ به این توصیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند جان باختن یک مقنی در کاشمر براثر برق گرفتگی در چاه ۱۵ متری (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت در مشهد شبکه تولید و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد کشف و منهدم شد مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید آخرین وضعیت داروی هموفیلی در شهرستان‌ها | در شهرستان‌ها داروی هموفیلی نیست نوجوانان طرفدار نوشت‌افزار با تصاویر مفاخر شناخته‌شده و شهدا هستند
سرخط خبرها

حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر: ۷۲۷۷۲
  • ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان
مسوول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت گفت: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت با هدف ارزیابی دقیق اوضاع کرونا و به اشتراک‌گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، حمید سوری در جریان سفر به زاهدان اظهارداشت: در شرایط فعلی واقع‌بینی و نگاه عالمانه به شرایط، پرهیز از سیاسی‌بازی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ثمربخش شدن اقدامات نظام بهداشت و درمان ضرورت دارد.

وی افزود: از ابتدای بحران کرونا تا کنون تجربه همه‌گیری سنگینی در سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم و موج‌های قبلی به خوبی مدیریت شده است.

مسوول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت گفت: ویروس‌های جهش یافته جدید موسوم به هندی و آفریقایی که قدرت سرایت چند برابری در مقایسه با ویروس‌های قبلی دارند، در کنار عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از سه برابر موج‌های قبلی رسانده است.

وی بیان کرد: مرز‌های جنوب شرقی در معرض خطر ورود واریانت هندی (دلتا) و آفریقایی (بتا) است و به همین دلیل کنترل‌های بهداشتی‌ها و مراقبتی افزایش یافته و خدمات مناسب غربالگری و بیماریابی توسط نظام بهداشت و درمان در پایانه‌های رسمی ارائه می‌شود.

سوری ضمن تقدیر از همراهی و جدیت نیرو‌های مرزبانی، بسیج و سپاه در کنترل مرز‌ها وگذرگاه‌های غیر رسمی و همکاری با مدافعان سلامت ادامه داد: مهمترین مسائل و چالش‌های موجود در منطقه، ورود و خروج غیر قانونی، بلاتکلیفی و گسیل اتباع غیر قانونی است که امکان آلوده بودن آن‌ها به ویروس وجود دارد.

وی عنوان کرد: شرایط حال حاضر گویای این است که وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در مناطق مرزی نظیر میرجاوه به تنهایی قادر به کنترل این بیماری نیستند و موفقیت در این زمینه، تصمیم وهمت جدی تمام دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

مسوول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت در خصوص غربالگری مرزی تصریح کرد: کادر بهداشتی مسقر درمرز میرجاوه با تمام توان در حال ارائه خدمت هستند، اما نکته قابل‌توجه نابرابری شرایط موجود با امکانات و همخوان نبودن با تصمیمات ستاد استانی است.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->