حرکت بزرگ مشهد به سمت جذب سرمایه| ۷۰ هزار میلیارد تومان فرصت اقتصادی در انتظار بخش خصوصی زنگ هشدار به صدا درآمد | مصرف برق کشور از ۶۵ هزار مگاوات عبور کرد استاندار خراسان رضوی: خواف می‌تواند موتور پیشران توسعه شرق کشور باشد امضای سه تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی میان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مجلس و استانداری خراسان رضوی اتمام حجت مجلس با بانک‌های خصوصی | برخورد با متخلفان نظام بانکداری، تکلیف قانونی نمایندگان است روایت یک جلسه پرحاشیه با دستاورد‌های فراتر از انتظار | تصویب افزایش سطح اختیارات بانک‌های خراسان رضوی تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اضافه‌شدن ۳ هزار مگاوات برق به شبکه سراسری تا پایان مرداد ۱۴۰۴ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: ما به مذاکرات امیدوار هستیم | گشایش‌هایی حاصل خواهد شد وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی: رشد اقتصادی کشور ما منابع‌محور است؛ بنابراین پایدار نیست صدور بیمه نامه‌ها از امروز منوط به استعلام از سامانه املاک و اسکان است (یکم خرداد ۱۴۰۴) تا ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت ایران پیر می‌شوند | برخی اتباع بیگانه در ایران کارفرما شده‌اند استاندار خراسان رضوی: فضای نسبتاً خوبی در حوزه اقتصادی در استان داریم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، یکم خرداد ۱۴۰۴) | احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی استان فرابورس در راه مشهد | سرمایه‌های ملی، پشتوانه جدید پروژه‌های برق تجدیدپذیر در خراسان رضوی طلای جهانی صعودی ماند (یکم خرداد ۱۴۰۴) کشف و ضبط ماینر‌های میلیاردی از یک مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در مشهد قیمت بیت‌کوین رکورد زد (یکم خرداد ۱۴۰۴) نشست تخصصی فعالان اقتصادی خراسان رضوی با مدیران بورس کشور | نهاد‌های مالی کشور در مشهد تجمیع می‌شوند سند جامع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری مشهد رونمایی شد واکنش سازمان خصوصی سازی به شایعه تجمیع و عدم توزیع ۶۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت چهارمین سال خشکسالی در خراسان رضوی آغاز تحویل ۷۹ هزار قطعه سکه طلا از مرحله اول طرح پیش‌فروش سکه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) حقوق اردیبهشت بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) یارانه نقدی اردیبهشت برای دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی «مشهداینوکس» و «مشهدفاینکس» | مشهد، میزبان حضور ۸۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی + فیلم رئیس سازمان بورس در مشهد: ۸۰ درصد از گردش مالی بازار سرمایه مربوط به اشخاص حقیقی است بورس به خراسان رضوی می‌آید| ابلاغ اساسنامه سامان‌دهی صندوق‌های مالی اعتباری، به‌زودی شرایط فروش علی الحساب محصولات مدیران خودرو اعلام شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

لاستیک خودرو را از سامانه کالا دریافت کنید + لینک ثبت‌نام

  • کد خبر: ۷۳۱۷۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
لاستیک خودرو را از سامانه کالا دریافت کنید + لینک ثبت‌نام
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رانندگان همواره باید لاستیک مورد نیاز خود را از سامانه کالای وزارت صمت تهیه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری امروز خود درباره فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: از سال گذشته به دنبال نوسازی ناوگان بودیم و سال گذشته با دو شرکت تولید داخل قرارداد تولید شش هزار دستگاه کامیون را به امضا کردیم.

او ادامه داد: در بخش سواری کرایه نیز با یکی از خودروسازان داخلی قراردادی امضا شد که سال گذشته ۱۴۰ دستگاه تحویل شده و امسال نیز قرارداد ساخت دو هزار دستگاه سواری کرایه به امضا رسیده است.

امانی ادامه داد: در خصوص نوسازی اتوبوس و مینی بوس نیز به دلیل تحریم‌ها در سال‌های گذشته با مشکل مواجه شدیم، اما امسال یک شرکت خودروساز برای تولید اتوبوس فعال شده و قرار است با سازمان راهداری قرارداد امضا کند.

او با بیان اینکه دو شرکت خودروساز دیگر هم ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس را در دستور کار دارند، افزود: از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت اروپایی نیز تاکنون ۳۳۰ دستگاه وارد کشور و شماره گذاری شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکل لاستیک خودرو‌های سنگین هم گفت: در ابتدای سال ۹۹ اعلام شد که لاستیک از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و با تمهیداتی که اندیشیده شده است در کمیته پایش حمل و نقل هر دو هفته یک بار به ریاست وزیر راه برگزار می‌شود، قرار شد تعدادی لاستیک وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی که باقی مانده بود، سهمیه بندی شده و تا پایان سال در اختیار رانندگان قرار گیرد.

معاون وزیر راه تصریح کرد: در حال حاضر رانندگان خودرو‌های سنگین باید لاستیک را از سامانه کالا وابسته به وزارت صمت تهیه کنند و هر ماه یک بار سهمیه دارند که در صورت عدم مراجعه، سهمیه آن‌ها به صورت آزاد به فروش می‌رسد.

امانی در مورد حادثه اتوبوس سرباز معلمان، گفت: این حادثه یک سانحه دلخراش بود و در همان ساعات اولیه، شرکت متخلف را تعطیل کردیم، کارت هوشمند رانندگان متخلف این حادثه باطل شد. به کانون شرکت‌های حمل و نقل استان مربوطه تذکر دادیم، چون تخلف مدیر فنی شرکت محرز بود و ماشین با لاستیک غیرقابل اطمینان حرکت کرده بود. در حال تهیه سامانه‌ای برای نظارت بیشتر بر شرکت‌های حمل و نقل مسافری هستیم.

این مقام مسئول درباره تسهیلات خرید کامیون جدید افزود: برای نوسازی ناوگان از محل تولید داخل، ۸۰ درصد هزینه کامیون را وام کم بهره ۶ درصد به رانندگان می‌دهیم و این بزرگ‌ترین کاری بود که توانستیم انجام دهیم تا نوسازی فراموش نشود.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه رانندگان متقاضی نوسازی باید چه در بخش نوسازی از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت چه از محل تولید داخل، حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده را اسقاط کنند، افزود: البته انتظاری که در زمینه نوسازی ناوگان از محل تولید داخل داشتیم، برآورده نشد، چون اقساط وام خرید کامیون نوساز بالاست و برای رانندگان جذاب نیست. در حال مذاکره با شورای پول و اعتبار هستیم تا مدت بازپرداخت اقساط وام خرید کامیون، طولانی‌تر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این آخرین وضعیت تخصیص قیر رایگان به سازمان راهداری برای پروژه‌های راه‌سازی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان تخصیص قیر رایگان وجود ندارد. از ابتدای سال تاکنون به ما قیری ندادند و از محل منابع سازمان راهداری برای پروژه‌های راه‌سازی خصوصاً راه روستایی، قیر خریداری می‌کنیم.

امانی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ صرفاً قرار شده تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شود که ۴۸ درصد این رقم سهم وزارت راه است، افزود: در هفته گذشته استفساریه‌ای در مجلس بررسی و تصویب شد تا ابهامات این قانون برطرف شود. مهم‌ترین ابهام آن اختصاص این رقم در نیمه دوم سال بود و از آنجایی که در ماه‌های سرد سال امکان کار عمرانی و پروژه اجرایی وجود ندارد، در استفساریه مجلس قرار شد تا این پول به وزارت نفت داده شود و بعد وزارت نفت به دستگاه‌ها قیر بدهد.

رئیس سازمان راهداری اظهار کرد: این در حالی است که در قانون بودجه آمده تا رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مربوطه داده شود تا خودشان قیر تهیه کنند. در حال پیگیری مراحل قانونی تأثیر این استفساریه هستیم تا هرچه سریع‌تر به دولت ابلاغ شود.

امانی در مورد شائبه مفسده زا بودن قیر رایگان هم گفت: ساز و کار و سامانه‌ای برای توزیع قیر رایگان طراحی کرده‌ایم تا قابل رصد باشد. در این سامانه از زمان تحویل قیر تا توزیع آن و تخصیص قیر به پروژه کاملاً قابل رصد است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در مورد آمار تصادفات جاده‌ای هم گفت: از سال ۹۱ تا ۹۹ کاهش ۲.۸ درصدی متوسط تلفات جاده‌ای داشته‌ایم در حالی که عمر ناوگان اتوبوسی ما به طور متوسط سالانه ۱۱.۳ درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر راه همچنین درباره یکپارچه سازی مدیریت پایانه‌های مرزی و واگذاری آن به سازمان راهداری تصریح کرد: یکی از اشکالات موجود در پایانه‌های مرزی این بود که ۱۳ تا ۲۵ دستگاه در مرز‌ها حضور دارند که تداخل‌های کاری و موازی کاری ایجاد می‌کرد. در نتیجه رئیس جمهور دستور داد مدیریت پایانه‌های مرزی به صورت یکپارچه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شود. اجرای این دستور رئیس جمهور نیاز به زیرساخت و دستورالعمل داشت که آئین نامه مربوطه تهیه و به دولت برای تصویب ارسال شده است.

رئیس سازمان راهداری تأکید کرد: در صورت تصویب این آئین نامه در هیئت دولت شرح وظایف هر دستگاه به طور کامل تعیین شده و ساماندهی مرز‌ها آغاز خواهد شد. با این حال ما بازنگری در ساختار پایانه‌های مرزی را در دستور کار دادیم. برخی فرآیند‌ها اصلاح شده و با شعار «مرز محل عبور است» اقدام به خلوت کردن مرز‌ها و متمرکز کردن دستگاه‌ها کرده‌ایم؛ مرز بازرگان اولین مرزی است که ساماندهی خواهد شد و به زودی مدیران دستگاه‌های مربوطه با حضور وزیر راه در این پایانه مرزی حاضر شده و شروع آزمایشی ساماندهی مرز‌ها را کلید خواهند زد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->