بلاتکلیفی متقاضیان خودرو‌های وارداتی| ثبت‌نام هنوز آغاز نشده است (۱۶ دی ۱۴۰۳) ۱۲۲ کیلوگرم شمش طلا در حراج امروز (۱۶ دی ۱۴۰۳) معامله شد خروج صافولای عربستان از ایران؛ مشکلی ایجاد نمی‌کند| ذخایر روغن کافی است افزایش ۸ درصدی قیمت لاستیک خودروی سواری در مشهد طرح اصلاح سیستم روشنایی معابر در کشور، از خراسان رضوی کلید خورد ویدئو | وزیر نیرو: خودمان را برای تابستان سخت آماده می‌کنیم | پیش‌بینی می‌شود ناترازی به ۲۵ هزار مگاوات برسد؛ خدا کند نرسد پژمان‌فر: اعمال مجازات در انتظار بانک‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند اگر قصد خرید یا فروش خودرو دارید، این هشدار را جدی بگیرید موبایل‌های آیفون چند؟ (۱۶ دی ۱۴۰۳) واگذاری مشروط زمین‌های ۹۹ساله به کارگران افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی تا دوسه ماه آینده مرغ در مشهد ارزان شد | رشد ۱۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در استان + جزئیات قیمت (۱۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۶ دی ۱۴۰۳) | قیمت تیگو ۷ پرومکس ۹۰ میلیون تومان ریزش کرد به‌روزترین لیست شرکت‌های پرداخت یار پای عرضه‌کنندگان به بورس باز شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ دی ۱۴۰۳) ۱۶ هزار و ۵۰۲ تن کالای اساسی در خراسان رضوی تأمین و توزیع شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی کاهشی شد (۱۶ دی ۱۴۰۳) | افت ۸ میلیونی تارا گلایه‌های مردم از نبود نرخ‌نامه در تعمیرگاه‌های خودرو | وقتی هزینه تعمیرات سر به فلک می‌کشد رشد قیمت طلا در مشهد (۱۶ دی ۱۴۰۳) فرود اضطراری پرواز جده به تهران هواپیمایی هما به علت نقص فنی (۱۵ دی ۱۴۰۳) زمان شرکت در عرضه اولیه «نبابک» مشخص شد معدوم‌سازی ۳۹۶ لیتر رنگ زعفران تقلبی در مشهد (۱۶ دی ۱۴۰۳) آخر هفته، عرضه اولیه داریم (۱۹ دی ۱۴۰۳) | میزان نقدینگی عرضه اولیه «ومپنا» چقدر است؟ بلبشو قیمت‌ها، قوز بالاقوز گرانی! نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۶ دی ۱۴۰۳) | دلار به نیمه کانال ۸۰ هزار تومان رسید کدام جایگاه‌های سوخت تهران امروز بنزین سوپر توزیع می‌کنند؟ (۱۶ دی ۱۴۰۳) + آدرس نمایندگان مجلس با حذف آیین‌نامه پوشش نوسانات نرخ ارز موافقت نکردند بدهی ۱۶ میلیارد دلاری بخش خصوصی به صندوق توسعه ملی تردد ناوگان تجاری از مرز‌های خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان افزایش یافت
سرخط خبرها

موقع قطع برق در آسانسور چه کنیم؟

  • کد خبر: ۷۳۸۷۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
موقع قطع برق در آسانسور چه کنیم؟
رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته گفت که کابین آسانسور‌های جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌های اخیر استان‌های مختلف با قطعی گسترده برق مواجه شدند و به نظر می‌رسد گیر افتادن در آسانسور به هنگام قطعی برق به یکی از نگرانی‌های مردم تبدیل شده است.

در این رابطه محمدرضا زهره وندی گفت: آسانسور‌های جدید سیستمی به نام یو پی اس دارند که اگر در زمان قطعی برق آسانسور بین دو طبقه مانده باشد، به طور اتوماتیک کابین را به نزدیکترین طبقه هدایت می‌کند. این سیستم فقط مربوط به قطع برق است و در صورت خراب شدن آسانسور این کارکرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امکان اضافه کردن این سیستم به تابلو‌های آسانسور قدیمی وجود داشته باشد نیز باید این اقدام انجام شود، اظهار کرد: این سیستم با باتری کار می‌کند که طول عمر مشخصی دارد. اگر در حین سرویس به این موضوع توجه نشده باشد که باتری عوض شود یا مدیران ساختمان به این دلیل که در گذشته نیازی به این سیستم نبوده هزینه تعویض باتری را پرداخت نکردند، ممکن است آسانسور‌های جدید نیز با مشکل مواجه شده باشند که این موارد به شرکت آسانسور و مدیران ساختمان برمیگردد.

زهره وندی در پاسخ به اینکه اگر سیستم یاد شده به هر دلیلی کار نکند یا وجود نداشته باشد و فرد به دلیل قطعی برق در کابین گیر بیفتد باید با کجا تماس بگیرد؟ گفت: معمولاً نحوه خروج سرنشین از یک دستورالعمل پیروی می‌کند و برای تمام آسانسور‌های استاندارد تابلویی درباره نحوه خروج سرنشین از آسانسور به هنگام قطعی برق و خرابی در موتورخانه آسانسور نصب شده است و معمولاً به فردی در ساختمان هم آموزش داده شده است. اما اگر به هر دلیل فردی که آموزش دیده در ساختمان حضور نداشته باشد یا گروه سنی افراد ساختمان بالا باشد و نتوانند اقدامی انجام دهند، باید با آتش‌نشانی تماس بگیرند.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران افزود: این آمار که در هفته‌های گذشته در پی افزایش قطعی برق درخواست کمک چقدر بوده و چقدر افزایش داشته باید از آتش نشانی پیگیری شود که چه تعداد درخواست برای خروج سرنشین از کابین به واسطه قطعی برق داشتند. اما با توجه به اینکه در خیلی از ساختمان‌ها خود افراد می‌توانند افراد محبوس شده را خارج کنند، تعداد کل افراد محبوس شده در کابین به دلیل قطعی برق بیشتر از رقمی خواهد بود که آتش نشانی ارائه می‌دهد.

آیا برای خارج کردن فرد محبوس، برق ساختمان باید قطع شود؟

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای خروج فرد محبوس در کابین باید برق کل ساختمان قطع شود یا نه؟ تصریح کرد: این موضوع برای آسانسور‌هایی است که قدیمی است، استاندارد نیست یا سرویس درست نداشته است. اما معمولا وقتی در آسانسور باز می‌شود تمام سیستم‌های دیگر آسانسور عملکرد ندارند، چرا که در یکی از ایمنی‌های حساس آسانسور است؛ بنابراین اگر با وصل شدن ناگهانی برق، آسانسور شروع به حرکت کند یعنی ایراد داشته و خراب است.

زهره وند در پایان گفت: مدیران ساختمان حتماً با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور و عضو سندیکای آسانسور کار کنند چرا که آموزش و کنترل آن‌ها از سوی انجمن انجام می‌شود. همچنین مسئولیت آسانسور‌ها در ساختمان‌ها برای اینکه با شرکت‌های مجاز طرف قرارداد باشند صرفاً با مالکان و مدیران ساختمان است و اگر حادثه‌ای رخ دهد آن‌ها باید پاسخگو باشند.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->