آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

شهرداری الکترونیک در گام دوم

  • کد خبر: ۷۳۸۸
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
شهرداری الکترونیک در گام دوم
سیدرحمان میرزائیان

تصمیم مدیران در دستیابی به شهر هوشمند و داشتن شهروندان هوشمند، نوید روزهایی خوب برای شهر را می دهد. کاهش مشکلاتی ازقبیل ترافیک و آلودگی هوا از یک سو و بهبود دسترسی به خدمات شهری، ارتقای بهداشت زیست محیطی و افزایش ارتباطات محله محور از سوی دیگر می توانند در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیر بسزایی داشته باشند و با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، دستاوردهایی از شهر هوشمند به حساب آید.
امروزه و پس از نزدیک به 2دهه تلاش فراوان، شاهد آن هستیم که جوانه های شکل گیری شهرهایی با رویکرد هوشمندانه و با کمک فناوری اطلاعات، این بار هم در شهرداری ها در حال روییدن است.
شهرداری الکترونیک که قسمتی از پروژه عظیم دولت الکترونیک است، اولین قدم ها در تحقق شهر هوشمند است و می کوشد بستر متنوع خدمات شهرداری ها را با بهره گیری از فناوری اطلاعات در 24 ساعت شبانه روز و در هر مکان و هر زمان، حتی در منازل شهروندان و در ساعات مختلف شبانه روز به ایشان ارائه کند؛ اقدامی که می تواند رضایت شهروندان را با رفع مشکلات هرچه بیشتر فراهم آورد.


ارائه خدمات شایسته به شهروندان
راه اندازی شهرداری الکترونیک خدمتی است که آورده های فراوانی برای متولیان اداره شهر نیز در بر خواهد داشت. درحقیقت بهره گیری صحیح از قابلیت های فناوری سبب می شود متولیان شهر بتوانند فعالیت های خود را به نحو شایسته ارائه دهند و در کنار آن با حذف بروکراسی های زائد اداری ، خدمت رسانی بهتری به شهروندان خود داشته باشند و افزایش رضایت را سبب شوند . فساد اداری ، پارتی بازی و عدم اجرای صحیح ضوابط و مقررات که موضوعات اصلی گلایه های مردمی است نیز قاعدتا با ورود فناوری رفع می شود و گام های مؤثری برای تحقق شفاف سازی و عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد.
هر چند شهرهای زیادی تاکنون به سوی شهرداری الکترونیک حرکت کرده اند و حتی شهرداری مشهد نیز از گذشته تا امروز با نگاه ویژه مدیران شهری این مهم را به نوعی محقق ساخته است، در چند روز گذشته، خبر الکترونیکی شدن دومین منطقه شهرداری مشهد به گوش رسیده است؛ اتفاقی که پیش از این در منطقه 12 به انجام رسیده است و حالا منطقه 8 شهرداری مشهد قرار است به عنوان دومین منطقه شهری مجهز به زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک شود.


منطقه 8 شهرداری الکترونیکی می شود
راه اندازی منطقه ای با ارائه تمام خدمات الکترونیکی ، که در آن شهرداری می کوشد با پشتوانه پیاده سازی صحیح تمام خدمات در بستر فناوری اطلاعات، درهای شهرداری را برای انجام خدمات حضوری ببندد و صرفا پاسخ گویی را از طریق سامانه ها و درگاه هایی که دراختیار شهروندان قرار داده است، ارائه کند، هدفی است که در روزهای پایانی تیرماه امسال، در منطقه 12 شهرداری مشهد توسط سازمان فاوای شهرداری و درقالب ارائه 40 خدمت و با رویکرد شهروند محوری اجرا شده است و با تکیه بر تجربه های برگزاری این پروژه در منطقه 12، اجرای آن در منطقه 8 نیز آغاز شده و به زودی این طرح در تمام مناطق شهرداری مشهد به اجرا درخواهد آمد. در آینده نیز بستر موبایلی آن توسط نرم افزار «شهر من» فراهم خواهد شد؛ مجموعه اقداماتی که با گسترده شدن بین شهروندان می تواند نوید روزهایی خوب برای شهر را بدهد و سر آغاز حرکتی جدید باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->