آیا موضوع رفع فیلترینگ به نتیجه می رسد؟ بریتانیا با تبدیل‌شدن به اولین کشوری که کاملاً زغال‌سنگ را کنار می‌گذارد چقدر ریسک کرد؟ پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳) پاسخ سوال امروز تایم فارم (دوشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳) چرا سونی درایو نوری را از پلی استیشن ۵ پرو حذف کرد؟ آخرین گزارش ایسپا از میزان استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها (مهر ۱۴۰۳) + نمودار پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟ سرور مجازی امارات؛ میزبانی از کشور همسایه پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) چرا ناپدید شدن محتوای آنلاین یک بحران جهانی است؟ واکنش مردم به قیمت گذاری توکن همستر | ایردراپی که همه را ناامید کرد! عذرخواهی وحید شمسایی و حسین طیبی بابت حذف‌ از جام جهانی فوتسال ازبکستان ماهواره چمران ۱ آماده انجام ماموریت اصلی (۵ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) توکن‌های همسترکامبت به کیف پول کاربران منتقل شد | برداشت از طریق دکمه Direct claim چگونه است؟ توکن همستر کامبت لیست شد + قیمت اولیه گوگل سه میلیارد دلار داد تا دوباره این نوابغ را استخدام کند زمان عرضه ریمستر بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد + ویدئو استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد
سرخط خبرها

راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی «هابل» بعد از یک ماه خرابی

  • کد خبر: ۷۴۶۴۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی «هابل» بعد از یک ماه خرابی
سازمان فضایی آمریکا می‌گوید هابل به‌زودی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد و پس از حدود یک ماه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - مهندسان ناسا به‌تازگی تجهیزات پشتیبان تلسکوپ فضایی هابل را فعال کرده‌اند تا فعالیت این تلسکوپ دوباره از سر گرفته شود. سازمان فضایی آمریکا می‌گوید هابل به‌زودی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد و پس از حدود یک ماه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

تلسکوپ هابل از اواسط ماه ژوئن از کار افتاد و قادر به رصد هیچ یک از اجرام فضایی نبود. ناسا ابتدا تصور می‌کرد که مشکل این تلسکوپ فضایی مربوط به کامپیوتر قدیمی آن است که از دهه ۱۹۸۰ همچنان فعالیت می‌کند. با این حال، وقتی کامپیوتر پشتیبان هم موفق به ادامه عملیات نشد، مسئولان کنترل ناسا در مرکز فضایی «گودارد» تمرکز خود را به واحد کنترل و داده‌ای معطوف کردند که در سال ۲۰۰۹ توسط فضانوردان نصب شده بود.

 


 

ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی

 



آن‌ها با فعال‌سازی تجهیزات پشتیبان بالاخره توانستند کامپیوتر بار مفید (Payload) را فعال کنند. ناسا حالا می‌گوید که اگر همه چیز درست پیش برود، مشاهدات علمی آن‌ها باید خیلی زود دوباره از سر گرفته شود. این سازمان فضایی قبلا هم در سال ۲۰۰۸ به دنبال از کار افتادن بخش قدیمی سیستم جابه‌جایی مشابهی را در قطعات کامپیوتر اعمال کرده بود.

 

راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی هابل بعد از یک ماه خرابی


«توماس زربوچن»، رئیس عملیات ناسا در توییتی این عملیات موفقیت‌آمیز را به اعضای تیم هابل تبریک گفت. این تلسکوپ فضایی که در سال ۱۹۹۰ به فضا فرستاده شد، تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون رصد انجام داده است. ناسا در دوره ماموریت‌های شاتل پنج بار فضانوردان خود را برای تعمیر این تلسکوپ به فضا فرستاد. آخرین ماموریت هابل در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت.

ناسا در نظر دارد که تا انتهای سال جاری میلادی جانشین تلسکوپ هابل را به فضا بفرستد. تلسکوپ فضایی جیمز وب مدت‌هاست که در سفر پرتاب به فضا قرار دارد، اما تاکنون بار‌ها ماموریت ارسال آن به تعویق افتاده است. طبق جدیدترین اطلاعات، به نظر می‌رسد که این تلسکوپ در ماه آبان به فضا فرستاده می‌شود و رسما شروع به کار خواهد کرد.

 

منبع: دیجیاتو

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->