رشد قیمت خودرو‌های خارجی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آغاز قطع ۱۲ ساعته آب مشترکان پرمصرف ریزش ۳ تا ۲۳ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) حراج خودرو‌های وارداتی از امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ | اعلام نتایج هفته آینده مشکل ثبت گوشی آیفون‌های ۱۴و ۱۵ به زودی حل می‌شود ذخیره سود یا ترس از ریسک‌های سیاسی | حرکت رفت و برگشتی بازار سهام (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) تشدید جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین، ریزش بورس‌های جهان از سرگرفته شد حذف کروکی در تصادفات تا خسارت ۵۳ میلیون تومان افزایش قیمت طلا و سکه در مشهد | طلا گرمی چند شد؟ (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) | اوج گیری دوباره نرخ دلار نوبرانه‌ای با قیمت نجومی | گوجه‌سبز کیلویی ۱۱ میلیون تومان! ادامه طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ مشروط شد قیمت و کیفیت نان رها شده است | اجاره دادن نانوایی پای دلالان را به این صنف باز کرده است قیمت جهانی نفت امروز (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) | نفت برنت به ۶۰ دلار سقوط کرد صنعت روی موج نگرانی از قطعی برق قیمت طلای جهانی امروز (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) | طلای جهانی کاهشی شد اعتبار کالابرگ الکترونیکی امروز واریز شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) | مشمولانی که حسابشان شارژ نشد، چه کنند؟ پیش‌بینی نرخ دلار در سال جاری | قیمت دلار واقعی نیست ارزش روز سهام عدالت به چقدر رسید؟ (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در میادین تره بار (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) | توت فرنگی به بازار مشهد آمد چالش‌های افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۴ | نمایندگان کارگران و کارفرمایان چه می‌گویند؟ قیمت خرید و اجاره مسکن فراتر از توان مالی مستاجران است معوقات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هفته آینده پرداخت می‌شود | واریز حقوق بازنشسشتگان در روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ معامله ۱۲۰ کیلوگرم شمش طلا در اولین جلسه حراج مرکز مبادله ایران در سال ۱۴۰۴ شیب ریزش قیمت خودرو تند شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴)| کاهش قیمت ادامه دارد؟ پیش بینی بورس (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴)| تاثیر مثبت اخبار سیاسی استاندار خراسان رضوی: وظیفه دولت تسهیل امور، رفع موانع و توسعه استان است قیمت سیب‌زمینی در بازار به تدریج کاهش می‌یابد
سرخط خبرها

تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت

  • کد خبر: ۷۷۰۳۵
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور اهداف بلندتر و برنامه ریزی شده‌ای برای استفاده از هواپیماهای کوچک در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: متاسفانه طبق  آمارهای ارائه شده میزان استفاده از  هواپیماهای کوچک در ایران ۱۶ برابر کمتر از سایر هواپیماهای پهن پیکر است.

او ادامه داد:  متاسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت ایر تاکسی‌ها در ایران استفاده کنیم و این طرح بسیار خوب را در کشور به صورت کامل راه اندازی کنیم.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

خوشخو تاکید کرد: امروزه صنعت هوایی به این موضوع رسیده که یک کارگروه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی ایجاد شده که وظیفه آن رسیدگی به موضوع هواپیماهای کوچک است و در این زمینه چند سیاست دنبال می‌شود تا از ظرفیت سراسر کشور به جهت گستره جغرافیایی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران ۸۴ فرودگاه وجود دارد که بیش از نیمی از این فرودگاه‌ها غیر فعال هستند، افزود: از هزینه و درآمد این کشور برای تامین زیرساخت‎های این فرودگاه‎ها استفاده شده است اما متاسفانه ما هیچ بهره‎ای نبرده‎ایم، این در حالی است که در دنیا باید بتوانیم اتصال بین شهرهای کوچک و کم برخوردار با شهرهای بزرگ‌تر را از طریق حمل و نقل عمومی سریع ایجاد کنیم.

 

خوشخو توضیح داد: راه اندازی ایر تاکسی می‌تواند نمادی از این موضوع باشد و به همان نسبت می‌توانیم عدالت اجتماعی و آهنگ توسعه را در آن بخش‌های کم برخوردار ایجاد کنیم‌.

او افزود: بسیاری از مولفه‌ها در این بخش فراهم شده است و به خوبی می‌تواند فاصله بین مراکز کم برخوردار و سایر شهرها از بین برود و ما می‌توانیم این را به عنوان یک الگو داشته باشیم.

 

خوشخو با بیان اینکه عمدتا هواپیماهای زیر ۱۹ نفر شامل تحریم نمی‌شوند، افزود: با توجه به مزیتی که برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما عمدتا تحریم خاصی برای ورود هواپیماهای کوچک و زیر ۲۰ نفر نداریم، این موضوع به توسعه این بخش بسیار می‌تواند کمک کند.

 

او ادامه داد : آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد اما تعدادی از هواپیماها به عنوان vip در حال استفاده هستند و در کشور در قالب یک برنامه غیر مشخص استفاده می‌شوند.

خوشخو  در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیر ساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم، هواپیماهایی در کشور وجود دارند که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->