سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال + فیلم مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چرا کاربران فضای مجازی هشتگ محاکمه وزیر بهداشت را نشر می‌کنند؟

  • کد خبر: ۷۷۵۱۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
  • ۲
چرا کاربران فضای مجازی هشتگ محاکمه وزیر بهداشت را نشر می‌کنند؟
هشتگ محاکمه نمکی، وزیر بهداشت، بعد از صحبت‌های دکتر علیرضا زالی و افزایش تعداد مرگ ومیر‌ها و کمبود دارو به مطالبه مردم در فضای مجازی تبدیل شده است.

نجفی | شهرآرانیوز؛ هشتگ محاکمه نمکی، وزیر بهداشت، بعد از صحبت‌های دکتر علیرضا زالی و افزایش تعداد مرگ ومیر‌ها و کمبود دارو به مطالبه مردم در فضای مجازی تبدیل شده است. در این روز‌های بحرانی مشهد که تعداد کشته‌های کرونا سه رقمی شده است، وزیر بهداشت به مشهد آمد، اما طبق گفته‌های خودش این سفر انگار برای نظارت یا بررسی دقیق کمبود‌ها نبوده بلکه او در جلسه ستاد کرونای استان ترجیح داده به جای رسیدگی به مشکلات، گزارش کار مفصلی از مدت وزارتش به افکار عمومی ارائه بدهد و یک خسته نباشید هم به همکارانش بگوید.

 

نمکی گفته: «هدف از سفر امروز بنده به خراسان رضوی، نظارت بر امور نبود بلکه دو دلیل داشت؛ یکی اینکه به همکارانم خسته نباشید بگویم و دیگر اینکه همانند روز ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ که رأی اعتماد گرفتم و بدون اطلاع رئیس دانشگاه به مشهد سفر کردم و با امام رضا (ع) عهد و پیمان بستم و از ایشان مدد خواستم، امروز هم که از مدت‌ها پیش که کوسِ رفتن از این مسند پر از دغدغه را زده بودم، آمدم به امام رضا (ع) بگویم آنچه قول دادم و پیمان بستم، در حد توان انجام دادم و این عهد و پیمان را از ما بپذیر.»

 

او این حرف‌ها را در شهری زده که چندی پیش یکی از اعضای هیئت علمی آن در اوج کرونا و در یک فایل صوتی با ناراحتی و گریه وضعیتش را جنگی توصیف کرده و گفته بود: «زمان جنگ هم در این شرایط نبودیم، امکانات نداریم، سرم نداریم، دستکش هم نداریم. فاجعه انسانی در راه است، واکسن نیست، زمان وبا هم مردم این طور نمی‌مردند، مردم جلوی در بیمارستان‌ها می‌افتند و می‌میرند به داد مردم برسید...» آیا وزیر بهداشت به خاطر می‌آورد که هرچندوقت یک بار قول تولید میلیونی واکسن را می‌داد و حتی چندماه پیش هم ادعا کرد می‌خواهیم روزانه چهارصدهزارنفر را واکسینه کنیم، اما آیا این اتفاق محقق شد؟ آقای نمکی یادش هست که می‌گفت قرار است به قطب صادرات واکسن در منطقه و حتی در جهان تبدیل شویم؟

تعداد کشته‌ها را پنهان کردیم و کمک‌های جهانی را هم از همان فرودگاه برگرداندیم

وزیر بهداشت البته در این مدت بیشتر از اینکه به مردم قولی بدهد مدام درحال ادعا کردن، عذرخواهی کردن و صحبت از دستاورد‌های بین المللی و حتی مدعی واکسیناسیون دیگر کشور‌ها بوده و تقریبا هیچ کدام از ادعایش هم به سرانجام کاملی نرسیده است. بدتر اینکه، بعد از صحبت‌های علیرضا زالی، رئیس ستاد کرونای تهران، کاربران بیشتری در فضای مجازی هشتگ محاکمه نمکی را مطالبه کردند و خواستار محاکمه او و کسانی شدند که در واردات واکسن اخلال ایجاد کردند.

 

زالی در گفت وگویش برای اولین بار از پنهان کردن آمار‌های واقعی تعداد کشته شده‌های کرونا از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی گفت و اینکه از آن‌ها خواسته تا از نظام سلامت ایران تعریف و تمجید کنند. زالی همچنین گفته که پزشکان سازمان پزشکان بدون مرز و کمک‌های جهانی را همان فرودگاه برگرداندیم و از مشاوره‌های بین المللی استفاده نکردیم.

 

زالی همچنین گفته هزینه دارو‌های کرونا چندبرابر واردات واکسن است، اما اجازه خرید واکسن را ندادند، چون عده‌ای فکر می‌کردند گران است. این یعنی تحریم‌های بین المللی و مشکلاتی که مدیران و مسئولان وزارت بهداشت مدام بر طبلش می‌کوبیدند حرف‌های بی پایه و اساسی بوده است. با این حال عده‌ای می‌گوید او به عنوان وزیر بهداشت در این مدت فشار‌های زیادی را متحمل شده و برخی از کشور‌های همسایه با وجود قول‌هایی که برای تأمین واکسن داده بودند به قولشان وفا نکردند و همین باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده است.

جهان از مدیریت کرونای ما حیرت کرده

اما بیشتر از هر چیز این ادعا‌های عجیب وغریب وزیر بهداشت بود که واکنش‌های زیادی را در بین کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها برانگیخت. مشهورترین صحبت او برمی گردد به اسفند سال ۹۹ که از حیرت کشور‌هایی نام برد که به مدیریت کرونای او در ایران غبطه خورده بودند. او گفته بود: «در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم.

 

هیچ کاری نبود جز به کارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.» او همین چندوقت پیش با اعلام وضع بحرانی در سیستان وبلوچستان به آنجا سفر کرد، اما دستاورد سفرش درگیری، تنش کلامی و ردوبدل شدن الفاظ زشت بین او و نماینده مردم سیستان وبلوچستان بود، اما آیا مدیریتی که وزیر بهداشت از آن صحبت می‌کند توانسته ساختار درست و توانمندی را برای مدت طولانی ایجاد کند.

 

پاسخ به این پرسش منفی است، چراکه معاون وزیر بهداشت چندی پیش گفته بود حتی با وجود رعایت شیوه نامه‌ها و تجمعات وضعیت بحرانی کشور برای یک ماه تا یک وماه ونیم ادامه پیدا می‌کند، یعنی کشور باید برای این مدت، از هر نظر، در حالت آماده باش قرار داشته باشد، اما خبر‌هایی که این روز‌ها می‌رسد نشان می‌د هد در حوزه‌های مختلف کشور دچار کمبود‌های فراوان است. مدتی پیش هم درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کشور مطرح شد که این پیشنهاد حتی یک موافق هم در ستاد ملی مقابله با کرونا نداشت. حتی قرار بود شهر‌های بحرانی مثل مشهد برای دوهفته کاملا تعطیل شوند و جلوی رفت وآمد‌ها به شهر را بگیرند که این اتفاق هم نیفتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
United States of America
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
چه تیتر احمقانه ای کاملا مشخصه که چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
با سلام مثلی هست که می گویند:به روباهه گفتندشاهدت کیه گفت دمم؟؟؟؟!!!!!!!!!!بر همگان واضح وروشن است که مقصرکیست. اگرخودرابه کری وکوری ولالی می زنندوای کاش کمی غیرت وشعور باشد؟!که اصلانیست وپیدایش نمی کنیدوبه دنبالش نباشید؟؟؟!!!!.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->