انفجار کپسول گاز در کوره آجرپزی نیشابور (۱۹ دی ۱۴۰۳) واژگونی اتوبوس تهران مشهد در اتوبان بعثت|۱۶ نفر مصدوم شدند (۱۹ دی ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام قطعی حج تمتع ۱۴۰۴ از امروز (۱۹ دی ۱۴۰۳) مروری بر زندگی دکتر ابوالقاسم بختیار، نخستین پزشک جراح ایرانی | روزگار غریب ابوالقاسم در زمان رانندگی حواستان باشد که حقی از دیگران به گردنتان نماند | با فرمان ناحقی نرانیم! واریز وام ۳۰ میلیون تومانی برای برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۹ دی ۱۴۰۳) آغاز توزیع ۴ داروی پژوهشکده گیاهان دارویی در داروخانه‌های کشور (۱۹ دی ۱۴۰۳) خطر ابتلا به ویروس «متاپنومای انسانی» وجود دارد بهسازی زیرساخت‌های جاده‌ای در راه‌های خراسان رضوی چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نمی‌شود؟ (۱۹ دی ۱۴۰۳) ثبت ۲۲ هزار قلم شیء تاریخی خراسان رضوی در سامانه جام افزایش قیمت تجهیزات پزشکی تا ۷ برابر در سال ۱۴۰۴ هشدار مدیر کل دارو درباره مسئولان فنی غیرحضوری در شرکت‌های دارویی غربالگری سرطان پستان برای بانوان ۳۰ تا ۶۹ ساله در مراکز بهداشتی  آزادی ۲۴ زندانی از زندان مرکزی مشهد به مناسبت دهه بصیرت و مقاومت بازسازی صحنه جنایت جوانی که در نزاع خیابانی، فردی را کشت | جشن تولدی که به خون نشست وزیر علوم: برنامه‌ریزی برای حفظ و نگهداشت نخبگان از اولویت‌های وزارت علوم است فیش حقوقی دی‌ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و مستمری‌بگیران صادر شد + لینک سایت انتقاد از تعداد کم تخت‌های آی‌سی‌یو در بخش خصوصی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی، امروز (چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۳) | آغاز روند افزایش دما از فردا دارو بی‌سروصدا گران شد مینو محرز در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز: مردم نگران نباشند، ویروس چینی تبدیل به پاندمی نخواهد شد آیا ویروس جدید چینی وارد ایران شده است؟ (۱۹ دی ۱۴۰۳) خبر خوش شورای عالی انقلاب فرهنگی برای داوطلبان کنکور هشدار مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در خصوص افزایش آمار سگ‌های ولگرد ردپای نه‌چندان‌کمرنگ کووید۱۹ در بین بیماری‌های عفونی | اعلام سازمان بهداشت جهانی درصورت همه‌گیری انسداد هزار و ۳۴۳ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان رضوی طی ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با فواید محبوب ترین نوشیدنی جهان «چای سیاه» آشنا شوید عشق پوشالی، دختر نوجوان را کارتن‌خواب کرد خراسان رضوی ایستاده بر سکوی نخست فرونشست زمین! ورود سامانه بارشی جدید به کشور از هفته آینده (۱۹ دی ۱۴۰۳) رقم عیدی ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین‌اجتماعی چقدر خواهد بود؟
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->