آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کمک جهان به بانوان فوتبالیست افغان

  • کد خبر: ۷۸۲۸۶
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کمک جهان به بانوان فوتبالیست افغان
اتحادیه بازیکنان فوتبال جهان به‌دنبال خارج‌کردن اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان است تا مبادا گزندی از سوی طالبان به این ورزشکاران برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، مقامات فوتبال جهان درحال مذاکره‌اند تا بازیکنان زن را از افغانستان خارج کنند. از زمانی که طالبان کنترل کشور را در دست گرفته است، نگرانی‌هایی درباره ایمنی بازیکنان زن وجود داشت که در گذشته طالبان مخالف آن بودند. خالده پوپل، کاپیتان سابق تیم‌ملی زنان، از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرده است.


اتحادیه بازیکنان فوتبال جهان در توئیترش نوشت: ما به‌عنوان فعالان این حوزه نگران آن‌دسته از ورزشکارانی هستیم که سال‌هاست صریحا مدافع بهبود حقوق بشر در کشورشان هستند. در چند روز گذشته با مقامات در ارتباط بودیم تا برنامه خروج ورزشکاران در معرض خطر را عملی کنیم. امنیت بازیکنان تیم فوتبال زنان افغانستان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. راشاتودی همچنین نوشته است: بازیکنان تیم‌ملی فوتبال زنان افغانستان پس از آنکه طالبان کنترل این کشور را به‌دست گرفت، اکنون با ترس زندگی می‌کنند و از ترس جانشان پنهان شده‌اند.


به‌گزارش همشهری‌آنلاین خالده پوپل، بازیکن پیشین فوتبال زنان افغانستان و مدیر تیم‌ملی فوتبال زنان این کشور، که در دانمارک حضور دارد، در تماس با چند بازیکن و هم‌تیمی‌های پیشینش آن‌ها را به فرار از این کشور تشویق کرد. او از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرده است. پوپل در مصاحبه تلفنی از دانمارک به آسوشیتدپرس گفت: سال‌ها تلاش کردیم تا کار ما در این سال‌ها و فوتبال و ورزش دیده شود، ولی حالا باید بگویم که همه پنهان شوند. من به زنان در افغانستان می‌گویم که ساکت و ناپدید شوند. جان آن‌ها در خطر است. او گفت که من تهدید‌ها و پیام‌های تهدیدآمیز زیادی دریافت کردم، زیرا در تلویزیون از من نقل‌قول شد که من طالبان را دشمن افغانستان نامیدم.

 

پوپل در سال۲۰۱۱ بازی‌اش را متوقف کرد تا به‌عنوان مدیر در فدراسیون فوتبال افغانستان تمرکز کند؛ اما تهدید‌ها همچنان ادامه داشت و سرانجام او مجبور شد در سال۲۰۱۶ از افغانستان فرار کند و در دانمارک پناهندگی بگیرد. او در پایان گفت: بازیکنان تیم‌ملی فوتبال زنان، خودشان را پنهان می‌کنند. بیشتر آن‌ها خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند تا به نزد اقوام بروند و خودشان را پنهان کنند، زیرا همسایگان آن‌ها می‌دانند که آن‌ها بازیکن هستند. آن‌ها می‌ترسند. طالبان درحال ایجاد ترس هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->