انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد ذخایر خونی در مشهد رو‌به‌کاهش است هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم
سرخط خبرها

امید به خروج آی‌سی‌یو از کما

  • کد خبر: ۷۸۷۲۸
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
امید به خروج آی‌سی‌یو از کما
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: وعده وزارت بهداشت برای تأمین ۱۰۰ تخت مورد نیاز اجرایی می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید که روزانه ۴۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و اگر ۱۰۰ تخت ICU تأمین نشود،  مشکل هفته‌های آینده در مشهد کمبود تخت مراقبت ویژه خواهد بود.
«روزانه ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند. هرچند همه امکانات بهداشتی و درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بسیج شده، اما گنجایش تخت‌های بیمارستانی و توان جسمانی مدافعان سلامت محدود است. با ادامه این روند به طورقطع دیگر جایی برای پذیرش بیمار جدید نخواهد بود.»

این متن بخشی از بیانیه اعلام خطر دانشگاه علوم پزشکی در نهم مردادماه است. بیش و کم ۱۱ روز بعد از این بیانیه، میزان بستری‌های مراقبت ویژه در شهر مشهد به ۵۲۲ نفر رسید و کمبود تخت مراقبت‌های ویژه در کنار کمبود اکسیژن و اکسیژن ساز به یکی از اصلی‌ترین مشکلات درمانی مشهد تبدیل شد. وزارت بهداشت هم با دیدن شرایط اضطراری مشهد، حدود ۱۰ تا ۱۲ روز پیش قول تأمین ۱۰۰ تخت ICU برای مشهد را داد تا بیمارستان‌ها وارد شرایط حاد و فروپاشی نشوند؛ وعده‌ای که البته هنوز محقق نشده است و مسئولان درمانی می‌گویند که اگر این تعداد تخت تأمین نشود، وضعیت مشهد بحرانی‌تر خواهد شد.

۲۰ مردادماه و با اعلام نیاز جدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تخصیص تخت‌های مراقبت ویژه، هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ۲۵ تخت ICU برای بیمارستان‌های مشهد ارسال کرد تا بخشی از نیاز درمانی شهر مرتفع شود. این درحالی بود که مسئولان درمانی مشهد بار‌ها اعلام کرده بودند که با افزایش عجیب آمار مبتلایان به کرونا در شهر، این تعداد تخت‌ها باز هم جوابگوی نیاز مشهد نخواهد بود، تا آنجا که رزیتا خداشاهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع)، اعلام کرد که بیماران زیادی داریم که به تخت‌های آی سی یو نیاز دارند، اما تجهیزات کافی برایشان نداریم.

چهار روز بعد و در ۲۴ مرداد سیدکاظم‌فرهمند، قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از وعده جدید وزارت بهداشت برای تأمین تخت ICU خبر داد و گفت: مشهد ۱۰۰ تخت آی سی یو کم دارد و برای تجهیز این بخش حداقل ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نقدی نیاز است که از طریق وزارت بهداشت و استانداری خراسان رضوی در حال انجام است.

بیمارستان‌ها خودشان دست به کار شدند

با وجود وعده‌های چندباره، همچنان خبری از ۱۰۰ تخت جدید آی سی یو برای مشهد نیست و در نهایت خود بیمارستان‌های مشهد دست به کار شدند و بخش‌های عادی را به مراقبت‌های ویژه تبدیل کردند. اول بیمارستان امام رضا (ع) ۱۸ تخت جدید در ساختمان گلستان به مجموعه تخت‌های ICU خود اضافه کرد و بیمارستان شهید هاشمی نژاد هم بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب را با ظرفیت ۱۰ تخت به ICU تنفسی تبدیل کرد.

روزانه ۴۰ بیمار جدید روانه آی سی یو می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در گفتگو با ایسنا از کمبود تخت مراقبت‌های ویژه و بدقولی وزارت بهداشت در اختصاص این تخت‌ها به مشهد گله کرد و گفت: روزانه ۴۰ بیمار به مجموع بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزوده می‌شوند و مشکل احتمالی هفته آینده کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی خواهد بود که امیدواریم طبق قول وزیر بهداشت در سفر به مشهد، تجهیز ۱۰۰ تخت آی سی یو تحقق یابد.

تخت‌ها به مشهد می‌رسد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در گفتگو با خبرنگار ما و با بیان اینکه امکانات مورد نیاز برای بیمارستان‌های مشهد در سفر وزیر جدید بهداشت به اطلاع وی رسیده است، گفت: دکتر عین اللهی در سفر به مشهد از اورژانس عدالتیان بازدید کرد و در جریان کمبود‌ها و تجهیزاتی که باید به دست بخش درمان مشهد برسد قرار گرفت و قول تأمین آن‌ها را داد.


حمیدرضا رحیمی ادامه داد: تجهیزاتی که برای راه اندازی بیمارستان امداد و نجات مشهد نیاز بود، از تهران بارگیری شده است و به زودی به مشهد خواهد رسید و به محض تجهیز، این بیمارستان به ظرفیت درمانی شهر در بخش کرونا اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به وعده تأمین ۱۰۰ تخت ICU برای مشهد افزود: تجهیز و تأمین این تخت‌ها هزینه بسیار زیادی دارد و باید تأمین مالی آن انجام شود. وزارت بهداشت به قول خود پایبند است و امیدواریم که در روز‌های آینده این تخت‌ها به مشهد برسد.

 

بررسی بحران کرونای مشهد با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت کابینه سیزدهم نیز پنجشنبه شب با استقبال استاندار خراسان رضوی، در اولین سفر کاری خود وارد مشهد شد. بهرام عین اللهی در این سفر کوتاه، ضمن بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، از مرکز بستری موقت و تزریق رمدسیویر «بنت الهدی» و مرکز شبانه روزی منتخب کرونای «احمدی» در مشهد دیدن کرد.


رعایت شیوه نامه‌ها تکلیف شرعی است

وی با بیان اینکه در بحران کرونا به دلیل غیر قابل مشاهده بودن ویروس، بهترین راهکار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است که باید به عنوان یک تکلیف شرعی ضمن مراقبت از خود از سلامت دیگران نیز محافظت کنیم، گفت: اکنون کشورمان با بحران بسیار سنگینی در زمینه همه گیری ویروس کرونا مواجه شده است که در تاریخ کم سابقه است.


محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مؤثر و مستمر آستان قدس رضوی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون اظهار کرد: آستان قدس رضوی در کنار اقدامات مؤثر بهداشتی در بارگاه منور رضوی، از ابتدای بحران کرونا تاکنون اقدامات مهمی را در راستای کمک به حوزه درمان و دانشگاه داشته است و آخرین اقدام نیز اهدای ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی دانشگاه برای مقابله با بحران کرونا بوده است.

اولین محموله کمک اتاق بازرگانی به مشهد رسید

علی کبیر، دبیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز از تحویل اولین محموله کمک‌های اتاق بازرگانی ایران، شامل ۳۲۰ کپسول اکسیژن برای تأمین نیاز بخش درمان برای مقابله با کرونا به استانداری خراسان رضوی خبر داد.

مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اعلام کرده که روند کنونی ابتلا به ویروس کرونا در استان و در بخش سرپایی با شیبی کند در حال کاهش است.
سرهنگ محمد لزگی، فرمانده سپاه ناحیه بلال مشهد، نیز از تأمین ۱۵۰ کپسول اکسیژن توسط این نهاد برای نیازمندان حاشیه مشهد خبر داد.
با وجود انتشار اخباری مبنی بر کمبود دارو‌های بیماران کرونایی در مشهد، مصطفی ذاکر، معاون بهداشت، درمان وتوان بخشی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرده است که داروخانه هلال احمر استان همه اقلام دارویی بیماران کرونایی را دارد.

مهدی رضوی کیا، مدیر مرکز خادم یاری و کانون‌های خدمت رضوی هم، از تهیه و توزیع ماسک بین نیازمندان در حاشیه شهر‌ها و نیز تهیه تجهیزات بیمارستانی به ویژه در شهر‌هایی که از این امکانات محروم اند و توان تهیه آن‌ها را ندارند، توسط شبکه خادم یاران رضوی و خیران هر استان خبر داد.
طبق اعلام وزارت بهداشت ۵۷۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->