سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

محله‌گردی شهردار منطقه ۹ در فرخی

  • کد خبر: ۷۹۲۱
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
محله‌گردی شهردار منطقه ۹ در فرخی
شهردار منطقه به همراه اعضای جدید شورای اجتماعی محله مشکلات را بررسی کردند

نجمه موسوی کاهانی - در سلسله بازدید‌های شهردار منطقه ۹ از محلات این منطقه این‌بار حسین فرهادیان به محله فرخی در رضاشهر رفت و از نزدیک با اهالی این محل دیدار کرد. در این بازدید که روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه انجام شد، حسین فرهادیان به همراه معاونان خود و تسهیلگران طرح «محله ما» از نزدیک به بررسی مشکلات محل پرداخت و اعضای جدید شورای اجتماعی محلات و جمعی از اهالی دغدغه‌مند محل با بیان مشکلات شهری و فرهنگی به مطالبه درخواست‌ها پرداختند.

«محله ما» و آگاهی‌بخشی درباره نیاز‌ها
باتوجه به اینکه در محله فرخی طرح «محله ما» در حال اجراست، مردم محل درباره اولویت‌های نیازسنجی شده آگاهی زیادی دارند.
اولین خواسته اهالی که همه درباره آن اتفاق نظر داشتند برقراری امنیت بود که به گفته قدیمی‌تر‌ها محله دیگر مانند قدیم امنیت و آرامش ندارد. یکی از بانوان محله گفت: در این خیابان چند مدرسه دخترانه وجود دارد که ناامنی موجود باعث نگرانی خانواده‌های آن‌ها شده است. مشکل دیگر نیز ترافیک سنگینی است که هنگام تعطیلی مدارس در خیابان رضوی رخ می‌دهد که مسیر تردد تقریبا مسدود می‌شود. فرهادیان هم در پاسخ با تأکید بر ضرورت ایجاد مرکز محله در دل محلات گفت: هنگامی که در دل محلات مرکز ثقلی وجود داشته باشد اهالی می‌توانند علاوه‌بر رفع نیاز‌های روزمره، مسائلی، چون امنیت محلی را کنترل و نظارت کنند.

مشارکت شهرداری در تأمین هزینه‌های جاری
اولویت بعدی که به‌عنوان اولین نیاز در طرح «محله ما» نیز مطرح شده، احداث سرویس بهداشتی در پارک خطی این محله است. اما با توجه به اینکه این پارک قابلیت احداث سرویس بهداشتی را ندارد، فرهادیان در گفت‌وگویی با هیئت امنای مسجد محل به آن‌ها پیشنهاد داد در صورتی که سرویس‌های بهداشتی مسجد را برای استفاده عموم آزاد بگذارند، تمام هزینه‌های جاری و نگهداری سرویس‌ها را شهرداری تأمین خواهد کرد.
ناهمسطح‌بودن پیاده‌رو‌ها مشکل دیگری است که اهالی محل با آن مواجه هستند و بار‌ها در مطالبات خود بیان کرده‌اند که این ناهمسطح‌بودن حادثه‌ساز بوده و باعث شده است که پیاده‌رو‌ها برای افراد مسن، معلولان و خانم‌هایی که کالسکه بچه به همراه دارند قابل استفاده نباشد. فرهادیان با شنیدن این مسئله دستور بهسازی و همسطح‌سازی پیاده‌رو را صادر کرد.

بررسی میدانی تجهیزات توسط معاون شهردار
در ادامه این دیدار ساختمان رها شده‌ای در فرخی ۸ مورد بازدید قرار گرفت و به دلیل ایجاد امنیت در محل، فرهادیان دستور داد  هرچه سریع‌تر وضعیت ایمنی این ساختمان بررسی شود. از دیگر خواسته‌هایی که در این دیدار مطرح شد نوسازی روکش آسفالت خیابان خاقانی، تعویض تابلو‌های قدیمی پارک بوستان محله، ایجاد ایستگاه تفکیک زباله در محل، برخورد با متخلفان تجاری اطراف پارک، ایجاد مسیر دوچرخه برای تردد اهالی، اختصاص ساعت سالن‌های محل به ورزش بانوان، تعویض و رسیدگی به دستگاه‌های ورزشی بوستان و تعمیر وسایل بازی کودکان بود. فرهادیان در حضور اهالی از معاون خدمات فضای سبز خود خواست تا به صورت میدانی تک تک وسایل را بررسی کند و استانداردبودن تجهیزات را بیازماید.

حیطه اختیارات اعضای شورای اجتماعی محله
از دیگر مسائلی که توسط اعضای شورا مطرح شد مشخص‌شدن حیطه اختیارات اعضای شورای اجتماعی محله بود. قربانی، رئیس شورای اجتماعی محله رضاشهر، از فرهادیان درباره نحوه برخورد با متخلفان محلی پرسید و فرهادیان در پاسخ گفت: اعضای شورا باید چشم شهرداری در محلات و زبان اهالی در مقابل مسئولان باشند.
وی در ادامه توضیح داد: برای جلوگیری از ایجاد مشکل از اعضای شورا می‌خواهیم که به صورت شخصی وارد عمل نشوند، ضابط قانونی نباشند و تذکر به متخلفان محلی را به شهرداری  واگذار کنند. کافی است اعضا تخلفات را به شهرداری گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان برخورد لازم صورت گیرد. از سوی دیگر اعضای شورا با ارتباط مناسب با اهالی می‌توانند نیاز‌های واقعی محل را دریافته و آن‌ها را نیز به ارگان‌های مربوط از جمله شهرداری انتقال دهند تا در صورت امکان، پروژه‌های مورد نیاز در محل اجرا شود.
در پایان این دیدار که هم‌زمان با اقامه نماز مغرب بود فرهادیان از اهالی خواست که مشکلات خود را علاوه‌بر پیگیری از طریق اعضای شورا یا سامانه ۱۳۷ از طریق سامانه «چشم شهر» پیگیری کنند، زیرا این سامانه بدون فوت وقت شهرداری مناطق را در جریان مشکلات رخ داده در محلات که از سوی شهروندان گزارش شده است قرار می‌دهد.
فرهادیان سپس به همراه اهالی و اعضای شورای اجتماعی محله به مسجد محل رفت و پس از اقامه نماز با هیئت امنای مسجد به بررسی نتیجه نهایی مذاکرات درخصوص سرویس‌های بهداشتی پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->