ویدئو| پزشکیان خطاب به وزرا: برای تغییر معاونان خود عجله نکنید تعداد شهدا وزخمی‌های جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه «صلاح الدین» افزایش یافت (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: انتخاب مدیران بر اساس رفاقت انجام نشود نماینده دائم ایران در سازمان ملل: پاسخ ایران در لحظه‌ای از حداکثر غافلگیری رخ می‌دهد پرواز گسترده جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز لبنان خط و نشان گردان‌های حزب‌الله عراق برای اشغالگران آمریکایی نتانیاهو: در برابر تهدیدهای دور و نزدیک آماده هستیم تبریک وزیر خارجه هند به عراقچی پیام امیر نصیرزاده به نمایندگان مجلس پس از کسب رأی اعتماد آن‌ها اسکندر مومنی جلسه شورای معاونان وزارت کشور را برگزار کرد قالیباف: مجلس گام دوم وفاق را برداشت واکنش پورمحمدی به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان حمله جدید آمریکا و انگلیس به یمن (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ظریف: امیدوارم ایرانیان ناامید از مشارکت با دولت پزشکیان دلگرم شوند پزشکیان: رای اعتماد قاطع نمایندگان ملت به وزرای پیشنهادی یک سرمایه اجتماعی است حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یک مدرسه دیگر در غزه (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ستاد کل نیرو‌های مسلح، ادعایی درباره سقوط بالگرد شهید رئیسی را تکذیب کرد عنوان رکوردار بالاترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به امیر نصیرزاده رسید نخستین واکنش پزشکیان بعد از رای مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی + عکس واکنش محسن رضایی به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکسینه شدن بیش از یک میلیارد نفر در چین

  • کد خبر: ۸۰۹۴۴
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
واکسینه شدن بیش از یک میلیارد نفر در چین
چین به ۷۱ درصد از جمعیت خود که معادل بیش از ۱ میلیارد نفر است هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع خبری پنجشنبه گزارش دادند چین به ۷۱ درصد از جمعیت خود که معادل بیش از ۱ میلیارد نفر است هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

کشوری که ویروس کرونا برای اولین بار در آن مشاهده شد تا حد زیادی آن را در درون مرزهایش کنترل کرده است، اما اکنون بخش زیادی از جمیعتش را واکسینه کرده است.

«می فنگ»، سخنگوی کمیسیون ملی سلامت چین در یک کنفرانس خبری گفت: «تا ۱۵ سپتامبر، ۲.۱۶ میلیارد دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است.»

مسئولان بهداشتی چین اواخر ماه گذشته بیش از ۸۹۰ میلیون نفر در چین به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۲ میلیارد دوز واکسن تزریق شده است.

دولت چین هیچ هدفی را برای تعداد واکسیناسیون مشخص نکرده است، اما «ژانگ نانشان»، ویروس‌شناس ارشد چین ماه گذشته گفت که احتمال دارد چین تا پایان سال جاری ۸۰ درصد از جمیعتش را واکسینه کرده باشد و به مصونیت جمعی رسیده باشد.

چین در حال حاضر در حال مقابله با سویه دلتا در استان «فوجیان» در جنوب شرق این کشور است. این سویه اکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون را در سه شهر مبتلا کرده که بخش زیاد آن‌ها کودکان دبستانی هستند.

خبرگزاری رویترز دو روز پیش گزارش داد در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهر پوتیان، یک شهر مرکزی در جمهوری خلق چین واقع در فوجیان، اعمال قرنطینه و محدودیت‌های شدید رفت و آمد از سر گرفته شد.

براساس تصمیم دولت، سینماها، سالن‌های ورزشی و وسایل حمل و نقل عمومی تعطیل شدند و برخی ورودی‌ها و خروجی‌ها به بزرگراه‌ها نیز به منظور کنترل وضعیت شیوع کووید ۱۹ بسته شد.

شبکه دولتی CCTV روز دوشنبه گفت، وضعیت ویروس در شهر پوتیان جدی و پیچیده است و به احتمال زیاد موارد جدیدتری در جوامع، مدارس و کارخانه‌ها بروز می‌کند؛ برخی از فعالیت‌های آموزشی نیز به حالت تعلیق درآمده است و مقامات ملی بهداشت چین تیمی از متخصصان را به این شهر که ۳.۲ میلیون نفر جمعیت دارد اعزام کرده است. در مجموع ۴۳ مورد محلی در فوجیان بین ۱۰ سپتامبر تا ۱۲ سپتامبر گزارش شده است.

یکی از مقامات بهداشتی شهر پوتیان روز شنبه اعلام کرد، آزمایش اولیه بر روی نمونه‌هایی از برخی از موارد ابتلا در این شهر تأیید کرد که مبتلایان به نوع بسیار مسری دلتا آلوده شده‌اند.

 

منبع:فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->