موزه ملی ایران به روایت تصاویر و تاریخ نحوه اعطای مجوز به متقاضیان مشاغل خانگی در صنعت غذا ابتلای ۱۱۲۷ نفر به «تب دنگی» در سال ۱۴۰۳ شیوع «آبله مرغان» در فصل بهار جزئیات جدید مصوبه «تاثیر معدل»| آتش انتقادات دوباره شعله‌ور شد ممنوعیت فعالیت معلم‌بلاگرها آیا واقعاً اجرایی می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | کاهش کیفیت هوا در راه مشهد سناریوی زورگیری از امیرمحمد خالقی تکرار شد | این بار در گلستان آخرین مهلت ثبت‌نام نوبت دوم کنکور فردا (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) کدام بازنشستگان از دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی خط خوردند؟ گزارش صدای مردم از دغدغه‌های مردمی برای کیفیت نان | خرده روایت‌های نان از چه سنی باید ضدآفتاب زد؟ انهدام باند کلاهبرداری توسط پلیس فتای مشهد | راز  ویلای سیاه برملا شد گرد و غبار در کمین مشهد ۳ ماه حساس، پیش روی تأمین آب مشهد سلامت مادران و نوزادان پایه و اساس خانواده و جامعه سالم است وزیر بهداشت: یک میلیارد دلار برای تامین داروهای استراتژیک جذب خواهد شد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید  (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) بیش از ۵۵درصد مطالبات دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت شد پیش‌بینی رگبار باران در ۱۲ استان کشور (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) مسواک چه زمانی باید عوض شود؟ میخچه پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟ معاون وزارت بهداشت: افزون بر ۵۰ درصد بزرگسالان کشور چاق هستند تصادف مرگبار پژو پارس و پراید در بایگ خراسان رضوی + جزئیات (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) آماده باش هلال احمر در خراسان رضوی و ۲۰ استان دیگر برای بارش‌های شدید بهاری آیا وعده دروغ ازدواج جرم است؟ | پاسخ حقوقی به یک فریب عاطفی ! عزل سه مدیر در هلال احمر + جزئیات هشدار پژوهشگران: بی‌تحرکی و تنبلی به مغزتان آسیب می‌زند واژگونی خودرو در جاده سبزوار - نیشابور با یک فوتی و ۶ مصدوم (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) انفجار مهیب گاز پیک‌نیک در مشهد با یک مصدوم (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) آمار نهایی سفرهای نوروزی سراسر کشور اعلام شد | مشهد و خراسان رضوی در جمع مقاصد برتر و پر تردد
سرخط خبرها

هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم

  • کد خبر: ۸۱۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه و حساسیت مسئولان به مقوله آموزش گفت که اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید هفت برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی در مشهد گفت: ارایه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان پنج برابر دانش‌آموزان عادی هزینه مالی، زمانی و دانشی می‌طلبد اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی کشور به همت تمام دست اندرکاران این حوزه از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت برابر شده و در مواردی از قبیل رفت و آمد تا  ۴۲ برابر نیز افزایش داشته است.
وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره برده‌اند و در سال ۹۲ حدود ۳۹۵ مرکز مشکلات یادگیری در کشور وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از ۶۲۰ مرکز رسیده است. 

حسینی با تاکید بر لزوم آموزش‌های فنی و مهارتی به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه افزود: احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به چرخش‌های تحول آفرین مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این راستا چرخش رویکرد جدا انگاری به سوی رویکرد تلفیقی و فراگیرسازی در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در دستور کار خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم کمک به پیشگیری از بروز معلولیت‌ها اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت به طور عام و آموزش و پرورش با نیازهای ویژه به طور خاص باید استانداردسازی منابع انسانی، فضاها و تجهیزات و فرآیندهای آموزشی مورد نظر قرار گیرد. 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را به شکل تلفیقی و ویژه بر عهده دارند با این حال یکی از مهم‌ترین جهت گیری ها جذب و تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که لازمه آن احیای مرکز تربیت معلم ویژه معلمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت موثر و مسئله مدار برای معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: لازم است خانواده های این دانش‌آموزان نیز آموزش‌های ویژه داشته باشند.

حسینی، حرکت از خدمات تک محوری به سوی خدمات چند محوری آموزشی، حمایتی و توانبخشی را یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی کشور برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق استانداردها باید باور کنیم که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بدون مشارکت همه امکان پذیر نیست.

وی گفت: به همین دلیل لازم است پیوند مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی را با مراکز علمی برقرار کنیم که در این راستا باید مدارس وابسته به این مراکز ایجاد شوند و مشارکت خیران نیز که در قلب نظام تعلیم و تربیت هستند باید ابعاد گسترده‌تر به خود بگیرد و مشارکت دولت و مردم به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر باورپذیری جامعه به توان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه یک ضرورت است و لازمه آن این است که شهر و جامعه به شهر و جامعه دوستدار انسان تبدیل شود و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش نیز به آموزش و پرورش دوستدار انسان مبدل گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->