روایت مادری که با بخشی از ارثیه خانواده سه مرد بدهکار را از زندان آزاد کرد آمادگی «اسکودا» برای همکاری برای طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی نام ۲۴ پرستار ایرانی در فهرست نخبگان علمی جهان (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) اطلاعیه آموزش و پرورش برای رسیدگی به اعتراضات آزمون‌های استخدامی معلمی (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) چینی‌ها دیابت نوع ۱ را درمان کردند تعرض به دختر جوان توسط مدرس زبان انگلیسی فراخوان اعزام نیرو‌های داوطلب به لبنان (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) واژگونی قایق مهاجران ۹ کشته و ۴۸ مفقود برجای گذاشت واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم بر جای گذاشت (۷ مهر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده انبار مبل در جاده کلات (۷ مهر ۱۴۰۳) هتل ارزان اصفهان | اقامتی مقرون به صرفه در اصفهان اهمیت تصویربرداری در کاشت ایمپلنت جزئیات جدید از انفجار معدن طبس تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۷ مهر ۱۴۰۳) همه ظرفیت‌های قانونی را برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار خواهیم آورد جا‌های دیدنی کندی در کشور سریلانکا افراد بالغ، فشار خون خود را حداقل سالی یک بار بررسی کنند ۲۴۰ مدرسه عشایری در خراسان رضوی میزبان دانش‌آموزان هستند هاری، یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است | مرگ ۱۳ نفر بر اثر هاری، از ابتدای سال تاکنون (۷ مهر ۱۴۰۳) ۴۰ دستگاه لیزر غیرمجاز در مشهد کشف و ضبط شد (۷ مهر ۱۴۰۳) تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را زودتر مشخص کنید هشدار فرونشست زمین در مشهد و کرمان
سرخط خبرها

چه کسانی در ایران می‌توانند «واکسن فایزر» بزنند؟

  • کد خبر: ۸۱۵۲۴
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
  • ۱
چه کسانی در ایران می‌توانند «واکسن فایزر» بزنند؟
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: ایران در حال خرید دو میلیون دوز واکسن کرونای محصول شرکت‌های آلمانی «فایزر» و «بیو ان تک» از کشور بلژیک است.

به گزارش شهرآرانیوز، حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ایران در حال خرید دو میلیون دوز واکسن کرونای محصول شرکت‌های آلمانی «فایزر» و «بیو ان تک» از کشور بلژیک است.

او افزود: فایزر و جانسون اند جانسون مجوز مصرف اضطراری ایران را گرفته اند اما چون خوش قول نیستند، خیلی روی آن حساب باز نمی کنیم.

محمدی تاکید کرد: از آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی واردات واکسن نخواهیم داشت. فایزر و جانسون اند جانسون را از بلژیک و آلمان تهیه خواهیم کرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: این واکسن‌ها به عنوان دوز بوستر (سوم) کادر درمان استفاده خواهد شد.

محمدی گفت: برنامه‌ای برای واردات واکسن مدرنا نداریم، فایزر وارداتی هم به عنوان دوز سوم کادر درمان استفاده خواهد شد.

احتمال توزیع واکسن پاستوکووک تا یک هفته دیگر

محمدی گفت: احتمالا یک هفته دیگر واکسن پاستوکووک وارد بازار می شود که برای زیر ۱۸ سال مجاز است. این واکسن را میتوان برای مادران باردار هم استفاده کرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: واکسن زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال تفاوتی باهم ندارند فقط برای اینکه به یک گروه سنی واکسن تزریق شود، باید افراد آن گروه سنی در مطالعات بالینی حضور داشته باشند و همین امرباعث محدودیت شده بود.

منبع:YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین اطمینان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
0
وارد کردن واکسن فایزر برای کادر درمان و مدافعین سلامت بسیار اقدام ارزشمندی است بخصوص اگر واکسن نوبت اول و دوم آسترازنکا باشد و تزریق نویت یادآور سوم فایزر باشد چون از دو پلتفرم متفاوت هستند تولید پادتن تا یازده برابر افزایش می آید این واقعاً برای کادر درمان و مدافعین سلامت امیدبخش و دلگرم کننده است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->