وزارت اقتصاد: بانک مرکزی درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارز را بدون هماهنگی مسدود کرد یارانه نقدی دهک‌های ۸ تا ۱۰ قطع می‌شود؟ (۱۰ دی ۱۴۰۳) معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی: اعطای نشان مشهد الرضا (ع) راهکاری برای ارتقای سطح فعالیت‌های اقتصادی استان است میانگین تکمیل ظرفیت واحد‌های اقامتی خراسان رضوی ۴۷ درصد است انتقاد مجلس از خُلف وعده دولت درباره واردات خودرو ویدئو | رئیس بانک‌ مرکزی: نرخ دلار بازار ایران را یک سایت آمریکایی تعیین می‌کند محدودیت توزیع ۴ حلقه لاستیک حذف می‌شود؟ علت گران‌شدن موز در مشهد چیست؟ (۱۰ دی ۱۴۰۳) | احتمال گرانی بیشتر وجود دارد کارگران، چشم‌انتظار دریافت عیدی و پاداش | حداقل و حداکثر مبلغ عیدی ۱۴۰۴ کارگران چقدر است؟ خروج پول حقیقی از بورس شدت گرفت | وضعیت امروز بازار سهام (۱۰ دی ۱۴۰۳) ممنوعیت استفاده کارکنان قراردادی از «مرخصی بدون حقوق» برداشته شد ریزش ۲ میلیون تومانی قیمت سکه در مشهد (۱۰ دی ۱۴۰۳) افت شدید قیمت خودرو‌های خارجی (۱۰ دی ۱۴۰۳) | ریزش قیمت‌ها تا ۶۰ میلیون تومان افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت تمام‌شده تولید خودرو کاهش قیمت خودرو‌های داخلی استارت خورد (۱۰ دی ۱۴۰۳) | افت ۹ میلیونی قیمت رانا پلاس نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۰ دی ۱۴۰۳) | دلار ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان ۲ خط جدید، جایگزین تولید پژو پارس در ایران خودرو خراسان شد سامسونگ A۵۵ چند؟ | قیمت امروز گوشی‌های سامسونگ (۱۰ دی ۱۴۰۳) آیا قطعی برنامه‌ریزی‌شده برق به پایان رسید؟ (۱۰ دی ۱۴۰۳) آخرین قیمت ارز توافقی نیما امروز (۱۰ دی ۱۴۰۳) اعلام شد | دلار حواله ۶۴ هزار و ۸۷۶ تومان شد عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار ارز تجاری از هفته آینده آغاز می‌شود عرضه اولیه «سیسکو» در بازار بورس، چهارشنبه (۱۲ دی ۱۴۰۳) | حسابتان را ۶ میلیون تومان شارژ کنید! پیش‌فروش محصولات سایپا از امروز (دوشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۳) آغاز شد + جزئیات و زمان تحویل خودروها میزان سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس تهران افزایش یافت | کدام کشورها بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را دارند؟ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۰ دی ۱۴۰۳) | موز گران شد قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز (دوشنبه،‌ ۱۰ دی ۱۴۰۳) چند؟ مجمع تشخیص مصلحت نظام با افزایش نرخ ارز ترجیحی در ۱۴۰۴ مخالفت کرد قدرت خرید حداقل مزد کارگران یک‌چهارم شد | کوچک‌شدن سفره کارگران زمان دور جدید عرضه خودرو‌های وارداتی اعلام شد
سرخط خبرها

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

  • کد خبر: ۸۲۶۲۹
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید
خودروهای سواری معمولی درب‌های معمولی هم دارند که به‌طور عادی باز می‌شوند اما در خودروهای گران‌قیمتی مثل سوپراسپرت‌ها داستان متفاوت بوده و درهای اکثر این خودروها به شیوه خاص و غیرمعمولی باز می‌شود تا بتوانند از این طریق جلب‌توجه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، البته در سوپراسپرت‌های زیادی درها مثل دیگر خودروها به‌طور معمولی باز می‌شوند. مثلاً اگر شما فراری، پورشه و یا حتی بوگاتی خریداری کنید درهای متفاوتی نداشته و کاملاً مشابه یک فیات یا فولکس‌واگن است اما در نقطه مقابل برخی از سوپرکارها هستند که شیوه متفاوتی را برای باز شدن درهای خود انتخاب نموده‌اند.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید معرفی انواع گوناگون باز شدن در‌ب‌ها در سوپراسپرت‌ها و سوپرلوکس‌ها است.

درب‌های قیچی لامبورگینی

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

بدون شک شناخته‌شده‌ترین شیوه باز شدن درها در تمامی انواع سوپرکارها، درهای قیچی لامبورگینی است. سالیان سال است که لامبورگینی ازاین‌گونه درها در سوپراسپرت‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کند و به همین دلیل این نوع درها به «درِ لامبورگینی» معروف شده‌اند حتی اگر در خودروهای دیگری مورداستفاده قرار گیرند. تعداد انگشت‌شماری از دیگر سوپرکارها (و همین‌طور تعداد بی‌شماری از کانسپت‌ها) از طرح مشابه درهای لامبورگینی استفاده کرده‌اند اما هیچ‌کدام به محبوبیت درهای قیچی لامبورگینی نیستند. البته تمامی محصولات لامبورگینی از درهای قیچی استفاده نمی‌کنند و این درها فقط مخصوص محصولات تولیدی پرچم‌دار دوازده سیلندر مانند اونتادور و پیشینیان آن (که به کانتاش می‌رسد) هستند و محصولات 10 سیلندر یعنی هوراکان (و قبل از آن گالاردو) از درهای معمولی استفاده می‌کنند.


درب‌های عمودی کوئنیگ‌زگ

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

گوئنیگ‌زگ شیوه متفاوت درهای عمودی را در سوپراسپرت‌های میلیون دلاری خود استفاده می‌کند. سازنده سوئدی از یک مکانیسم دوسطحی انطباقی در این نوع درها استفاده می‌کند که ابتدا درها به‌صورت افقی از جای خود بیرون آمده و سپس حول یک محور به‌صورت 90 درجه تغییر جهت می‌دهد و به‌صورت عمودی قرار می‌گیرند. کوئنیگ‌زگ پیشگام استفاده از درهای عمودی است و ابتدا از آن‌ها در مدل CC8S استفاده نمود. این شرکت همچنان از درهای عمودی در جانشین مدرن CC8S یعنی آگرا و سوپراسپرت هیبریدی رگرا استفاده می‌کند.


درب‌های پروانه‌ای مک‌لارن

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

بسیاری از سوپرکارها و همین‌طور خودروهای مسابقه‌ای از در‌ب‌های پروانه‌ای استفاده کرده‌اند اما تعداد کمی از آن‌ها طرحی مشابه مک‌لارن داشته‌اند. درواقع هر خودروی شهری و جاده‌ای که مک‌لارن تا به امروز تولید کرده، از F1 افسانه‌ای و SLR که برای مرسدس ساخته شد گرفته تا اسپرت‌های امروزی و هایپراسپرت‌های تولید محدود این شرکت، همه از این طرح درها استفاده کرده‌اند. در این شیوه، درها همانند بال‌های پروانه در اطراف خودرو باز می‌شوند که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند.


درب‌های گالوینگ مرسدس بنز

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

مرسدس بنز برای اولین بار در اوایل دهه 1950 و در مدل 300 SL از این نوع در استفاده نمود. در‌ب‌هایی که هنگام باز بودن شبیه بال‌های مرغ دریایی بوده و بانام گالوینگ شناخته می‌شوند. چند دهه بعد مجدداً مرسدس بنز از این طرح درها در سوپراسپرت SLS AMG استفاده نمود. هرچند بسیاری از خودروهای دیگر همچون دلورین و پاگانی هم از درهای گالوینگ استفاده کرده‌اند اما مسلماً همواره هر وقت کلمه گالوینگ آورده شود همه به یاد مرسدس بنز می‌افتند.


درب‌های قویی استون‌مارتین

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

استون‌مارتین علاقه چندانی به استفاده از دری‌های عجیب‌وغریب در محصولات خود ندارد اما تمایلی به استفاده از درهای معمولی هم ندارد؛ بنابراین این شرکت از درهایی استفاده می‌کند که بین درهای معمولی و درهای عجیب قرار می‌گیرد. این نوع درها که بانام درهای قو شناخته می‌شوند تقریباً مانند درهای معمولی هستند اما فقط کمی به بالا باز می‌شوند. درهای قویی هنگام باز بودن نمایی زیبایی به خودرو می‌بخشند و همچنین ازآنجایی‌که نیاری به موتورهای سنگین جهت بالا بردن ندارند، وزن سبک‌تری هم دارند. این نوع درها برای اولین بار در مدل‌های ونتیج و DB9 استفاده شدند اما در حال حاضر در تمامی محصولات تولیدی استون‌مارتین مانند BD11 و لاگوندا بکار گرفته می‌شوند.


درب‌های خودکشی رولزرویس

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

دری‌های موسوم به خودکشی در گذشته در مدتی طولانی بسیار مورداستفاده قرار می‌گرفتند اما با تداول درهای معمولی امروزی، درهای خودکشی تقریباً به‌طور کامل از صنعت خودروسازی کنار گذاشته شدند تا اینکه رولزرویس دوباره آن‌ها را احیا نمود. البته این خودروساز بریتانیایی نام خودکشی را دوست ندارد و به همین دلیل از نام Coach برای این درهای استفاده می‌کند. درهای Coach مشابه درهای معمولی به‌صورت افقی باز می‌شوند اما لولای آن‌ها در عقب نصب‌شده یعنی برعکس درهای معمولی. در سدان‌های گوست و فانتوم، درِ جلویی به‌صورت معمولی باز می‌شوند اما درِ عقبی از نوع Coach است درحالی‌که در مدل‌های دودر مانند ریث، داون و فانتوم کوپه صرفاً از درهای Coach استفاده می‌گردد. در این نوع درها، سوار و پیاده شدن به خودرو راحت‌تر صورت می‌گیرد و حتی رولزرویس برای سهولت در باز و بسته کردن آن‌ها از موتورهای برقی جهت این کار استفاده کرده است.

دیگر درب‌های عجیب

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

مواردی که در بالا ذکر شدند شایع‌ترین نوع درهای عجیب هستند اما درهای دیگری هم وجود دارد که در طول تاریخ در خودروها به کار رفته‌اند. به‌عنوان‌مثال، در سال 1989 ب‌ام‌و رودستر Z1 را به بازار عرضه کرد که دارای درهای کشویی بود. یکی دیگر از خودروهایی که درهای عجیب و منحصربه‌فردی دارد نیز هایپرکار اماراتی لایکان هایپراسپرت است. در این خودرو درها مثل رولزرویس به‌صورت برعکس باز می‌شوند اما هنگام باز شدن به سمت بالا می‌روند و نمای جالبی را ایجاد می‌کنند. نوع دیگری از درها نیز درهای کاناپی هستند. این درها مانند کاناپی جنگنده‌ها بوده و کل سقف و درها به هم چسبیده و باهم به سمت بالا باز می‌شوند.

نمونه درهای کاناپی را می‌توان در استرلینگ نوا مشاهده کرد.

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

با انواع مختلف درب‌های خودروها آشنا شوید

منبع: چرخان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->