زمان ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی جانبازان با اضافه شدن مدل‌های جدید تمدید شد تشکیل ۵۴ پرونده تخلف در حوزه فروش لوازم مدارس در مشهد (۲۲شهریور۱۴۰۳) وزارت جهاد کشاورزی: بیش از ۱۶۰ هزار میلیادر تومان به حساب گندمکاران واریز شد معاملات برخط طلا قانونی شد پیش‌بینی بازار خودرو مشهد در شش‌ماه دوم سال جاری (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟ وزارت صمت ارز تخصیصی بانک مرکزی را به چه کسی داده است؟ واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) سال ۱۴۰۲ کل بودجه عمرانی خراسان رضوی ۳.۳ همت بوده است اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد
سرخط خبرها

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

  • کد خبر: ۸۳۶۳۱
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا
ناسا برای کم صدا کردن هواپیما X-59 باید پنجره های جلو را حذف می کرد اما به جای آن یک سیستم بینایی روی این هواپیمای ما فوق صوت ایجاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هواپیما‌های مافوق صوت ممکن است سریع باشند، اما یک مشکل مشخص دارند، آن‌ها صدایی غیرقابل تحمل تولید می‌کنند. به این صورت که هنگامی که هواپیما سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، به زبان عامیانه امواج شوکه شده و شکل می‌گیرند و از هواپیما دور می‌شوند و با یکدیگر ادغام شده و در نهایت صدای بلند غیرقابل تحملی را تولید می‌کنند که حتی در زمین هم شنیده می‌شود.

ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری می‌کند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.

مشخصات هواپیما مافوق صوت X-۵۹

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت می‌کند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجره‌ای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.

رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در حوزه‌ای می‌داند که در آن خلبان می‌تواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: "قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC [کنترل ترافیک هوایی] و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد." بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان "پنجره الکترونیکی" یاد کرده، استفاده می‌کند.

سیستم الکترونیکی پنجره XVS ناسا شامل یک جفت دوربین با وضوح بالا و یک مانیتور ۴K است. اولین دوربین ۴K در بالا و کمی جلوتر از کابین خلبان قرار دارد و با قابلیت دید مصنوعی تقویت شده است و به خلبان اجازه می‌دهد به طور مصنوعی از میان مه و ابر‌ها جلو را ببیند. دوربین دوم زیر دماغه می‌تواند در هنگام برخاستن و فرود امتداد یابد. از این نظر، هواپیما کاملاً پوشیده شده و نیازی به پنجره ندارد. سیستم XVS ناسا تمام اطلاعات بصری مورد نیاز برای پرواز ایمن خلبان را فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->