وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت
سرخط خبرها

با انواع جعبه دنده‌های اتوماتیک آشنا شوید

  • کد خبر: ۸۳۹۱۷
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
با انواع جعبه دنده‌های اتوماتیک آشنا شوید
جعبه دنده‌های اتوماتیک، رانندگی در ترافیک شهری را بسیار آسان کرده و دارای انواع مختلفی است که هر شرکت بنابر نیاز از جعبه دنده‌های مختلف در محصولات خود استفاده می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از ساخت جعبه دنده‌های اتوماتیک سیستم‌های نوینی مانند تیپ ترونیک، شیفت ترونیک و ... به آن اضافه شد که هر کدام دارای مکانیزمی خاص هستند.

۱- مکانیزم پیوسته (CVT)
مکانیزم پیوسته حالتی است که زیاد رایج نیست و چرخ دنده‌هایی که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارند به صورت مخروط‌های متداخل بر روی همدیگر قرار می‌گیرند و نمی‌توان گفت که گیربکس در چه دنده‌ای است.

۲-مکانیزم مرحله‌ای (سکوئنشال)

نوع دوم گیربکس ها، آن دسته‌ای هستند که سرعتشان به صورت مرحله‌ای عوض می‌شود به همین دلیل به آن‌ها "سکوئنشال" می‌گویند.

گیربکس‌های معمولی برای کسانی که بخواهند سریع دنده عوض کنند ایجاد مشکل می‌کند و نیاز است که حرکت زیادی به اهرم دنده بدهند به همین دلیل مکانیزم تمام سکوئنشال راه حلی بود که اولین بار در مسابقات اتومبیل رانی مورد استقبال قرارگرفت. در ضمن به دلیل جای کم کابین راننده F۱ فشردن یک یا دو دکمه، کاری راحت‌تر از جابجا کردن یک اهرم بود.

در این دنده‌ها برای تعویض سرعت، کافی است دکمه (+) را فشار دهید تا دنده یک سرعت (یک دنده) بالا برود و با فشردن (-) دنده یک سرعت پایین می‌آید (یعنی سنگین می‌شود).

چند سالی است که این مکانیزم جالب وارد دنیای اتومبیل‌های تجاری شده و پورشه اولین بار آن را بر روی مدل ۹۱۱ نصب کرد و نام تجاری آن را  Tiptronic نامید. به دنبال این کمپانی، شرکت‌های دیگر، چون ب ام و و کرایسلر با سیستم‌های مشابه و  با نام‌های Shiftronic و Geartronic به میدان آمدند.  

تیپ ترونیک یک نوع مجرد از گیربکس اتوماتیک توسعه یافته توسط  پورشه است و تنها بر روی خودرو‌های این شرکت و شرکت‌های دارای مجوز استفاده می‌شود. یک گیربکس تیپ ترونیک می‌تواند مانند سایر گیربکس‌های اتوماتیک رایج عمل کند و طر احی آن مانند دیگر گیربکس‌های اتوماتیک است و مانند آن‌ها از مبدل گشتاور و مجموعه‌های خورشیدی استفاده می‌کند، اما این سیستم همچنین به راننده اجازه می‌دهد که به شیوه تعویض دنده‌ها تسلط داشته باشد.

منبع: خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->