آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

خدمت رسانی حداکثری

  • کد خبر: ۸۴۸۶۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
خدمت رسانی حداکثری
مهدی یاراحمدی خراسانی

در بند ششم چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، «خدمت رسانی حداکثری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای انجام وظیفه به جای اکتفا به ظرفیت‌های داخلی» بیان شده است.

وقتی می‌گوییم مدیریت کلان شهر، یعنی رویارویی با پهنه گسترده جغرافیایی با جمعیت میلیونی و عرصه وسیعی از فرایندها، خدمات و فعالیت‌های متنوع، متکثر و پیچیده که قرار است ضمن حفظ هویت بومی و دستاورد‌های معنوی، ارزشی، ملی، فرهنگی و اجتماعی زمینه رفاه، آسایش و پیشرفت جامعه شهرنشین را فراهم کند.

باتوجه به وظایف گسترده مدیریت شهری و امکانات و منابع محدود در اختیار شهرداری ها، مسلما دست یافتن به سطح ایدئالی از عملکرد برای ارائه باکیفیت‌ترین خدمات شهری چالشی جدی است.

اما بدون شک این توجیه نمی‌تواند مورد پسند مدیریت تحولگرای شهری برای ایفای نقش در راستای رسالتش باشد. ازاین رو، ضروری است باتوجه به محدودیت امکانات در اختیار به جای اکتفا به ظرفیت‌های داخلی موجود، به خدمت رسانی حداکثری با استفاده از همه ظرفیت‌های شهری توجه شود.

ما تا تحقق مدیریت واحد شهری فاصله بسیاری داریم، ولی قطعا اگر روحیه همکاری و اصل هماهنگی بین نهاد‌ها مورد توجه مدیران و دست اندرکاران امور قرار گیرد و همه امکانات دولتی، عمومی و حتی بخش خصوصی و مردم در راستای توسعه شهر بسیج و یکپارچه شوند، می‌توان به ارتقای کیفی و کمی خدمات بسیار امیدوار بود.

به هرحال با عنایت به اینکه بخشی از مدیریت شهری در قالب «قانون گذاری و سیاست گذاری»، «کنترل و نظارت» به وسیله منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر و بخش دیگر آن از سوی مدیران شهرداری،  که به نسبت سایر سازمان‌های محلی امکانات بیشتر و سطح گسترده تری از اختیارات را دارند، اداره می‌شود.

این نهاد بزرگ می‌تواند پیونددهنده اراده، اندیشه و توان همه نهاد‌های مسئول و صاحب صلاحیت برای هم افزایی و توسعه شهر شود. علاوه بر این کمک گرفتن از بخش خصوصی و جلب مشارکت و سرمایه گذاری آن‌ها با هدف تولید ارزش‌های معنوی و اقتصادی یکی دیگر از جدی‌ترین اقداماتی است که می‌توان دراین زمینه به آن توجه کرد.

در اداره امور شهر، امروزه مشارکت یکی از مفاهیم عمده و اصلی توسعه پایدار به شمار می‌رود، پس ضروری است برای تحول بنیادین شهری و حرکت در مسیر «نگاه تمدن ساز و جهان شهری»، فرهنگ کوشش همگانی نهادینه شود و مفهوم شهروند فعال در عمل به ظهور برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->