رژیم صهیونیستی: دو پایگاه هوایی ما در حمله اخیر ایران هدف قرار گرفت حزب‌الله خبرسازی رسانه‌های غربی درباره سرنوشت رهبران خود را تکذیب کرد سید حسن خمینی: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت کوتاه نخواهد آمد نشست سران قوا به میزبانی پزشکیان برگزار شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی دوباره سوریه را مورد حمله پهپادی قرار داد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرمانده سنتکام وارد اراضی اشغالی شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حمله راکتی حزب‌الله به شرکت صنایع نظامی در شمال اسرائیل (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آخرین خبر‌ها از سرنوشت هاشم صفی الدین سخنگوی وزارت خارجه: منطقه باید قدردان فداکاری‌های سوریه در مصاف با تروریسم باشد عراقچی: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت شد یک فرمانده حماس در لبنان به شهادت رسید (۱۴ مهر ۱۴۰۳) ضعف رژیم صهیونیستی در برخورد با پهپاد‌های مقاومت عراق ضاحیه بیروت دوباره تحت حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفت (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب الله به شهرک «کرمئیل» در شمال فلسطین اشغالی انتقاد شدید عراقچی در دیدار با وزیر خارجه سوریه از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفتگو و رایزنی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل آیت‌الله علم‌الهدی: موقعیت‌شناسی و مقابله با جریان نفوذ وظیفه اصلی پلیس هوشمند است لاوروف: عدم محکومیت حمله اسرائیل به لبنان توسط آمریکا، دلیل گسترش جنگ است اقرار وال‌استریت‌ژورنال به توان موشکی ایران | تهران حالا راحت‌تر می‌تواند به زیرساخت‌های اسرائیل حمله کند آیت‌الله علم‌الهدی: نخبگان در فرازونشیب‌های جامعه، روحیه مطالبه‌گری خود را حفظ کنند | رمز موفقیت مطالبه‌های اجتماعی، مردمی‌شدن است دستور پزشکیان برای بررسی وضعیت اینترنت در کشور
سرخط خبرها

انتقادات به سفر وزیر خارجه طالبان با هواپیمای پاکستانی به اسلام آباد

  • کد خبر: ۸۷۵۷۵
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
انتقادات به سفر وزیر خارجه طالبان با هواپیمای پاکستانی به اسلام آباد
اولین سفر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان به پاکستان به عنوان مقام رسمی دیپلماتیک حکومت طالبان، خبر ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انعام الله سمنگانی، یکی از سخنگویان طالبان در مورد سفر متقی به پاکستان در توییترش نوشته است: "هیات بلندرتبه امارت اسلامی ساعت ۴ عصر چهارشنبه از کابل به اسلام آباد (پاکستان) عازم شد. وزیران امور خارجه، تجارت و دارایی با تیم‌های کاری‌شان.

اما؛ ماجراها از آنجا آغاز می‌شود که طالبان عکسی از امیرخان متقی منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد او در مقابل هواپیمای شرکت دولتی آریانا ایستاده است؛ گویا او با این هواپیما به پاکستان سفر کرده است.

حاشیه‌های سفر وزیر خارجه طالبان به پاکستان

اما تصاویری که رسانه‌های پاکستان از زمان فرود امیرخان متقی در میدان هوایی اسلام آباد، منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد او از یک هواپیمای کوچک پاکستانی پایین می‌آید.

این مساله در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده انعکاس یافته و بسیاری کاربران، طالبان را فریبکار خواندند.

یک کاربر در این خصوص نوشته: معجزه طالبانی! هیات طالبان در میدان هوایی کابل با طیاره آریانا به اسلام آباد پرواز می‌کند ولی در میدان هوایی اسلام آباد از طیاره پاکستانی پائین می‌شود."

ماجرای دیگر این سفر هم نحوه استقبال از امیرخان متقی در فرودگاه اسلام آباد است.

او از سوی پایین ترین مقام‌های دیپلماتیک حتی گفته می‌شود گفت غیر دیپلماتیک پاکستانی استقبال شده است و متقی با دلواپسی تمام با آنان، صحبت می‌کند.

در واکنش به این ماجرا یک کاربر دیگر در تویترش با انتشار دو عکس از ورود قریشی به فرودگاه کابل و متقی به فرودگاه اسلام آباد نوشته: "سفر در طیاره پاکستانی، استقبال توسط مامور عادی، نه از قریشی خبر است نه از باجوا. ۲۰ سال جهاد کردید تا برسید به همین افتخار و غرور؟!"

این در حالی است که چند هفته پیش هنگام ورود شاه محمود قریشی به فرودگاه کابل، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان خود از او استقبال کرد.

اما؛ در تصاویری که از ورود امیرخان متقی به اسلام‌آباد منتشر شده، خبری از شاه محمود قریشی وزیر خارجه و یا هر دیپلمات شناخته شده پاکستان نیست و فقط چند مامور پایین‌رتبه به استفبال او آمده‌اند.

این ماجراها از آنجا عجیب و قابل تامل می‌شود که پاکستان هرچند رسماً طالبان را به رسمیت نشناخته؛ اما در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به شدت از حکومت جدید آنان در افغانستان حمایت می‌کند.

منبع: جمهور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->