۲۰ درصد افراد تجربه کهیر حاد را دارند روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم خراسان رضوی پیشتاز راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های گروهی سالمندان در کشور است نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان | فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر شهدا پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

خشک کردن لباس روی شوفاژ، ممنوع!

  • کد خبر: ۸۷۹۰۱
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
خشک کردن لباس روی شوفاژ، ممنوع!
خشک شدن لباس در فضای داخل منزل تاثیر سویی بر سلامت افراد گذاشته و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمستان از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ برای خشک کردن لباس‌هایتان استفاده می‌کنید در این مطرح سعی می‌کنیم ضرر‌های این کار معمول را بررسی کنیم:

هنگامی که به منظور خشک شدن لباس ها، آن‌ها را روی رادیاتور قرار می‌دهید در واقع دارید با جذب کردن گرمای شوفاژ توسط لباس مانع گرم شدن فضای اتاق می‌شوید.

در واقع رادیاتور‌ها تلاش می‌کنند تا دمای محیط را در حد ثابتی نگه دارند، اما با این کار میانگین دمای کل سیستم پایین می‌آید و درنتیجه سیستم باید برای جبران افت دما بیشتر تلاش کند و همین کار باعث افزایش کار سیستم و در نتیجه بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود.

قارچ‌هایی که رشد می‌کنند

خشک شدن لباس‌ها یعنی خروج رطوبت از آن‌ها توسط تبخیر و تداخل این پدیده با جریان همرفتی که توسط شوفاژ شکل گرفته است باعث می‌شود رطوبت هوا در جریان هوا صعود کند و به اولین سطح سردی که برخورد می‌کند بچسبد. همین موضوع باعث به وجود آمـدن مشکلات مربوط به قارچ یا کپک خواهد شد.

از احساس خستگی تا علایمی شبیه آنفلوآنزا

آیا به تازگی احساس خستگی غیرمعمولی داشته اید؟ آبریزش بینی چطور؟ همان‌طور که گفتیم رشد قارچ‌ها ممکن است به مرور باعث بروز مشکلاتی در سیستم تنفسی مشابه بیماری آنفلوآنزا در شما شود. این نشانه‌های قارچی می‌تواند مانند یک آلرژی یا به صورت‌های پیشرفته‌تر هم دیده شود، پس بهتر نیست دست از خشک کردن لباس‌ها روی رادیاتور برداریم؟

پس چه کنیم؟

یک اتاق با تهویه مناسب معمولا کنار حمام خانه، یا اتاق رخت شویی یا استفاده از فضای باز و نور خورشید (در صورت امکان)

شاید بهترین ایده باشد، اما بهترین راه نصب حوله خشک‌کن در داخل خانه است تا با کمترین زمان لباس‌های داخل خانه را بدون ضرر‌های رادیاتور خشک کند. پس اگر تاکنون برای خشک کردن لباس هایتان از رادیاتور استفاده می‌کردید، بهتر است این روش را کنار بگذارید یا از روش‌های معمول دیگر استفاده کنید.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->