افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دلایل ترک خوردن کف پا چیست؟

  • کد خبر: ۸۷۹۱۸
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
دلایل ترک خوردن کف پا چیست؟
ترک‌های کف پا گاهی به قدری عمق و دردناک می‌شوند که زندگی عادی ما را مختل می‌کنند. اگر بتوانید علت ایجاد ترک‌ها را تشخیص دهید، درمان آن‌ها برایتان راحت‌تر خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهرداد ملک، با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز ترک کف پا موثر هستند، گفت: مهم ترین عامل در این زمینه خشک پوست است و هرعاملی که موجب خشکی پوست بشود می تواند در ایجاد ترک کف پا موثر باشد.

ملک گفت: استفاده زیاد از آب و مواد شوینده که می تواند موجب خشکی پوست شود، از جمله علل موثر در ایجاد ترک کف پا محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین برخی بیماریهای زمینه ای از جمله برخی بیماریهای مادرزادی خشکی پوست و یا کم کاری تیرویید هم می توانند عاملی برای بروز ترک در کف پا باشند.

ملک گفت: فشار فیزیکی طولانی مدت هم یکی دیگر از عواملی است که در بروز ترک کف پا موثر است، بنابراین استفاده از کفش های نامناسب و یا ایستادن های طولانی مدت هم می تواند موجب ایجاد ترک در کف پا شود.

این متخصص پوست و مو مهمترین راهکار درمانی ترک کف پا را ریشه یابی و رفع علت اصلی ایجاد آن عنوان کرد و افزود: در گام اول باید علت ایجاد ترک کف پا مشخص شده و برای درمان آن اقدام شود، بطور مثال اگر فردی دچار کم کاری تیریید است باید برای درمان این بیماری اقدام شود تا بتوان ترک کف پا را درمان کرد.

ملک گفت: از طرفی در کنار رفع علت اصلی ترک کف پا، استفاده از درمان های حمایتی مثل چرب کردن کف پا و استفاده از روغن ها و انواع کرم های نرم کننده کف پا نیز موثر است.

این متخصص پوست و مو استفاده از کفش مناسبت را هم عاملی موثر در پیشگیری از ترک کف پا عنوان کرد و افزود: توصیه می شود افراد از کفش هایی با پاشنه مناسب استفاده کرده و استفاده از کفش هایی که پاشنه سفت و بلندی دارند را کنار بگذارند.

ملک گفت: استفاده از کفش های پلاستیکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است افراد از کفش هایی که تهویه مناسب دارند، استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود برای پیشگیری از ترک کف پا هنگام استفاده از کفش، از جوراب های نخی استفاده شود.

منبع: آخرین خبر 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->