برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) راه اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان در اورژانس ۱۱۵ اعترافات مردی که همسرش را با نخ بادکنک به قتل رساند
سرخط خبرها

با بومادران سنگ کلیه خود را دفع کنید

  • کد خبر: ۸۸۶۹۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
با بومادران سنگ کلیه خود را دفع کنید
خاطره یک درد شدید و ناتوان کننده، چیزی است که نگرانی دایمی از تکرار این وضعیت را در ذهن بیمارانی که یک بار به مصیبت سنگ کلیه گرفتار شده اند، زنده نگه می‌دارد. امّا نباید نگران باشید؛ با روش‌های ساده درمانی طبّ سنّتی، هم درد به راحتی درمان می‌شود و هم عامل ایجاد درد، یعنی سنگ کلیه.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر طیبه شاهی، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بومادران تقویت‌کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع‌کننده سنگ کلیه می‌باشد و مصرف دم‌نوش آن برای درمان اختلالات بینایی مفید است.

وی گفت: بومادران با نام علمی Achillea wilhelmsii C.koch؛ که با نام الف ورقه، هزار برگ نیز شناخته می‌شود، گیاهی است با  طبیعتی گرم و خشک.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گیاه بومادران معرق، محرک، تقویت‌کننده، قاعده آور و بازکننده مجاری عرق در انسان می‌باشد، افزود: این گیاه همچنین تقویت‌کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع‌کننده سنگ کلیه بوده و کمپرس جوشانده آن باعث قطع خونریزی هموروئید می‌شود.

وی بیان کرد: از دانه و برگ این گیاه که دارای طعم تندی نیز می‌باشد در طب سنتی برای نرم کردن سینه و بهبود کم‌خونی استفاده می‌شود.

دکتر شاهی با بیان اینکه استفاده از جوشانده آن در محل زخم‌ها و شقاق پستان باعث التیام آن می‌شود، عنوان کرد: بومادران قابض بوده و باعث بند آمدن خونریزی بینی، قطع ترشحات رحم، دفع اخلاط خونی و بند آمدن اسهال می‌گردد، مصرف دم‌نوش آن برای درمان اختلالات بینایی و وجود خون در ادرار مفید است. این دم‌نوش برای درمان سرماخوردگی، تقویت اعصاب و اسپاسم نیز مصرف می‌شود. مصرف ۲ تا ۴ گرم گرد ریشه بومادران برای جلوگیری از صرع توصیه شده است. برخی شواهد نشان می‌دهد که مصرف بومادران در درمان مشکلات کبد و هپاتیت نیز موثر است.

وی یادآور شد: حداکثر مصرف روزانه آن به‌صورت دم‌کرده، ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری به میزان حداکثر تا ۳ بار در روز است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->