وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت
سرخط خبرها

کدام نوع ضدیخ را برای خودرو استفاده کنیم؛ ضدیخ روغنی یا اسیدی؟

  • کد خبر: ۸۸۷۹۶
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کدام نوع ضدیخ را برای خودرو استفاده کنیم؛ ضدیخ روغنی یا اسیدی؟
برتری ضد یخ‌ روغنی نسبت به ضد یخ‌ اسیدی این است که می‌تواند از روغن برای محافظت هر چه بیشتر موتور استفاده کرد، زیرا ضد یخ‌ های اسیدی بعد از مصرف در مدت زمان مشخص به بدنه و قطعات موتور آسیب می‌ رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، ضد یخ‌ها یک مایع زرد روشن یا سبز روشن است که با آب در اتومبیل ها، کامیون‌ها و وسایل نقیله دیگر مخلوط می‌شود تا رادیاتور‌ها از انجماد یا گرمای بیش از حد جلوگیری کنند.

در مورد رادیاتور یک خودرو، زمستان خطرناکترین زمان سال است. سرماخوردگی می‌تواند یک اثر توفیقی داشته باشد و موتور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. برای غلبه بر این، صاحبان خودرو ضد یخ استفاده می‌کنند، که اغلب با خنک کننده اشتباه می گیرند.

ضد یخ معمولا به عنوان یکی از اجزای مخلوط مایع خنک کننده استفاده می‌شود (مایع خنک کننده به طور کلی تقسیم ۵۰-۵۰ بین ضد یخ و آب است) ضد یخ (به طور خاص اتیلن گلیکول، که ماده اصلی آن است) برای پایین آمدن نقطه انجماد مایعی که در دور موتور یک وسیله نقلیه گردش می‌کند، استفاده می‌شود. این امر به جلوگیری از یخ زدگی مایع در دمای سرد و همچنین بالا بردن نقطه جوش مایعات کمک می‌کند تا تبخیر نشود. مایع خنک کننده همچنین قسمت‌هایی داخلی موتور را روغن کاری می‌کند تا به راحتی کار کنند.

این ماده ساخته شده از اتیلن گلیول یا پروپیلن گلیول، ضد یخ و مایع خنک کننده نقاط انجماد و جوش آب را تغییر می‌دهد. برای اندازه گیری مایعات براساس اتانول و همچنین اسید (الکل) ایزوپروپیل استفاده و باعث می شود که قطعات لاستیکی بسیار نرم شده و روان‌تر حرکت کنند. این قطعات بعد از استفاده از ضد یخ‌های اسیدی، بدون لغزش، از محلول عایق گرمای موتور نگهداری میکند، فوکوس قابل تنظیم، مقیاس کاملا مشخص، اندازه گیری W را سهل‌تر می‌نماید. ضد یخ‌های اسیدی از ماندگاری طولانی تری برخوردار هستند و توسط استاندارد‌های دقیق کیفیت و ایمنی تضمین شده است.

در برخی از ضد یخ‌ها روغن وجود دارد. این به معنای آن است که در یک یا چند واشر موتور روغن‌های مخصوص قطعات باید در آن‌ها ریخته شوند.

موتور شما به گونه‌ای طراحی شده است که یک سیستم وجود دارد که ضد یخ‌های روغنی، موتور را کنترل میکنند تا وسیله نقلیه خود را به وسیله‌ی آن خنک کرده تا از گرمای بیش از حد خودرو جلوگیری کند.

چنانچه موتور شما بیش از حد گرم شود باعث خرابی واشر یا سیلندر نیز می‌شود، ضد یخ‌های روغنی نیز می‌توانند این روند را کنترل کند. برتری ضد یخ‌های روغنی نسبت به ضد یخ‌های اسیدی این است که می‌تواند از روغن برای محافظت هر چه بیشتر موتور استفاده کرد، زیرا ضد یخ‌های اسیدی بعد از مصرف در مدت زمان مشخص به بدنه و قطعات موتور آسیب می‌رساند.

همچنین ضد یخ روغنی باعث بهبود مصرف سوخت و کارایی آن می‌شود و عمر روغن شما را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از خنک کننده این شرکت که که تقریبا با هر نوع ضد یخی سازگار است استفاده کنید و با آزمایش مستقل برای کاهش دمای موتور تا ۲۵ درجه فارنهایت ثابت کنید. علاوه بر این مزیت‌ها نسبت به ضد یخ‌های اسیدی، هزینه‌ی این ضد یخ‌ها بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند شما را در مدت زمان طولانی همراهی کند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از ضد یخ‌های روغنی نسبت به ضد یخ‌های اسیدی استفاده روغن به عنوان مایع خنک کننده در فرآیند ماشین کاری، تاثیر (بالشتک) آن است که بین دستگاه و مواد برش وجود دارد. این کمک میکند تا سطح با کیفیت بالاتری در موتور شروع به فعالیت کند و عمر ابزار را طولانی‌تر می‌کند. این مواد مبتنی بر روغن تمایل به خنک کننده انتخاب برای سنگ زنی خرد، ضربه زدن شدید، حفاری با سوراخ‌های عمیق و برای برش فلزات مانند فولاد‌های ضد زنگ خاص، سوپرآلیاژ‌ها و فلزات ظریف‌تر مانند تیتانیوم دارند.

در کنار مزایای ضد یخ روغنی، این مایع خنک کننده‌ها به راحتی می‌تواند نگهداری کنند و در صورت بروز هر مشکلی خسارت کمتری به موتور را به بار خواهد آورد و محافظت در برابر زنگ زدگی را افزایش میدهد. هنگام انتخاب یک ضد یخ برای استفاده عملیات ماشین کاری، گزینه‌های بی شماری در بازار وجود دارد که مزایا و مضرات آن برای هر کدام وجود دارد، بنابراین در هنگام خرید به نوع ماندگاری و وسیله ایی که میخواهید آن را استفاده کنید دقت بفرمایید تا بهترین انتخاب را برای موتور خود داشته باشید.

منبع: پرشین خودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->