شنیده شدن صدای ۳ انفجار در کابل سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: تا ابلاغ شیوه‌نامه، ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع براساس شئون انسانی صورت می‌گیرد + فیلم ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس خراسان رضوی منوط به رسیدن بخشنامه است آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال اعلام شد + تاریخ و ساعت بازی‌ها نتیجه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش ساعت پخش بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) سنگربان تیم ملی فوتسال افغانستان کاندید بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ شد + عکس و فیلم ویدئو | رحیم‌پور ازغدی: ما حداقل ۳ هزار شهید افغانستانی در دفاع مقدس داریم ۵۰۰ تریلر ایرانی که پشت مرز افغانستان مانده بودند، به کشور بازگشتند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و پاراگوئه آغاز مرمت آرامگاه ناصر خسرو در یُمگان بدخشان خلاصه بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال + فیلم ویدئو | سوپر گل اکبر کاظمی کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان به تایلند نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال ماجرای توقف کامیون‌ها در مرز‌های ایران و افغانستان چیست؟ + فیلم ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برد طالبان سقف برداشت از بانک‌های افغانستان را افزایش داد + جزئیات امیدواری تیم ملی فوتسال افغانستان به قهرمانی در جام بین قاره‌ای + فیلم
سرخط خبرها

۱۰۰ درخت بیمارستان کودکان کابل برای گرم کردن اتاق بیماران قطع شد

  • کد خبر: ۸۹۰۴۱
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
۱۰۰ درخت بیمارستان کودکان کابل برای گرم کردن اتاق بیماران قطع شد
مسئولان بیمارستان کودکان کابل به علت نبود موادسوختی مجبور به قطع درختان این مرکز درمانی برای گرم کردن اتاق بیماران و پختن غذا استفاده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئولان بیمارستان اطفال کابل به علت نبود مواد سوختی نزدیک به ۱۰۰ درخت این درمانگاه را قطع کرده و برای آشپزی استفاده کردند.

رئیس این بیمارستان گفت: بیش از سه ماه می‌شود که آنان برای آماده ساختن غذا به کارمندان بهداشت و بیماران با نبود مواد سوخت روبرو هستند.

پس از تسلط طالبان بر کابل و قطع کمک‌های جهانی، این بیمارستان همانند سایر مراکز درمانی با کمبود بودجه مواجه شده است.

محمد لطیف باهر، رئیس بیمارستان کودکان کابل، گفت: با سقوط حکومت و کاهش کمک‌های جهانی، با کمبود بودجه و مواد سوختی مواجه شدیم و برای آماده کردن غذا برای بیماران و کادر درمان مجبور به قطع درختان محوطه بیمارستان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر یک موسسه خارجی تامین مواد سوختی این بیمارستان را به مدت یکماه برعهده گرفته، اما اگر این مدت تمدید نشود، متاسفانه کارمندان مجبور هستند برای تامین غذا و گرم کردن اتاق‌های بیمارستان به قطع درخت رو بیاورند.

ازدحام پیش از حد بیماران، کمبود بستر (تخت)، نبود دارو، اندک شدن کمک‌های جهان در بخش بهداشت، نپرداختن حقوق کارمندان بخش بهداشت و نبود تجهیزات بهداشتی از مواردی مهم که بخش درمان افغانستان را در آستانه فروپاشی رسانده است.

روینا، یکی از پزشکان بیمارستان کودک اندراگاندی، گفت: «نزدیک به چهار ماه می‌شود که ما حقوق نگرفتیم و در این اوضاع دشوار با مشکلات زیاد روبرو هستیم. نبود غذای مناسب و نبود تجهیزات بهداشتی از مواردی است که کار ما را دشوار کرده است.»

نجیب کوچی، مدیر بخش پرستاران این بیمارستان نیز می‌گوید: «ما در بخش پرسنل با کمبود جدی روبرو هستیم و برای چندین بیمار یک پرستار در اختیار داریم.»

پیش از این برخی سازمان های جهانی اعلام کرده بودند که بخش بهداشت افغانستان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->