پرداخت حقوق بازنشستگان و پول گندم‌کاران در اولویت کار دولت است خبر جدید برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی | احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی صادر می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) کاهش دمای محسوس در روز‌های پایانی هفته در مشهد و خراسان رضوی (۴شهریور ۱۴۰۳) افزایش شدت وزش باد توام با گرد و خاک در جنوب خراسان رضوی (۴ شهریور ۱۴۰۳) کانون فعالیت حشره «سنک» مشخص شد ماجرای بخشش قاتل یک نوعروس در بین‌الحرمین حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان خویش‌فرما پرداخت شد (۴ شهریور ۱۴۰۳) آخرین وضعیت هواشناسی کشور (۴ شهریور ۱۴۰۳) | افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق در اغلب نقاط کشور سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت افزایش دیابت در سال های گذشته چیست؟

  • کد خبر: ۸۹۷۲۱
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
علت افزایش دیابت در سال های گذشته چیست؟
یکی از علامت‌های بیماری دیابت، بی‌علامتی است. ممکن است فردی قند ۳۰۰ داشته باشد، اما هیچ علامتی نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس انجمن دیابت ایران با تاکید بر افزایش مبتلایان به دیابت طی سال‌های اخیر گفت: یکی از علامت‌های بیماری دیابت، بی‌علامتی است. ممکن است فردی قند بالا داشته، اما هیچ علامتی نداشته باشد.

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران علت اصلی شیوع دیابت درسال‌های اخیر را تغییر سبک زندگی از روستایی به شهری عنوان کرد و گفت: پیش از این بیش از ۸۰ درصد مردم در روستا‌ها بودند، اما در حال حاضر این اتفاق برعکس شده است. زندگی در کلانشهرها، تغذیه نامناسب، بی تحرکی و استرس بالا را به همراه دارد که به افزایش آمار مبتلایان دیابتی‌ها به ویژه دیابتی‌های نوع ۲ منجر شده است که جمعیت بیش از ۹۰ درصد دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهند و ما می‌توانیم حدود ۸۰ درصد از آن پیشگیری کنیم.


وی بر سبک درست زندگی نیاکان تاکید کرد و اظهار داشت: باید تغذیه درست داشته باشیم، دخانیات مصرف نکنیم، فعالیت جسمی داشته باشیم و تا حد ممکن از استرس دوری کنیم. پیشگیری اصل مهم درمان و کنترل دیابت است که همه دنیا به سمت آن حرکت کرده است. اما باید همه ما اعم از مردم، دیابتی ها، پزشکان متخصص و مسئولان به طور عملی در جهت پیشگیری حرکت کنیم و فقط شعار ندهیم.

رئیس انجمن دیابت ایران توصیه کرد: حداقل روزی نیم ساعت و یا در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی برای کنترل دیابت نیاز است. حتی می‌توان به خاطر شیوع کرونا در منزل ورزش کرده و تحرک داشت.

رجب تاکید کرد: اگر فردی در معرض خطر دیابت است و یا قند ناشتای بالای مختل دارد، والدین مبتلا به دیابت دارد، چربی و فشار خون بالا داشته و یا چاق است باید به سرعت به پزشک مراجعه کرده و علائم وی بررسی شود.

وی یادآور شد: یکی از علامت‌های بیماری دیابت، بی‌علامتی است. ممکن است فردی قند ۳۰۰ داشته باشد، اما هیچ علامتی نداشته باشد.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->