پیشرفت ۴۵ درصدی در احداث تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد شهردار مشهد مقدس: ایمنی مردم، خط قرمز مدیریت شهری است | بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی در دهه فجر ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی، آلوده است (۹ دی ۱۴۰۳) مروری بر وقایع ۹ دی ۱۳۵۷ مشهد از دریچه گزارش‌های ساواک | روز خون و آتش شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند
سرخط خبرها

ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد

  • کد خبر: ۹۰۶۴۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد
برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود ظهوریان در خصوص آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره‌ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با هزار مورد از قبیل این تماس‌ها مواجه هستند.

وی افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی بموقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

ظهوریان بیان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت‌های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه‌ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیرو‌های امدادی و خودرو‌های تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می‌شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

وی اضافه کرد: اداره آموزش‌های شهروندی این سازمان با آموزش‌های مدون و برنامه ریزی شده به تمامی اقشار جامعه و در سطوح مختلف، برای کاهش آسیب‌های این چنینی ایفای نقش می‌کند. اما کاهش تنها ۱۱ درصد از مزاحمت‌های تلفنی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، گویای غفلت از مسایل ایمنی در بین شهروندان را به صورت ملموس آشکار میکند که اهتمام مجدانه و مدون را در این خصوص از سوی همشهریان می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->