حقوق اردیبهشت بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) یارانه نقدی اردیبهشت برای دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی «مشهداینوکس» و «مشهدفاینکس» | مشهد، میزبان حضور ۸۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی رئیس سازمان بورس در مشهد: ۸۰ درصد از گردش مالی بازار سرمایه مربوط به اشخاص حقیقی است بورس به خراسان رضوی می‌آید| ابلاغ اساسنامه ساماندهی صندوق‌های مالی اعتباری، به‌زودی شرایط فروش علی الحساب محصولات مدیران خودرو اعلام شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) خراسان رضوی روی ریل جهش صنعتی| افزایش ۹۰ درصدی حجم سرمایه‌گذاری و صادرات صنعتی در خراسان رضوی ساعت کاری انجام عملیات ساتنا در روزهای پنجشنبه تغییر کرد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو‌های وارداتی از ابتدای سال ۱۴۰۴ بورس کماکان در سراشیبی | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) تحویل سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی از امروز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز شد + جزئیات و نحوه دریافت سکه قیمت امروز طلا، سکه و ارز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افزایش قابل توجه قیمت طلا ماینرها، یک‌پنجم برق کشور را مصرف می‌کنند! کارت سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه ابطال می‌شود کاهش زمان ثبت شرکت‌ها به کمتر از ۲ ساعت | فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی غیرممکن می‌شود مشهد، قطب آموزش قانون به فعالان اقتصادی | دومین همایش منطقه‌ای «ثبت، پیشران سرمایه‌گذاری برای تولید» برگزار شد برق خورشیدی، نور امید در تاریکی ناترازی | گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی درباره راه‌حل‌های ناترازی انرژی الزامات جذب سرمایه در نمایشگاه مشهد اینوکس–فاینکس تأمین برق صنایع با هزینه گزاف از طریق دیزل‌ژنراتور‌ها | بار اضافه روی دوش صنعت زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۴ ویژه دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد ۶۰ لیتر بنزین سهمیه خرداد امشب شارژ می‌شود (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟ پیش‌بینی قیمت دلار، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) برنامه ریزی دولت برای خرید ۲۱۰ هزار تن دانه روغنی از کشاورزان داخلی ویدئو| توضیحات رئیس بانک مرکزی درباره نحوه تسویه حساب با بابک زنجانی قطع برق ۱۵ روزه صنایع منتفی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن

  • کد خبر: ۹۱۲۹۳
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن
بلبرینگ صدای چرخش مجموعه چرخ و متعلقات آن را کاهش داده و موجب نرمی و تسهیل حرکت خودرو می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجموعه بلبرینگ چرخ شامل عناصر نورد مانند بلبرینگ‌های فولادی سخت شده یا بلبرینگ‌های غلتکی است که روی یاتاقان‌های فولادی و اطراف آن می‌چرخند. بلبرینگ چرخ‌ها از محور جلو و عقب و تمام وزن ماشین پشتیبانی می‌کند. یاتاقان‌های چرخ با تکنیکی با دقت بالا و با استفاده از فولاد بسیار سخت ساخته می‌شوند تا در برابر تمام ضربه‌های معمولی که هنگام رانندگی در جاده به مجموعه چرخ و لاستیک وارد می‌شود، مقاومت کنند.

چه زمانی بلبرینگ چرخ را تعویض کنیم؟
یاتاقان‌های چرخ از کار افتاده، صدای غرغر بسیار بالایی ایجاد می‌کنند که با افزایش سایش یاتاقان، بلندتر می‌شود. اگر فکر می‌کنید صدای بلبرینگ چرخ از یک طرف خودرو می‌آید، می‌توانید با بارگیری و تخلیه وزن وسیله نقلیه، معیوب بودن بلبرینگ چرخ‌ را خودتان تشخیص دهید. به عنوان مثال، اگر هنگام انحراف به چپ، صدا به طور قابل توجهی افزایش یابد که وزن خودرو را به سمت راست منتقل می‌کند، اغلب نشان می‌دهد که یاتاقان چرخ در سمت راست از کار افتاده است.

لرزش و عدم ثبات جهت می‌تواند پیامد‌های شل یا فرسوده یاتاقان چرخ باشد. در حالی که چرخ جک بالا است و ماشین در دنده نیست، چرخ باید به آرامی بچرخد. حرکت خشن یا ناسازگار، که اغلب با سر و صدا همراه است، می‌تواند نشان دهنده یاتاقان‌های آسیب دیده باشد. هنگام انجام این بررسی مطمئن شوید که ترمز‌ها کشیده نمی‌شوند.

مکانیک چگونه بلبرینگ چرخ را جایگزین می‌کند؟

پیچیدگی تعویض بلبرینگ چرخ، بسته به نوع خودرو، مدل، سال، موقعیت چرخ  و نوع محرک (AWD در مقابل FWD) بسیار متفاوت است:

در خودرو‌هایی با مجموعه یاتاقان چرخ / توپی، روتور ترمز و کالیپر حذف می‌شوند. مهره بزرگ محور برداشته می‌شود، محور از طریق مرکز مجموعه توپی یکپارچه به عقب رانده می‌شود و سه (یا بیشتر) پیچ که مجموعه توپی را به بند فرمان نگه می‌دارد، برداشته می‌شود.

سپس مجموعه توپی خارج می‌شود. هنگام نصب مجموعه توپی جدید، پیچ‌ها مطابق مشخصات کارخانه گشتاور می‌شوند. در بسیاری از موارد، لازم است مهره محور قدیمی را دور انداخته و با مهره جدید جایگزین کنید. باید توجه ویژه‌ای به سفت کردن مهره محور مطابق با مشخصات کارخانه شود، زیرا سفت شدن بیش از حد یا کم می‌تواند به بلبرینگ تازه نصب شده آسیب برساند.

در نهایت، روتور ترمز و کالیپر ترمز مجددا وصل شده، چرخ نصب شده و خودرو در جاده تست می‌شود. در خودرو‌هایی که یاتاقان چرخ در حفره‌ای در بند فرمان فشار داده می‌شود، بند فرمان باید از خودرو خارج شود تا بلبرینگ قدیمی را فشار داده و یاتاقان جدید را فشار دهید.

در برخی از وسایل نقلیه، یاتاقان چرخ بر روی یک محور محور فشرده می‌شود و بنابراین محور باید از حامل محور خارج شود. این برای کامیون‌های خاص اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->