زلزله تهران را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳) امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به ۵۰۷ حادثه‌دیده طی ۳ روز گذشته
سرخط خبرها

وزیر آموزش‌وپرورش: رتبه‌ بندی معلمان بیشتر همسان‌سازی حقوق است تا رتبه‌بندی

  • کد خبر: ۹۱۶۰۵
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
  • ۱
وزیر آموزش‌وپرورش: رتبه‌ بندی معلمان بیشتر همسان‌سازی حقوق است تا رتبه‌بندی
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روی جزئیات رتبه بندی معلمان، ابهاماتی هست که باید برطرف شود گفت: این طرح را بیشتر همسان‌سازی حقوق می‌دانم تا رتبه بندی.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی گفت: طبق آنجه اطلاع پیدا کردم، رتبه‌بندی این هفته در دستورکار مجلس باشد. قطعا برای همسان‌سازی حقوق معلمان باید تلاش‌هایی انجام شود.

وی افزود: ما هم از ابتدا پیگیر آن بودیم. روی جزئیات، ابهاماتی هست که باید برطرف شود. این طرح را بیشتر همسان‌سازی می‌دانم تا رتبه‌بندی؛ چون برای رتبه‌بندی باید سندی بیاید و بعد روی آن سند کار شود که اثرش را روی کیفیت آموزش بگذارد و به حق معلم هم توجه شود. هرچند اکنون تحت عنوان رتبه‌بندی در مجلس است و کار در این قالب جلو می‌رود.

کلاسی بدون معلم نباشد؛ به هر طریقی شده باید معلم پیدا کنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها گفت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم و قبول نداریم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا کنیم و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.

نوری درباره گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیمسال اولشان حضوری شده است اظهار کرد: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل‌ها برویم.

با آموزش‌های مکمل باید افت یادگیری را جبران کرد

وی درباره افت یادگیری در دوران آموزش‌های مجازی اظهار کرد: هیچ آموزشی، آموزش حضوری نمی‌شود. آموزش مجازی مکمل است و در ناچاری از آن استفاده شده است. برای جبران افت یادگیری رخ داده، باید از طریق روش‌ها و مکمل‌های آموزشی خلاء‌های موجود را پرکنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه پژوهشی دانش آموزان اظهار کرد: سرانه پژوهشی در قانون تصویب شده و یک درصد است. اگر ظرفیت این پژوهش به گونه‌ای باشد که بتواند جذب کند اختصاص داده می‌شود. خاطرم هست قبلا که در وزارتخانه بودم سرانه ویژه‌ای برای دانش آموزان درنظر گرفته بودیم، اما اکنون سرانه خاصی برای دانش‌آموزان قرار داده نشده است و به طور کلی سرانه اصلی که در قانون بودجه سنواتی برای پژوهش دیده شده، یک درصد است. باید بررسی کنیم که تا کنون چه میزانی هزینه شده و باید از این پس بنا را بر این بگذاریم که بودجه خاصی برای پژوهش‌های دانش آموزی تعلق بگیرد.

نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظام‌های رسمی، آموزش خلاقیت بچه‌ها را از بین می‌برند گفت: واقعیت این است که دانش آموزان ما هرکدام می‌توانند در یک زمینه یک انسان سرآمد باشند. مهم این است که بتوانیم آن‌ها را شناسایی و زمینه را برای شکوفایی استعداد آن‌ها فراهم کنیم. این موضوع در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است. باید هم اولیاء و هم معلمان بیشتر مسلح، مسلط و توانمند شوند تا دانش‌آموزان را در این فرایند قرار دهند. یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم این است که مرکز سنجش را برای استعدادیابی همه دانش‌آموزان فعال کنیم.

«کنکور» استرس‌زای اعظم است؛ نتایج بررسی‌ها اعلام می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و استرس‌زا بودن برگزاری دو مرتبه کنکور در سال گفت: جوانب و زوایای مصوبه شورای عالی را از همین هفته پیش رو بررسی می‌کنیم. کنکور خودش استرس زای اعظم است و نباید بیش از این به دانش‌آموزان استرس بدهیم. نتایج بررسی‌ها را اعلام می‌کنیم. نباید کاری کنیم که از روند فعلی استرس‌زاتر شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
KURD
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
0
دشمنی با معلمان عواقب خسارت باری برای نظام خواهد داشت ما همه هم قسم هستیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->